Kun on tottunut tienaamaan omat rahat ns. oman itsensä herrana
ei voi enää kuvitellakaan menevänsä vieraalle töihin. Olla palkollinen, kenties huonossa työyhteisössä, huonon pomon alaisuusessa, opetella tylsiä uusia asioita, pokkuroida asiakkaita, noudattaa työaikoja, 5 viikkoa lomaa vuodessa, olla riippuvainen työnantajasta. Kunpa olisi tiennyt tämän aiemmin.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala on sellainen ettei ole asiakkaita? Jos on yrittäjä.
Kirjailija, sijoittaja, kääntäjä, bisnesenkeli, osakkuus yrityksissä, onhan noita.
Miten näillä ei mielestäsi ole asiakkaita?!
Kirjailijalla ei ole asiakkaita, kirjat myy itse itsensä jos ovat hyviä.
Ja siis kirjailijan asiakas on kustantamo ja lukija. Yleensä kustannustoimittaja ehdottaa parannuksia, joiden perusteella sitten muutetaan tuotetta niin, että se myy, ja kirjoja myös yleensä markkinoidaan, ei ne mitenkään itse itseään myy vaan olemalla hyviä. Useinhan taideammateissa olevat tuskailee sitä sielun myymistä rahan takia, yritetään tasapainoilla minkä verran suostuu joustamaan näkemyksestä, että saa tienattua. Et kyllä paljon mistään mitään tiedä.
Joku poistattaa kommenttini 😂 näkemiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama fiilis mulla. Ei enää koskaan palkkatyöhön.
Terveisin yrittäjä
mutta yrittäjällä vielä lyhyemmät lomat ja vielä pidemmät työpäivät, tämä ei sovi aloituksen kanssa, taitaa siis olla näitä "yritän välttää töitä", yrittämistä se on tuokin
Miksi olet katkera? Yrittäjä voi itse määritellä milloin pitää lomaa, kuinka paljon jne. On eri asia tehdä itselleen töitä kuin muiden alaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjailija, sijoittaja, kääntäjä, bisnesenkeli, osakkuus yrityksissä, onhan noita.
Ja siis kirjailijan asiakas on kustantamo ja lukija. Yleensä kustannustoimittaja ehdottaa parannuksia, joiden perusteella sitten muutetaan tuotetta niin, että se myy, ja kirjoja myös yleensä markkinoidaan, ei ne mitenkään itse itseään myy vaan olemalla hyviä. Useinhan taideammateissa olevat tuskailee sitä sielun myymistä rahan takia, yritetään tasapainoilla minkä verran suostuu joustamaan näkemyksestä, että saa tienattua. Et kyllä paljon mistään mitään tiedä.
On olemassa myös haamukirjoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sijoittajan asiakas mielestäsi?
Kuka on pankin asiakas mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjailijaksi voi myös määritellä jos kirjoittaa lehtiin novelleja. Ei silloin tarvitse mainostaa tuotoksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia. Sijoittaja tekee itsenäistä työtä. Pankin sijoitusneuvoja on palkollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia. Sijoittaja tekee itsenäistä työtä. Pankin sijoitusneuvoja on palkollinen.
Kuka maksaa sinulle vuokraa, korkoa tai osinkoa? Se on asiakkaasi.
Et tainnut tajuta alkuunkaan. Lue joku sijoittajan opas. Siellä kerrotaan juurta jaksaen miten markkinat toimivat. Aina on myyjä eli asiakas ja ostaja kun tapahtuu osto ja myyntitapahtuma.
Juuri tämän takia aion irtisanoutua palkkatyöstäni ja jäädä kotiin treidaamaan. Tämä piti tehdä jo viime vuonna, mutta halusin antaa sosiaali- ja terveysalalle viimeisen mahdollisuuden. Nyt se on nähty, ettei tuolla alalla menetä kuin oman hyvinvointinsa, sillä huono johtaminen ja kamala työyhteisö tekee kyllä tehtävänsä.
Onneksi on mahdollisuuksia, ikävä ei tule kuin asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin yrittäjä
mutta yrittäjällä vielä lyhyemmät lomat ja vielä pidemmät työpäivät, tämä ei sovi aloituksen kanssa, taitaa siis olla näitä "yritän välttää töitä", yrittämistä se on tuokin
Yrittäjän lomien ja työpäivien pituus riippuu kahdesta asiasta: siitä, millaista tulotasoa haluaa, ja siitä, osaako hinnoitella ja markkinoida oikein. Jos pienyrittäjä yrittää kilpailla hinnalla, saa kyllä tehdä töitä yötä päivää. Minä en tähtää huipputuloihin ja lisäksi kilpailen laadulla, en hinnalla, joten tänä vuonna olen tehnyt tähän mennessä noin 850 työtuntia ja se on minulle joka tavalla oikein hyvä määrä.
Palkkatöihin en lähtisi. Minulle ei sovi se maailma, jossa tehokkuutta mitataan sillä, montako tuntia nökötän tietokoneen ääressä. Haluan myös voida itse päättää työajoistani ja siitä, mitä toimeksiantoja otan vastaan. Teen työni hyvin ja suht rivakasti, joten olen onnistunut kerryttämään minulle sopivan asiakaskunnan, joka maksaa mielellään palveluistani ja joiden kanssa homma toimii molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla tyhjätasku joka sijoittaa vaan munaa lahkeesta toiseen. Olet itse itsesi ainoa asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut tajuta alkuunkaan. Lue joku sijoittajan opas. Siellä kerrotaan juurta jaksaen miten markkinat toimivat. Aina on myyjä eli asiakas ja ostaja kun tapahtuu osto ja myyntitapahtuma.
Eli ostaja on tietysti asiakas. Meni jo omatkin sanat sekasin kun kimmastuin älyttömyyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pokkuroit pörssiyhtiötä? Pörssikurssit on kylmää faktaa, ei sun niitä tarvitse pokkuroida. Avainsana aloituksessa oli asiakkaan pokkurointi..
Vierailija kirjoitti:
Terveisin yrittäjä
Mummi sanoi aina näille ehdottomille ei koskaan-ihmisille, että sitä sanaa ei sano, minkä päähän ei pääse.
Myös metsänomistaja on oman itsensä herra. Puuta sen verran myyntiin että saa leipää pöydälle.
Kymmenen vuoden mittainen yrittäjyys oli elämäni parasta aikaa: tein juuri sitä työtä, missä olen hyvä, yritysasiakkailleni. Hyvällä maineellani pidin vanhat asiakkaani ja sain tarpeen mukaan uusia vuosien mittaisiin projekteihin. Sitten markkinat muuttuivat täysin ja vuokrafirmat veivät työt pakettitarjouksilla, joihin yksinyrittäjillä ei ollut mitään mahdollisuuksia. Kun TE-toimisto ja muut viranomaiset sitkeästi näkivät minut yrittäjänä eli yhteiskunnan ulkopuolisena toimijana, muutamassa vuodessa meni koko omaisuus mainetta myöten.
Nyt olen pitkäaikaistyötön, koska kukaan ei halua palkata epäonnistunutta yrittäjää. Yrittäjäksi ei ole mahdollisuuksia enää koskaan. "Yrittäjän riski" tarkoittaa pahimmillaan rutiköyhyyttä hautaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuoden mittainen yrittäjyys oli elämäni parasta aikaa: tein juuri sitä työtä, missä olen hyvä, yritysasiakkailleni. Hyvällä maineellani pidin vanhat asiakkaani ja sain tarpeen mukaan uusia vuosien mittaisiin projekteihin. Sitten markkinat muuttuivat täysin ja vuokrafirmat veivät työt pakettitarjouksilla, joihin yksinyrittäjillä ei ollut mitään mahdollisuuksia. Kun TE-toimisto ja muut viranomaiset sitkeästi näkivät minut yrittäjänä eli yhteiskunnan ulkopuolisena toimijana, muutamassa vuodessa meni koko omaisuus mainetta myöten.
Nyt olen pitkäaikaistyötön, koska kukaan ei halua palkata epäonnistunutta yrittäjää. Yrittäjäksi ei ole mahdollisuuksia enää koskaan. "Yrittäjän riski" tarkoittaa pahimmillaan rutiköyhyyttä hautaan asti.
Mikä ala?