Miksi niitä valmislaatikoita pitää "tuunata"?
Kun ne kerran on hyviä just sellaisenaan lämmitettynä?
Kommentit (12)
Olen, Saarioisten lanttulaatikko on ihanaa, miksi se pitäisi kermalla pilata? Olen joskus itsekin koittanut tehdä lanttulaatikkoa, ei maksanut vaivaa.
Mitä olisi lanttulaatikko ilman pekonia ja ananasta? Yäk en syä!
Jos vaihtoehtona olisi vain valmislaatikot, niin jäisi kyllä laatikot väliin.
Ei niitä pidäkään, jos mausta sellaisenaan pitää.
Ja toisaalta "saa", jos halua maun mieluisekseen.
Voita päälle ja uuniin. Omat laatikot on myös hyviä, mutta ei maksa vaivaa tehdä ainakaan tänä jouluna, kun on taas vauva talossa. Joten joo, juustohöylällä voita päälle, hirveä "tuunaus".
porkkanalaatikkoon lisätään pikkuisen kermaa, sekoitetaan kerma laatikon joukkoon ja sitten lämmitetään uunissa "syöntikuumaksi", on paljon parempaa kuin sellaisenaan
Mun ystäväni on jo useana jouluna kovaan ääneen huokaillut, kuinka raskasta on laittaa perheelle joulu. Kerran erehdyin sit kysymään, että mitä kaikkea hän oikein sitten tekee. Selvisi, että tuunaa Saarioisten laatikot :D
Koska av-mamma, tuo pullantuoksuinen kodin hengetär, kuvittelee tehneensä jotain joulun eteen puhtaassa kodissaan, jossa mies on tyytyväinen ja lapset nauravaisia herranterttuja.
On kamala vaiva ja joulukiire ja seliseli. Uusavuttomat vässykät. Miksi edes lisäännytte?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:29"]Voita päälle ja uuniin. Omat laatikot on myös hyviä, mutta ei maksa vaivaa tehdä ainakaan tänä jouluna, kun on taas vauva talossa. Joten joo, juustohöylällä voita päälle, hirveä "tuunaus".
[/quote]
Mihin se vauva liittyy?
Siksi, että siten hämätään anoppia luulemaan, että miniä on tehnyt nämä perinteiset jouluruoat omin pikku kätösin.
Et ole tainnut hyvää laatikkoa ikinä syödäkään?