tiedätkö mitä tarkoittaa langeta loveen?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:13"]
Tiedän. Tiedätkö itse?
[/quote]
tiedän. siksi kysyinkin;)
No sehän on tietenkin "fall in love" suomeksi! Vai olisiko sittenkin se tilanne, kun kärpässieni ottaa vallan shamaanin ajukopassa?
No varmaan se tarkoittaa sitä kun mies täysin rakastuu naiseen tämän ihanan tussun takia.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa se itse siihen lankeaa.
Tarkoittaa shamaanin seikkailua toisessa todellisuudessa. Käytetty sittemmin myös kuvaamaan ihastumista.
Tietäjän, shamaanin tms. vajoamista unenomaiseen transsitilaan.
"Memmoin arvat" oli lapsena mielikirjani, siksi tiedän.
Kaikki kansatiedettä tai folkloristiikkaa lukeneet tietävät
Kompastua/kaatua naisessa olevaan loveen eli koloon eli "sit se niinku luiskahti sinne, hups vaan"
Ajattelen aina sen että mies on langennut naisen pimppaan, eli luopunut jostain tärkeästä (kuten itsemääräämisoikeudestaan/itsenäisyydestä/rahasta pimpan takia). Ei siis kokonaan, mutta jakamistahan yhteiselo on.
On myös arveltu, että lovi voisi tarkoittaa naisen vaginaa. Naisen vagina on koettu reitiksi todellisuuden ja tuonpuoleisen välillä, sillä sitä kautta synnytään. Naisen vaginaan kuvitelluista väkevistä taikavoimista kertoo myös harakointi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lovi
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:12"]
Kaikki kansatiedettä tai folkloristiikkaa lukeneet tietävät
[/quote]
Minusta tuo on yleissivistystä, en mä ainakaan mitään kansatieteen opintoja tarvinnut, vaan yleistä kiinnostusta ilmiöihin ja yhteiskuntaan.
Mä tuijottelin silloin vain sinun herkkupoveen
Ja kuuta ulvoin illoin - langenneena loveen
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:16"]
On myös arveltu, että lovi voisi tarkoittaa naisen vaginaa. Naisen vagina on koettu reitiksi todellisuuden ja tuonpuoleisen välillä, sillä sitä kautta synnytään. Naisen vaginaan kuvitelluista väkevistä taikavoimista kertoo myös harakointi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lovi
[/quote]
Vaimoni harakoi aina naapurin miehille.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:14"]
Ajattelen aina sen että mies on langennut naisen pimppaan, eli luopunut jostain tärkeästä (kuten itsemääräämisoikeudestaan/itsenäisyydestä/rahasta pimpan takia). Ei siis kokonaan, mutta jakamistahan yhteiselo on.
[/quote]
Aika hyvä :) siitähän ei sitten pääse eroon kun juomalla, ei kärpässienikään auta :)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:18"]
Mä tuijottelin silloin vain sinun herkkupoveen
Ja kuuta ulvoin illoin - langenneena loveen
[/quote]
Pienenä luulin, että mies oli tippunut kuoppaan, ulvoi siellä kuuta ja muisteli naisen tissejä joita oli aiemmin tuijotellut.
Kaatua epätasaisuuteen maan tai lattian pinnassa.
Rakastua?