Primolut, milloin kannattaa huolestua?
Sain Primolut N 5mg kuurin 10.11.2014 alavatsakipujen sekä outojen vuotojen takia. Aloitin syömään niitä 11.11 ja se oli 10pv:n kuuri, eli viimeinen pilleri tuli otettua 20.11. Tyhjennys vuodon pitäisi tulla 2-4 pv:n jälkeen, ja 22.11 alkoi tuntumaan taas alavatsakipuja, kuin menkat olisi alkamassa. Niitä ei ole kuitenkaan kuulunut vielä tähän päivään mennessä ollenkaan. Kokoajan alavatsa on todella kipeä, ja tuleekin noin 2krt viikossa sellaisia kunnon kramppeja, että lyyhistyn vain maahan. Ne kestää 10-30min..
Onko muilla kestänyt yli 2vk, että vuoto on alkanut? Vai pitäisikö tässä oikeasti jo marssia takasin sinne lääkärille. Positiivista on kyllä se, että vuodot loppuivat :D Raskauden mahdollisuus on pois suljettu.
Kommentit (3)
Itse siirsin menkkoja viime kierrossa viikolla eteenpäin Primolutilla. No, tässä kuussapa kävikin niin, että menkat ovat yli kaksi viikkoa myöhässä siitä, kun niiden olisi "siirrettynä" pitänyt alkaa. Eli alkuperäisestä aikataulusta ollaan yli kolme viikkoa myöhässä. Ei minulla silti mitään vatsakramppeja ole ollut. Enkä ole raskaanakaan. Voikohan olla niin, että toisilla tuo toimii vähän liiankin tehokkaasti? Noiden kramppien takia olisi varmaan fiksua kyllä käydä lääkärissä.
Ohhoh, vastauksia tulikin nopeammin kuin kuvittelin, kiitos!
Tarkennusta vielä alkuperäiseen viestiini. Hakeuduin siis lääkäriin alavatsakipujen ja kramppien takia (samoja kipuja silloin, kuin nyt), sekä sen vuoksi että e-pillereitä syödessäni, kesken laatan tuli rusehtavaa valkovuotoa parina päivänä. Sitten tulikin yhtenä aamuna (keskellä laattaa) ihan kirkasta verta. Ja sitä tuli muuten paljon!
Kohdun limakalvo oli kuulemma hieman paksu, josta saattoi johtua nämä kaikki ongelmat. Muistaakseni oli 7,5mm, normaalista paksuudesta ei mitään tietoa, paljonko sen kuuluu olla e-pillereiden kanssa keskellä laattaa. -AP
Kyllä minä menisin jo lääkäriin!