Taas tulee yksinäinen joulu
:( Ja joka vuosi odotan asioiden muuttuvan. Olen tyhmä, joka ei opi.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Ei se mullakaan ole hääppönen. Käyn aattona vanhempien luona. Muuten olen yksin kotona.
Mulle riittäisi joku...
Ap
Jouluksi etelään kirjoitti:
Mikä estää lähtemästä jonnekin?
Yksin olen maapallon toisellakin puolen.
Ap
tilaa pukki niin on ainaki hetkeks seuraa.
Muidenko odotat nyt sitten parantavan sinut tuosta yksinäisyyden taudista?
🇺🇦🇮🇱
Oletko tehnyt asioita jotka voisivat johtaa siihen, että tilanne muuttuisikin?
Niin ankeaa kuin se onkin, niin ei se elämä ulkopuolista muutosta odottamalla muutu.
Nyt on vielä aikaa selvittää esim oman alueen srk/opiskelijoiden/työttömien/tieskenen yhteisiä joulurientoja. Ja niihin juttuihin voi värväytyä moniin mukaan myös vapaaehtoistoimijaksi. Olisiko siinä jotain pientä muutoksen alkua yksinäisen jouluun?
Vierailija kirjoitti:
tilaa pukki niin on ainaki hetkeks seuraa.
”Raitis ja molemmista päistä terve pukki tulee tyhjentämään lahjapussit”
🇺🇦🇮🇱
Tänä vuonna on tosi lyhyt joulu.
Vain yksi ylimääräinen vapaapäivä tulee joulun aikaan.
Jouluaatto on perjantaina ja sitten normaali viikonloppu.
Torstai on vielä normaali työpäivä.
On se outoa, jos joku valittaa kolmen päivän vapaan yksinäisyydestä. Mites ap pärjäät sun kesälomalla tai talvilomalla, jotka ovat monta kertaa pitempiä.
Ja mikset jää sinne kotiisi yöksi, jouluaatto iltana? Ja lähde kotiin vasta joulupäivänä?
Monilla yksinäisillä ei ole edes paikkaa, johon menisivät jouluaattona syömään ja viettämään jouluaatto iltaa. Voisit olle tyytyväinen siitä, että sinulla on.
Sen sijaan valitat yksinäisestä joulusta.
Ihan sellainenkin juttu, että esim meillä on iso joulupöytä ja pyydämme sinne yleensä mukaan meidän vanhukset ja yhden yksinäisen serkun, ja mahdolliset nuorison tyttö/poikaystävät - kuka tulee kuka ei.
Jos olet joku minun tuttavapiiristäni/sukulaiseni, ja kerrot minulle, että olet aina tahtomattasi yksin jouluna, tarjoan empimättä sinulle mahdollisuutta tulla meidän joulupöytään. Siellä täytyy vain sietää kristillisyyttä jouluevankeliumin verran ja muutama vähän höppänä vanhus, ja meissä nuoremmissakin varmaan voi olla sietämistä :)
Mutta jos vain olet hiljaa en tiedä tilanteestasi, enkä kyllä soittele ympäriinsä haalimassa lisää ihmisiä meidän seurueeseen. Moni kun kuitenkin myös nauttii yksin olosta joulun aikaan.
Uskon, ettå moni muukin avaisi ovensa ystävälleen/sukulaiselleen ettei tämän tarvisisi olla joulunakin yksin.
Pukin naamari päähän, niin kukaan ei tunnista, vaikka vieraalle paikkakunnalle. Eiköhän ala juttu luistaa ihan tuntemattomien kanssa.
Vietän joulun yksin. Sinkku mies olen. Viihdyn yksin ja jouluruokia teen ja katan pöydän. Nautin perinteisen jouluruoan rauhassa syöden. Nautin joulu ajasta telkkaria katsellen ja aattoiltana käyn tekemässä kävelyn. Äidille ja isälle kynttilän sytytän heitä muistellen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sellainenkin juttu, että esim meillä on iso joulupöytä ja pyydämme sinne yleensä mukaan meidän vanhukset ja yhden yksinäisen serkun, ja mahdolliset nuorison tyttö/poikaystävät - kuka tulee kuka ei.
Jos olet joku minun tuttavapiiristäni/sukulaiseni, ja kerrot minulle, että olet aina tahtomattasi yksin jouluna, tarjoan empimättä sinulle mahdollisuutta tulla meidän joulupöytään. Siellä täytyy vain sietää kristillisyyttä jouluevankeliumin verran ja muutama vähän höppänä vanhus, ja meissä nuoremmissakin varmaan voi olla sietämistä :)
Mutta jos vain olet hiljaa en tiedä tilanteestasi, enkä kyllä soittele ympäriinsä haalimassa lisää ihmisiä meidän seurueeseen. Moni kun kuitenkin myös nauttii yksin olosta joulun aikaan.
Uskon, ettå moni muukin avaisi ovensa ystävälleen/sukulaiselleen ettei tämän tarvisisi olla joulunakin yksin.
Tämä on kyllä todella totta, ja jos aattona ei johonkin porukkaan mahdu niin joulupäivänä tai viimeistään tapanina tilaa jo varmasti löytyy.
Jos ei ihan perinteinen joulu kavereiden kanssa kiinnosta niin varmasti jonnekin tapahtumaan pääsee vapaaehtoiseksi.
Yksin menee kotona tämäkin joulu.
Sata kertaa parempi yksin kuin muiden pillin tahtiin tanssiessa: Tietysti mitään touhujoulua et saa, mutta itse inhoan sellaista. Aikuisiän jouluni ovat olleet kaina kamalia. Lähipiirissä ei arvosteta "joulurauhaa" pätkääkään. Mielummin itkisin yksin kotona haikeuttani kuin vieraan talon vessassa ahdistuneena ja stressissä.
En ole koskaan viettänyt yksinäistä joulua. Tänä vuonna tuli jostain ajatus, että olisko sellainen loppujen lopuksi huono kokemus. Se voisi tuoda syvyyttä asioihin, kun ei tarvitsis miettiä mitään muuta kuin että mitä itse tarvitsee. En tiedä, vousi olla kokeilemisen arvoinen. Jokainen joulu yksin, se ei ehkä olisi enää kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna on tosi lyhyt joulu.
Vain yksi ylimääräinen vapaapäivä tulee joulun aikaan.
Jouluaatto on perjantaina ja sitten normaali viikonloppu.
Torstai on vielä normaali työpäivä.
On se outoa, jos joku valittaa kolmen päivän vapaan yksinäisyydestä. Mites ap pärjäät sun kesälomalla tai talvilomalla, jotka ovat monta kertaa pitempiä.
Ja mikset jää sinne kotiisi yöksi, jouluaatto iltana? Ja lähde kotiin vasta joulupäivänä?
Monilla yksinäisillä ei ole edes paikkaa, johon menisivät jouluaattona syömään ja viettämään jouluaatto iltaa. Voisit olle tyytyväinen siitä, että sinulla on.
Sen sijaan valitat yksinäisestä joulusta.
???
Siis nyt en ymmärrä. Olen kotona jouluna.
Ap
Sinkku joulu kirjoitti:
Vietän joulun yksin. Sinkku mies olen. Viihdyn yksin ja jouluruokia teen ja katan pöydän. Nautin perinteisen jouluruoan rauhassa syöden. Nautin joulu ajasta telkkaria katsellen ja aattoiltana käyn tekemässä kävelyn. Äidille ja isälle kynttilän sytytän heitä muistellen.
Minä en viihdy. Haluaisin skipata koko päivän.
Ap
Millä perusteilla odotat asioiden muuttuvan? Mitä olet tehnyt sen eteen, että asiat muuttuisivat?
Kaffepulla kirjoitti:
Muidenko odotat nyt sitten parantavan sinut tuosta yksinäisyyden taudista?
En odota enää oikein mitään. Paitsi kuolemaa.
Ei se mullakaan ole hääppönen. Käyn aattona vanhempien luona. Muuten olen yksin kotona.