Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisin todistaa ihmisille paremmin, että olen oikeassa?

Vierailija
08.12.2014 |

Olen työkseni hyvin monenlaisten ihmisten kanssa tekemisissä ja tapaan päivittäin ainakin viisi uutta henkilöä, joiden kanssa käyn jonkinlaisen keskustelun. En ole asiakaspalvelutyössä, eli nämä kontaktit eivät ole mitään kassajonossa seisovia ihmisiä. 

Viime aikoina minua on suunnattomasti ärsyttänyt se, etten saa päivänselvää asiaa sanottua ihmisille niin, että he uskoisivat kerrasta. Säästyisi aikaa, jos viesti menisi perille heti. Nyt on pitänyt monta, monta kertaa käydä todella pitkä keskustelu, ennen kuin se toinen osapuoli on todennut minun olevan oikeassa.

En ole jääräpää, enkä aina tiedä kaikkeen vastausta. Mutta silloin kun tiedän, tiedän sen todellakin aivan varmasti. Tällöin turhaudun, kun sana ja puhe ei riitä mihinkään. Ihan kuin en olisi uskottava.

Voisin siis käydä esimerkinomaisesti tällaista keskustelua:

Minä: Huhhuh, olipas kylmää ja kamalaa rankkasadetta ulkona. Todella kova tuuli, sateenvarjokin meinasi lähteä tuulen mukaan. 

Toinen henkilö: Ei kai? Katsoin säätiedotusta kolme kuukautta sitten ja silloin luvattiin hellettä ja aurinkoa, ei yhtään tuulta. 

Minä: Niin, no, tulin juuri ulkoa ja sää oli tuollainen. Olen ihan läpimärkäkin, etkö näe? Ja kokeilepa sormiani, ne ovat jääkylmät. Posket ovat punaiset.

Toinen henkilö: Minä heräsin kotoani, menin suoraan sisäkautta autotalliin ja ajoin maanalaista tunnelia pitkin suoraan tänne työpaikalle ja tulin hissillä ylös. En siis voi ihan varmaksi sanoa, ettetkö puhuisi totta, mutta voinhan minäkin olla oikeassa, kun en ole tänä aamuna ulos nähnyt tai siellä käynyt. Sovitaanko, että ollaan asiasta eri mieltä? Ulkona voi siis olla joulukuussa myös hellettä ja aurinkoa?

Minä: Olen aivan varma, ettei ulkona voi mitenkään olla hellettä ja aurinkoa. Ymmärräthän sen itsekin, ettei joulukuussa voi sää olla kuin hyvänä heinäkuisena päivänä. Säästäisimme molempien aikaa, jos uskoisit minua ja voisimme aloittaa työnteon.

Toinen henkilö: Ei, kyllä minä menen ulos katsomaan ihan omin silmin, millainen sää siellä on.

(Menee 10 minuuttia, että toinen henkilö kävelee portaat alas, käy ulkona ja kävelee portaat ylös).

Toinen henkilö: Olit oikeassa, oli siellä kylmää, sateista ja tuulista. Mihinkäs me jäätiinkään tässä työasiassa?

AAARGH.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan lakkaa vänkäämästä.S: "olipas kylmää" H:"mun mielestä oli hellettä" S:"jep, just juu"

Miksi sulla on tarve olla todistetusti oikeassa?

Vierailija
22/22 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap muitakin Asperger-tyyppisiä oireita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi