Tiistaita Ensikot!
Kas tässä eilisiä juttuja:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8260478&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (31)
Tervetuloa Iida-Linnea ja sotaleski joukkoon.. Tänne onkin monet kaivannut tuoreita odottajia :)
Osborne: oikein mukavaa lomaa ja äippälomaa sitten siinä samassa.
Essi: miten ihania ultra kuulumisia. :) Oon ihan kateellinen, kun pääsitte kurkistamaan vauvan elämään... siitä on niin pitkä aika, kun itse on vauvelin viimeksi nähnyt...
Amylle onnea asunto-asioista. Tuntuu varmaan ihanalta päästä isompaan kotiin ottamaan uusi perheenjäsen vastaan. VAikkakin se muuttopäivä sitten onkin melkein laskettuna päivänä. Muista ottaa kuitenkin rauhallisesti laatikoiden pakkaamisen kanssa :)
Kandivaihe:otahan nyt rauhallisesti ton liikunnan kanssa. Mä oon kanssa ollut sellainen himoliikkuja, että.... mutta nyt on raskauden edetessä hiukan oppinut kuuntelemaan enemmän mahaa ja sen toimintaa. Noita supistuksia, vaikka kivuttomia onkin, ei saa koskaan ottaa liian häppösesti... ne voi silti kivuttominakin aiheuttaa kohdunkaulan pehmenemistä. :)
Me valittiin vaunuiksi Emmaljungan CityCrossit kovalla ja erillisesllä kopalla ja ratasosalla... Siellä ne kaupassa odottaa ja mä kysyn melkein jokapäivä mieheltäni, että jokos käytäisiin ne kotiin hakemassa :) Eipä olla vielä menty.. eikä meillä kyllä tilaakaan kovin olisi.
Tuntuu kyllä todella raskaalta olla täällä... Supistelee aina vähän väliä... saa nähdä kuinka kauan jaksaa olla. TOivottavsti vielä edes hetken. Eihän tässä olisi kuin 30 päivää äitiysloman alkuun :)
Toukka mahassa pyörii ja potkii.. tai ei oikeastaan enää potki vaan on enemmänkin sellaista möyrimistä. Valkovuotoa tuli kuin hanan olisi aukaissut ja se tänään kesken kauppa reissun hiukan säikäytti. Muutenkin supistelut on todella usein tapahtuvia. Pikkasenkin kun kävelee niin kohta on masu kovana. Ehkä se tästä.. TOrstaina on
sitten neuvola jos siellä näistä ongelmista kertoisi.
Nyt takaisin töiden pariin
Heidi <3 toukka 30+2
Tuota väriähän mun piti jo edellisessä viestissä kommentoida, mutta kun tuli sitten niin kiire niin unohtui... Eli mä olisin tykänny eniten siitä punasesta, mutta siinä oli oikeesti aika levoton se sisävuoraus eikä mies lämmennyt sille värillekään. Miehen lemppari taas ois sininen, mikä ei oikeen oo mun juttu. Luulen, että kompromissina päädytään siihen ruskeaan, kun se niin hyvin käy yksiin mun silmien kanssa ;) Meillä autona on farmarimalli ja kun lemmikkejä ei ole niin takatila on vapaasti isompienkin vaunujen käytettävissä. Mies kovasti yritti puhua käytettyjen puolesta kun nuo Emmaljungat on niin kalliit, mutta minä niitä kärryjä kuitenkin enemmän työntelen, joten pidin pääni uusien vaunujen ja tuon kyseisen mallin suhteen. Toivottavasti jo huomenna päästään ostoksille...
Meikäläinen liputtaa ehdottomasti Emmaljunga City Crossille!
Meillä on ne, rattaat on keltaset. Ja silloin kun tyttö oli pikkuinen, meillä oli se City-koppa, lime-värisenä!
Ne vaunut liikkuu kuin itsestään, todella kevyet! Ja mahtuu meidän pieneen hissiin, työntöaisaa kun taivuttaa ylös tai alas.
NapNap + tyttö 6kk
Eilen oli ensimmäinen neuvola. Ne siellä ultrasivat ja vaavi oli jo kasvanut isoksi =) Se oli 3,5cm pitkä. Pienen pienet jalat ja kädet heilui ja neuvolantätin mukaan vauva näytti hyvin vilkkaalta. Ensi viikon tiistaina on lääkäri ja se ultraa sitten myöskin.
Me nyt muutettiin siihen omaan kotiin ja meillä ei ole nettiä :( Joten nyt vaan kylässä äkkiä kirjoitan. Töitä tosiaan sain ja nyt jo viikon siellä käynyt. Huh, rankkaa on =)
Jouhi 9+6
Mää tässä vanhempien konelta kirjoittelen tällä kertaa. Jaksoin sit lähteä vielä näinkin pitkälle pois kotoa (vanhemmat asuvat n. 50km päästä meiltä). Kone tökkii ihan mielettömästi kokoajan..
Oon sitten kyllästynyt tiskaamiseen täysin ja niinpä sit katseltiin tänään tiskikoneita. Ihan vielä en osannut päättää minkälaisen tiskikoneen ottaisin, mutta ehkäpä me sit huomenna saadaan se ostettua. Nyt vielä pidetään hautumassa päätös :)
Kävin myös katselemassa vihdoin ammetta. nyt olen jo päättänyt et haluan muotoillun ammeen, mutta oikeaa väriä en vielä löytänyt.. Heh, enpä mää sitä kovin myöhäseksi jätä, nyt kun jo 38+5 mennään.. Kyl tässä sen vielä kerkiää :) Onnesta rattaat on jo kotona, ettei sitä enää tarvitse miettiä.
Mutta en nyt tässä tämän enempää kirjoittele. Kone tökkii sen verran ikävästi että parempi odottaa et pääsee omalle koneelle.
Mutta toivottavasti kohta jakaudun. Oon tämän viikon aikana tullu tosi kipeäksi. Liitoskivut hajottaa ja en saa nukuttua lähes ollenkaan. Terkka laitto ä-polille lähetteen meen sinne huomenna. Jos eivät ala käynnistämään niin haluan kipulääkkeet että voin olla. Toivottavasti tilanne olis sellanen että vois vähän vauhdittaa Pikku-Pupun maailmaan tuloa :D Tänään on supistellu kyllä ihan kivasti.. jopa siinä määrin että maha tyhjeni täysin.
T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 39+1
Aurora: Me ostettiin kans ne city crossit, limen värisinä. On aivan ihunat. Ihastuin heti, ja sainki ne. Huomenna saadaan ne kotiin:) Meen varmaan lenkille nallen kanssa. Heh. No ei vaan. (eipä)
Niin otitteko sen duopussin vai sen citykopan? Me otettiin se duopussi, koska tykättiin siitä. Kävin vaan jälkikäteen miettimään, et onko se tarpeeks lämmin meiän jouluvauvalle.. Mut kyl se varmasti on, ja onhan miel lampaan taljaa ja muuta sit:) On ne kyllä kivat.
Ja se myyjä niitä kovasti myi ja kehui, koska sillä oli itelläkin sellaset..
Ja tosiaan se oli tärkeä seikka, et ne mahtuu autoon. Ei meiän autoon ois muut vaunut mahtunu..
Jepjep. Luen lisää pinoa läpi, piti vaan kirjotella ettei unohu, mitä piti kirjottaa.
Ja kohta alkaa o.c :) voi vitsi. Ja eilen alko täydelliset naiset.
Hyviä vointeja kaikille!
lara ja pikkunen tänään tasan 26 :)
Aurora, vaunut löytyy osoitteesta http://www.teutonia.fi/fargval.htm, sieltä väri 2560. Me ostettiin noi Prestiget, löytyy kohdasta Kombi -> Prestige -> 2560. Limeä on tosiaan vaunuissa melko vähän, lähinnä tehosteena. Tuo istuinosa on käännettävällä kankaalla, eli joko lime tai harmaa, kumpi sitten enemmän miellyttää. Kopan kanssahan se ei näy. Meillä on pehmeä koppa ja hoitolaukku myös samoissa sävyissä. Me ostettiin Lastenturvasta Vantaalta, myös Vauvatalo Johanna taitaa myydä, jos haluat käydä katselemassa.
Täällä ollaan aika apealla mielellä, ystäväni juuri ilmoitteli keskenmenosta. Heidän vauvastaan tuli enkelivauva. Raskaus oli melko alussa omiin viikkoihin nähden, mutta menetys on niin kova, oli viikot mitkä hyvänsä. En halua ketään tällä pelotella, mutta niin hyvät kuin pahat asiat on tarvetta jakaa... Kukapa muu niin hyvin ymmärtäisi kuin muut odottavat äidit tätä odotukseen liittyvää pelkoa ja paniikkia, meneekö kaikki hyvin. Kunpa vauva olisi jo maailmassa. Kunpa osaisin tukea ja auttaa ystävääni hänen surunsa keskellä, ei ole olemassa oikeita sanoja...
Pitäkää hyvää huolta itsestänne ja masuvauvoista!
Karssuli ja vaavi rv 37+5
ja jo jakautuneille, tintarella ja jmi suuret onnittelut!! :)
Kandi: Voi vitsit, että mä kaipaan niitä " alkuvaiheen" liikuskeluja... =) Nimittäin nyt liikkeet pääsääntösesti sattuu... tänäänki autossa pennari löi niin osuvasti ja kipeesti, että hyvä etten lentäny ikkunasta pihalle kun sattu niin kovin.. =)
Aurora: Kyllä ne linkit toimi ja ihanan väriset rattaat on teille tulossa... päädytte sitten kumpiin vain. =)
Karssuli: Voi kun kurjaa, että ystäväsi sai keskenmenon. Varmaan vielä tuplasti kurjempi olo ittellä, kun ite on raskaana ja toisen masuvauvasta tuli enkeli. =(
Asiasta toiseen... mulla on sama juttu, että kyljen kääntäminen on tosi työlästä ja SATTUU! :(
Ull-maij: Toivottavasti saat pian helpostusta oloosi - joko vauvan syntymisellä tai muilla keinoilla. =) Mulla on kans noi liitoskivut koko ajan vaan pahentunu. =/ Ne ei oo kyllä yhtään kivoja. Varsinkin just toi kyljen kääntäminen yöllä mistä tossa yllä kirjotin, ni sattuu lähinnä just liitoskipujen takia. Kurjaa..
ON: Arvatkaas mitä mun äiti on tehny... No AAMUKAMMAN!! :D Siinä on kuulemma 24 piikkiä, vaikka liberon sivujen mukaan mulla olis vielä 26 yötä laskettuunaikaan. =) Noh... mulle on ihan sama montako tikkua sen kammassa on, kun tuskin se kuiteskaan pitää paikkaansa. :D
Me käytiin kattomassa taas sitä ukon siskon vauvaa, joka on jo 3 viikkoa vanha. Eiköhän se ollu aivan älyttömän sulonen ja viikossa muuttunu taas ihan hirveesti. =) Niin.. ja se oli jopa niin hurmaava, että heitti ihan sairaat oksennukset, jotka lenti pitkin lattioita ja sitä oli joka paikassa. =) Pääsipä pikkunen uudelleen kylpyyn, kun oli just eilen ollu. =)
Eipä muuta tänne... Mun piti alunperin valittaa oloani kerranki oikeen kunnolla, mutta en jaksa. =) Ehkä huomenna sitten. ;)
Burde ja penni-enni 36+2
Eli mulla oli eilen kolmas ultra siksi, kun rakenneultrassa ei ultraaja nähnyt sydäntä kunnolla, halusi varmistaa vielä kun pikkuinen on kasvanut. Ja kaikki oli hyvin. Mutta kun kysyin että nykyykö kumpi on, tuntui oikein pahastuvan kysymystäni. Eikä tietenkään nähnyt, tai mielestäni ei eded yrittänyt.. No, samapa tuo kunhan kaikki on hyvin. Painoarvio on 730g.
Ja tänä aamuna oli sokerirasitus. Jos mitään ei löydy, tulokset tiedän 13.pvä kun on lääkäri-neuvola.
Mutta nyt on pakko mennä, postissa odottaa äippäpakkaus!! Päätös on tehty 25.pvä.. :)
bejpi ja öttiäinen 25+2