Tiistaita Ensikot!
Kas tässä eilisiä juttuja:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8260478&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (31)
Minä täällä kovin nautin pilvisestä huomenesta. Ihana aamulla lähteä liikenteeseen, kun voi laittaa takin päälle ja nauttia raikkaasta ilmasta! Oon kyllä sitä mieltä, ettei tänne Suomen maahan ihan näin lämpimiä/kuivia kesiä tarvittais... Tämän lämmön myötä kun ikävät hirvikärpäsetkin vaan lisääntyy yhä pohjoisempana... Mutta toisaalta pitkän lämpimän kauden jälkeen on todella helppo nauttia viilentyvästä ja pimenevästä syksystä!
Tulipas luontoasiaa...
Kesis: Mukavaa löytää kohtalotoveri! Sinnitellään vaan yhdessä huomiseen asti. Toivottavasti saadaan molemmat hyviä uutisia ultrasta!!! =) Enää yksi yö...
Kiitos kaikille muillekin kannustavista sanoista. Olen kyllä ihan rauhallisin mielin... Huomenna voi taas alkaa jännittämään... Neuvola on niin huisin jännittävä paikka! =)
Pitäisi varmaan jatkaa töitä... Ajatukset ei vain tahdo pysyä työasioissa millään koko päivää. Kummasti sitä vain ajautuu tänne vauvapalstalle vähän väliä kurkkimaan...
-cactus- rv 9+6
Kauhia kiirus ollut jospa nyt ehtisin hetkeksi perehtymään tähän kirjoitteluun:)
Eilen käytiin nyt sit Lastentarvikkeessa, kun mä olen tykästynyt yksiin väreihin Emmaljungan City Cross yhdistelmissä ja nyt sit mentiin luonnossa katsomaan niitä. No, kas kummaa ne värit mitä ajattelin poistuu mallistosta joten olikin varattava vaunut jo nyt. Varattiin kahdet (tytön ja pojan väriset) ja parin viikon päästä sit ilmoitan kummat otamme. Käsiraha maksettu ja vaunut siis sivussa meille:=) Oli ainoat jotka saa suht pieneen tilaan ja sopii tällaiselle ikiliikkujalle, joka lähes joka päivä menossa auton kanssa! ehdottivat " isoja" vaunuja kotiympäristöön ja matkarattaita kaupungillakäyntejä varten, mut kun en hirveästi tule siellä meillä päin liikkumaan, niin en viitsi ostaa hienoja ja kalliita vaunuja pihalle seisomaan ja sit kuljen matkarattaiden kanssa pitkin kyliä, siksi siis city crossit niin ne käy kotiin ja kaupungille:)
Tulipas omanapaista, nyt en muista mitä täällä oli tapahtunut, olikos Poppis menossa 4D:hen vai muistanko oikein? WAU, haluatko tietää sukupuolen vai jännäätkö loppuun asti?
Ja tais olla muillakin nyt ultria edessä:=)
Ja hei, kukas on seuraavaksi vuorossa, ilmoitelkaahan " eräpäiväläiset" missä mennään, vieläkö kotona!!
Aurora rv 15+4
Kylläpä on ollut hiljaisia pinoja viime päivinä...
Uusiakin on saatu mukaan ainakin Sotaleski ja Iida-Linnea! Tervetuloa minunkin puolestani :)
Ihmettelinkin yksi päivä että missäs se Jmi82 luuraa ja olikin kiva lukea kuulumisiasi! Onnea pikkunyytistäsi :) Ja Tintarellakin on jo päässyt " tositoimiin" , onnea pikkuprinssistä!
En olekaan muutamiin päiviin pinoutunut kun on ollut niin hirveä olotila! Koko viikonlopun oli semmoinen etova ja huimaava olo ja myöskin täällä on kärsitty päänsäärystä. Tai lähinnä semmoisesta paineentunteesta päässä :( Mutta nyt olo on jo vähän parempi. Kukas niistä menkkamaisista jomotuksista myös kärsii? Täällä yksi lisää, etenkin viikonloppuna oli koko ajan semmoinen olo että menkat alkaa???
burde: Oliko sulla eilen ekan kerran sitä joogaa? Eikö se tuonut apua päänsärkyyn?? Minulla on myöskin supistus aina päällä yöllä, kun vessaan herään...
Eilen oli taasen neuvola :) Musta tuntuu et asun siellä kun nyt joutuu kerta viikossa käymään :)
Eilen siis rv 36+5:
- Hb 129, obsidanin voimalla
- RR 106/81
- Paino -467g/vko (yht. 7kg)
- Sf-mitta 31,5
- Vauvan syke 145
- Ja raivotarjonnassa vauva edelleen
Minulla vaihtuikin nyt terkka ja mukavaltahan tämäkin tuntui :) Painosta tuli vähän sanomista, th kyseli mm. syönkö minä mitään vai olenko vaan liikkunut jotenkin enemmän? Sanoin vaan että ruoka maistuu vähän liiankin hyvin ja liikkua en saa :) Mutta meninpä heti neuvolan jälkeen ostamaan 2 kismetiä, 2 fazerinaa ja yhden geishan :)
Mites bejbin ylimääräinen ultra meni? Eikös sulla ollut se istukka vähän kohdunsuulla ja siksi tuo ultra?
Pepsi ja Ull-Maj käykäähän sanomassa ainakin " hep" :)
Sipunkin kuulumisia edelleen odotellaan....
MiaMik rv 36+6
Keskipäivää ja tiistaita!
Minua jännittää ihan hirveästi se huominen lääkärineuvola ja erityisesti se, miten se lääkäri määrää sitä sairaslomaa vai määrääkö ollenkaan :( Oikeastaan toivoisin, että kohdunsuulla olisi jotain PIENTÄ etenemistä tapahtunut, että lääkärikin uskoisi, etten ruikuta turhasta. Ja voin sanoa, että minua kyllä alkaa masentamaan ja epäilyttämään koko synnytys, jos näillä kivuilla ja supistuksilla ei tapahdu mitään etenemistä. Että aika alavireiset ja jännittyneet tunnelmat täällä tänä aamuna...
Jokohan pepsis ja muut loppusuoralaiset ovat rynnineet synnärille? Onnea ja tsemppiä, jos olette päässet tositoimiin!
MiaMik: Ikävää tuollainen huimaus ja päänjomotus :( Huomenna sitten on sinunkin vauva täysiaikainen, ettei niin enää tarvitse vahtia tekemisiään. Ei se varmaan ruoka maistu, jos on tuollainen kurja olo, mutta yritähän nyt kuitenkin saada tankattua itseesi energiaa, kun ei tiedä milloin tulee lähtö synnyttämään. Onko sulla muuten jo kaikki valmiina kotona, sairaalakassit ja vauvantarvikkeet ym.?
Viiperolle: Tosi samoissa kyllä mennään ja minua lohduttaa, että jollain toisellakin on vielä vaavi perätilassa. Nyt viime päivien aikana on kyllä ajoittain tuntunut, että vauva hakeutuisi pää alaspäin, kun yhtäkkiä toisella puolelle nousee sellainen kova pahkura, joka lähtee menemään kylkeä pitkin alas. Sitten eilenkin illalla tuntui niin kovia potkuja kohdunsuulla, että miehen jo piti vähän vaavia rauhoitella, kun äiti huuti tuskasta ;) Että kyllä siellä vielä perätilassa viihdytään.
Kiitti Q imetysliivivinkistä, täytyy käydä katsastamassa löytyiskö mulle sopivia. Ajattelin näin alkuun hankkia yhdet päiväkäyttöön ja yhdet yöliivit. Kokohan se on arvoitus, mutta jos jättäisi ainakin toisiin liiveihin vähän kasvunvaraa vai tuleeko tähän liittyen kokoneemmilta vielä jotain neuvoja?
Burdelle niistä sydänäänistä: Mies sanoi, että ne kuuluu kyllä tosi vaimneasti, mutta tunnisti saman sykkeen, mikä on kuulunut neuvolassa dopplerilla. Kyllä se meinasi jossain vaiheessa jo luovuttaa, kun ei kuulema kuulunut muuta kuin suolenruplutusta ;)
Nyt taidan alkaa laittelemaan ja hinnoittelemaan noita kirpparitavaroita, jotka muuton yhteydessä huomattiin meille tarpeettomiksi.
Mörötin rv31+4
Huh, nyt on työt vuodeksi tehty (noin suurin piirtein...) ja tänään valkeni syyssateinen ensimmäinen lomapäivä. Eilinen meni toimistolla työpöytää siivotessa ja samalla tuli muutettua työkaverit uuteen huoneeseen. Melkoista härdelliä oli, ja iltapäivällä sitten supistelikin pienikin kaupungilla kävely. Vedin sikeitä sohvalla tunnin ja yöunille mennessä yskin taas itseni sohvalle nukkumaan. Kyllä uni tais lopulta joskus yhden jälkeen tulla... Aika tylsää nukkua kaiket yöt sohvalla, mutta kun sängyssä en saa yläkroppaa riittävän pystyyn vaan hengitys vinkuu ja yskittää hirveästi.
Eli flunssaa täällä podetaan edelleen, ärsyttää suoraan sanottuna, ettei viikossa voi mennä ohi. Tänään on neuvola, mutta tiedän, ettei ne tälle mitään tee. Joten kärsitään nyt rauhassa. Nythän mulla on aikaa nukkua vaikka päivällä.
En tosiaan flunssaisena päässyt lauantain treffeillekään! En jaksanut liikkua mihinkään, enkä kyllä olisi kehdannut tulla tartuttamaan teihin muihin. Kiva kuitenkin, että olitte viihtyneet ja ehkä mä pääsen sitten joskus muihin tapaamisiin.
Tälle päivälle on pyykkikone täytetty, kaupassa käyty ja auto katsastettu. Tunnin päästä sit sinne neuvolaan. Tällä kertaa paino on sit todellakin noussut, vähän jännittää et kuinka paljon... :) Mä voin antaa osan MiaMikille, jos sun omat kilot ei riitä! Toi suklaapatukka-arsenaali kuulosti kyllä aika hyvältä...
Ja lopuksi vielä ISOT ONNITTELUT Jmille ja Tintarellalle, jos(kun?) olen unohtanut onnitella aiemmin! Uusille tulokkaille myös onnea matkaan ja tervetuloa porukkaan.
Palaan varmaan neuvolakuulumisien kanssa myöhemmin, koetan sitten kommentoida muutakin kuin omaa lomanapaani... :)
-Osse ja Santeri rv 30+6
mutta ihanaa, kun syksy tulee! Mulla on nyt kuitenkin menossa tosi väsynyt kausi. Koko ajan tuntuu, ettei mitään jaksais tehdä. Vatsa on noussut nyt tohon niin ylös, että ahdistaa ja jo pienestäkin ruokamäärästä on ihan ähkytäynnä. Tyyppi kuitenkin potkii menemään siihen tahtiin, että masun sisällä kaikki on kyllä varmaan ihan mallillaan.
Piti tuossa pitää kirjoitustauko, kun avoppi soitti ja puhua pälpätti melkein puoli tuntia. Mulla on ihan korva hikinen ja käsi puutunut. Mutta hyväähän se vain tarkoittaa ja odottaa innolla ekaa lapstenlastaan.
Meillä muuten taitaa tulla kiireinen syksy. Olen aiemminkin kirjoitellut, että mun vanhemmat on etsimässä kerrostaloasunto ja meidän on tarkoitus ostaa niiden talo. No nyt on niille mieluinen asunto löytynyt ja me ollaan huomenna menossa pankkiin neuvottelemaan laina-asioista. Ihanaa olis saada sitä tilaa lisää ja oma piha. Vaan jos näin nt käy, niin kovin on lähellä laskettua aikaa tuo muutto joka tapauksessa. Huh! Ei oo meikäläisestä paljon hyötyä siinä. Mutta onhan ne muutkin selvinneet, joten miksei mekin? Kaverit vaan talkoisiin mukaan.
Tässä kun odottelen, että broiskut paistuu uunissa (tuoksu muuten kutittelee jo masua, niin on nälkä... ü ), niin katsastellaanpas vähän muittenkin kuulumisia...
Sadeye oli ollut ultrassa ja mukavat oli tuliaiset ja muistot sieltä. Kyllä se on aina yhtä mukavaa nähdä masukki.
Pikku-quu kasvaa huimaa vauhtia - ja hymyilee jo. Apua, kuinka ihanaa!!!
Tikru, mulla kans kävely tekee sen, että masu on ihan piukilla. Eilenkin kun lähdin ulos, niin kahden korttelin jälkeen oli pissahätä ja parinsadan metrin jälkeen kovettui maha ja hellitti vasta kotona. Mutta onhan sitä edes vähän yritettävä liikkua...
Burde, onpa ikävää, että tuo päänsärky on nyt sinnekin jumittunut. Toivottavasti joogat ja muut auttais! Ja hyvän löydön olit tehnyt! Nuo haalarit maksaa ihan hirveesti.
Iida-linneakin oli kurkkinut masuun sisälle. Hienoa, että kaikki hyvin siellä! Voimia huonon olon kanssa!
Ykkösope onkin ollut reipas saikkupäivillä. :o) Eikös olekin mukavaa, kun jaksaa edes jotain tehdä, kun ei tartte olla töissä? Vai onkos ollut vieroitusoireita?
Cactus pohti sääasioita - peesaan ihan täysin! Tsemppiä töihin, vielä pitäis " vähän" aikaa jaksaa!
Aurora oli ollut vaunukaupoilla. Kiva, että löysitte mieluiset!
MiaMik edelleen yhtenä kappaleena. Olin jo varma, että olit lähtenyt synnärille. Kuullostaa loistavalta tuo neuvolan jälkeinen " ruokavalio" =D Toivottavasti tekin pian kuitenkin pääsette toimiin, sillä aika ikävältä tuo olo kuullostaa!
Nyt kuitenkin laittamaan ruokaa pöytään, on meinaan ihan tajuton nälkä. Palailen taas myöhemmin kurkkimaan. Voikaahan hyvin!
-Amy ja EkaVekara, rv 32+5
taas teitä häiritsemään :)
Mulla on ollut nyt koko aamupäivän niin hyvä olo, että olen tässä jo siivoskellut, laittanut pyykkiä ja ruokakin jo pörisee padassa :)
Mörötin: Toivotaan nyt että saat saikkua sinne äippälomaan asti! Uskon kyllä että tuolla supistelutahdilla saa, vaikkakaan ne ei olisi alakerrassa mitään aikaan saanetkaan :) Muakin jännitti ihan hirveästi viime viikolla se lääkäri neuvola, mutta kuten jo aikaisemmin sanoinkin niin olin kyllä pettynyt kun ei lantioo mitenkään mittailtu. Mutta siitäkin olen jo toipunut :) Sairaalakassin pakkaamista jatkoin eilen, kun terveydenhoitajakin sanoi että nyt jo viimeistään kannattaa pakkailla, jos vaikka se äkkilähtö tulisi! Mä en kyllä edes enää muista mitä kaikkea sinne sairaalaan nyt pitikään ottaa mukaan?? Pääasia on että hammasharja ja tahna löytyy laukusta :)
Amy: Mites tuon lainan kanssa? Vaikuttaako se mitenkään kun omilta vanhemmiltanne asunnon ostatte?
Osse: Koitappas nyt parantua ettei sun loma mene ihan harakoille :)
Niin ja piti vielä tuosta painon laskustani sanoa, että kyllä se varmaan taas ensi viikolla nousee sen 1,5 kiloa niinkuin edelliselläkin viikolla ;) Ruoka meinaa todellakin maistuu vähän liiankin hyvin! Kuvittelen jotenkin koko ajan, että kun on etova olo niin jos vaikka söisi jotain ja olo helpottuisi! Sitten olo ei helpotukaan ja syön vähän ajan päästä vähän lisää ja odottelen joskos olo helpottuisi. Kun ei millään meinaa mennä mun jakeluun, että se syöminen ei tällä hetkellä siihen etovaan oloon auta :D
Täällä edelleen.Myöhemmin pitempi pätkä,mies haluu koneelle!
-pepsi ja Villipylly rv39+2
Tänään se sitten viimein aamulla oli se rakenneultra. Ja masussa oli edelleen kaikki hyvin. Pikkukaveri vastasi hyvin viikkoja, painoarvio mittojen perusteella 269g :) Pituuttahan niillä Vau-kirjan mukaan tässä vaiheessa on hitusen yli 20 senttiä ja siellä se kovin itseään ojenteli tutkittaessa. Mitään ei tosin vieläkään tunnu potkuina, mutta eiköhän ne liikkeet sieltä pian ala tuntumaan. Istukka on vatsan puolella kuulemma oikein hyvässä kohdassa. Liikkeet ja syke olivat hyvät ja muutenkin kaikki näytti normaalilta.
Nyt onkin sitten enää vajaa viikko seuraavaan neuvolaan - kivakiva :)
Ja ehkä jo huomenna vaunuostoksille - me myös Lastentarvikkeeseen menossa.
Mukavaa syyspäivän jatkoa toivotellen
- Essi, rv 19+0
huh huh..työmotivaatio pahasti kateessa! Ei millää jaksa innostua...kait se tästä :)
Huomenna oli muutamalla ultra, tääl odotellaan kuulumisia sit.
Aurora oli varannut vaunut, kiva kun löytää mieleisensä. Mä todnäk ostan työkaverilta muutaman vuoden vanhat 3-pyöräset Quinnyt?! Merkki oli mulle ihan outo ja lueskelin siitä vähän netis...tiedä sit miten kulkevat :)
MiaMik - syöt nyt vaan herkkuja, niin sillä jaksaa vaikka miten pitkälle. Mä olen ihan hulluna salmiakkiin ja meinasinkin tos just lähtee namuostoksille!
Mörötin - tsemppiä lääkäriin, kaik varmasti hyvin!
Osborne ja joku muukin on kovin flunssan kourissa. Koettakaahan jaksaa, mullakin se kovasti yrittää tehdä tuloaan...
Essi olikin ollut ultrassa IHANAA!
Mulla noi hormonit jotenkin alussa heitti enemmän, välillä oli jotenkin niin maassa ja sit taas taivaissa. Mietti vaan, et mitä sit kun se pieni on tossa ja se vastuu ja kaikki....Nyt olen ollut ihmeen tasainen (omast mielest)...mietenköhän loppuraskaudessa käy :))
Seksi ei ekan kolmanneksen aikana maistunut olleskaa, mut nyt on sitten taas halut herännyt....tää on tälläst vuoristorataa. Mut silti niin iiihanaaa!
kuola valuu jo suupielistä, on riennettävä salmiakin hakuun!
oikein ihanaa loppupäivää, nautitaan tästä masuasukista täysillä :))
Mykis
No nyt on käyty neuvolassa ja peti houkuttelee päikkäreille, mutta vastustelen vielä hetken unen kutsua...
Muuten kaikki ok, mutta painoa oli tullut 656g/vk. No, siitäkin sanottiin, että ihan ok. Yhteensä nyt painonnousua on jo 6,5 kg, ja mulle luvattiin koko raskauden aikana sellasta 7 kiloa... joten loppuaika taidetaan mennä tosi vähällä?? :) No, pääasia et kohdussa oltiin kunnossa, sydänäänet kuulu ekaa kertaa tosi selkeesti heti, kun doppler painu vasten mahaa. Ja Santeri potki melko topakasti tätiä häipymään hänen alueeltaan, ekaks kun kokeili kohdun rajoja ja asentoa ja toisen kerran doppleria. Sf-mitta oli jo 28 cm, joten edelleen mennään vähän keskikäyrän yläpuolella. Raivotarjonnassa tänään tosiaan köllöteltiin niinku aamulla arvelinkin, ihan kiva, että sekin nyt ekaa kertaa tuli varmistettua. Vieläkään ei ollut mun oma täti paikalla, mutta onneksi kuitenkin se mukavin muista. Sain samalla kertaa kaikki loppuraskauden neuvola-ajatkin, hirmu pitkältä tuo lista vielä näyttää... No, ihan hyvä, ettei vielä olla synnyttämään lähdössä, tuolla on vielä kaikki vatteet pesemättä ja tarvikkeistakin puolet ostamatta.
ykkösopella oli eilen ollut leivontapäivä, mua hirvittää jo kun lupasin laittaa miehelle ruokaa tänään... väsyttää...
cactuksen ultrakuulumisia jännätään täällä jo valmiiksi, muistan kuinka hirmuisesti jännitin alkuraskaudessa ultrausta! Mutta hyvin se menee! Mies manaili muuten viikonloppuna noita hirvikärpäsiä, oli vaeltelemassa ja kotipihalla oli viimeisen kärpäsen löytänyt hiuksista. Yök...
Aurora ja Essi oli vaunuja hankkimassa, toivottavasti löytyi/löytyy mieleiset. Mä en kans halunnut useampia rattaita, haluan, et yhdet ja samat toimii kaikissa tilanteissa.
möröttimelle tsemppiä huomiseen lääkäriin, sanot vaan, ettet uskalla enää olla töissä, niin eiköhän sitä saikkua irtoa. Mulla supistukset on vasta alkaneet heikkoina, mutta tulee aika herkästi pienestäkin rasituksesta nyt. Neuvolasta käskivät vaan levätä, kun kerran lomalla nyt olen.
Mun mieskään ei ole kuullut sydänääniä, eikä se kyllä jaksa koskaan yrittääkään kauhean kauaa. Musta tuntuu, et hän vaan luottaa siihen, että kyllä siellä ollaan kunnossa, kun kerran vaimo paisuu päivä päivältä. :)
amy on menossa pankkiin, onnea vaan asuntokauppaan! Mäkin aion mennä auttamaan veljen perhettä muutossa, pitäähän siellä aina joku työnjohtaja olla... ja voin ainakin auttaa vauvanhoidossa, jos en muuten ole kuin tiellä.
MiaMik, mäkään en osaa kans ajatella, et mitä siellä sairaalassa vois tarvita. Hammasharja on varmasti tärkein. Mullon tuossa netistä tulostettu lista, jossa oli jotain ihan ihmeellisiäkin mukana, siis mulle ihmeellisiä. Jokainenhan ottaa, mikä hyvälle tuntuu:
-neuvolakortti
-kamera ja paristot (ja filmiä)
-videokamera (ei tosiaan! muahan ei siellä kuvata!)
-eväät
-shampoo ja hoitoaine (kai sairaalassa pesuaineita on??)
-harja, hiuslenkkejä
-liivinsuojuksia
-yösiteitä
-huulirasvaa (pitäisköhän varmuudeks ottaa, vaikken muuten käytä?)
-kosteusvoide ja meikkejä (ai ketä varten noi meikit on?)
-rahaa
-kännykkä
-lakuja/luumuja/tms (että löysäis vähän)
-pelikortit, ristikkoja, luettavaa, tms. ajanvietettä (supistusten välissä erä tikkiä tai yks sudoku??)
-päiväkirja
-korvalappustereot/mp3-soitin
-korvatulpat (nää otan ainakin!)
-omia vaatteita
-vauvan vaatteet
Mykerinos, työmotivaatiolle voi melkein heittää hyvästit... mulle ne ei missään vaiheessa palanneet, saa nähdä miten käy vuoden päästä. Ja seksistä nauti nyt, kun tekee mieli! Myöhemmin siihenkin tulee omat kommervenkkinsä... :)
Juups, mutta nyt annan periksi ja lähden tutimaan hetkeksi. Kohtahan sitä pitää jo ruokaakin laittaa.
Kiitokset kaikille tervetulotoivottajille. :) Viipero lohdutti ukkelin intistä pääsyn kanssa. Siinä mielessä oli onni, että LA siirtyi, kun kotiutumispäivä olisi ollut sama päivä..
Kävin kylillä hoitelemassa raha-asioita ja yritin shoppailla. Farkut löysin pitkän tuskailun jälkeen, mut uikkaria ei löydä kyllä mistään. Kokoa 34 ei tunnu olevan kauheasti tarjolla saatikka sitten äitiysuikkareissa..! Kai se on mentävä altaaseen ilman. ;) Mistä te ootte löytäny uikkarit?
Kälyn synttärit olis parin viikon päästä. Jospa pääsisi ihan kapakkaan asti, ainakin halua olisi. Ja toinen käly tulee etelään viikoksi. Eli mukavia aikoja eletään. Kun vielä on ensi tiistaina uusi rakenneultra ja mieskin sai lomaa sille päivälle. :)
Olin eilen vahtimassa 1- ja 4-vuotiaita poikia. Ehkä sitä pystyy luottamaan siihen, että omatkin muksut selviää minun seurassani hengissä. Suht rauhallisia poikia, mitä nyt kerran joutui hyppäämään omenakulhon alle, niin että vihlaisi makeasti.
Toukka tuntuu taas muksivan. Viime viikko oli melkoista myllerrystä. Kunnes tuli viikonloppu ja isä olisi halunnut liikkeistä osansa.. ;)
Pitäisi TAAS siivota (miten te muuten kykenette imuroimaan, kun minusta tuntuu jo nyt tuskaiselle?!) ja syödäkin. Annan siis muille puheenvuoron.
(3 Sotaleski & Toukka
Amy: Hienoa, että porukkas on löytäny uuden kodin ja pääsette järjestelemään teille kotia niiden talosta. Toivottavasti laina ja muuttojutut menee kivuttomasti! =)
Mörötin: Mä pidän kans peukkuja sairasloman saamiseks!!!
Essi: Vai oli sitä käyty kurkkimassa masun sisäpuolelle. =) Ihanaa kun kaikki oli kunnossa!
Aurora: Voi vitsit... vaunuostosjutut on ihania! Muistan hyvin kuin innoissani itte olin ku kävin varaamassa vaunut valmiiks... ja entäs se kun hain ne... Voi jee. :D Minkä väriset vaunut varasitte? Onko niitä jossain nettissä, että vois uteliaisuuttaan vilkasta?! =)
MiaMik: Juu eilen oli eka jooga, mutta ei se tätä päänsärkyä vieny pois. Eikä se vyöhyketerapiakaan. Muuten niistä tuli kyllä ihan hyvä olo ja sain nukuttua kohtuullisen hyvin viime yönä.
Mulla on kans ollu niitä menkkamaisia kipuja.. varsinkin nyt, kun tossa oli kaveri käymässä ja ennen sen tuloa siivoilin huushollia -> maha kovettu jatkuvasti ja nyt siis on alavatsa kipee.
ON: Niinku tossa jo kirjottelinki, ni maha on ollu kovana koko aamupäivän... Se on muuten jännä, että ne " kivuttomat" supistukset eli ne mahan kovettumisetkaan ei oo enää niin kivuttomia. Sen verran nekin jo tuntuu, että saa mut puhkimaan ja öhkimään kun joku höyryjuna. =) Ja kunnon supistukset onki sitte ihan oma lukunsa.. :S Mut en valita! =) Päin vastoin - kiva kun on noita supistuksia, ni tietää että loppu alkaa häämöttää. =)
hITSI... NYT tää kone alkaa taas sekoo.. pitää siis lopettaa ennen ku käy hullusti... =)
Burde ja Penni-enni 36+2
Tohon synnärikassiasiaan piti sen verran sanoo, että ukon sisko kun lähti synnyttää, ni niillä ei ollu mukana muuta ku neuvolakortti, kamera ja karkkia. Ja ne pärjäs oikein hyvin niillä. =)
Ton jälkeen mun on tuntunu hassulta aatella oman kassin pakkaamista... :) On mulla kyllä lista valmiina ja eväsjuttuja kaapissa jne., mutta kassia en oo pakannu. Eiköhän sen kerkee sitten ku lähtö tulee.. *kuuluisia viimeisiä sanoja* ;)
burde ja pennari jälleen
Olisin aamulla aloittanut pinon, mutta meidän uusi nettihän taas kerran takkuili niin pahasti, ettei kirjoittamisesta tullut mitään... No, nyt on kiva lukea monen kuulumisia, ei tarvitse vain yksinään pölistä :)
Ensin vaikka omaa napaa: alkaa jo olo olla kuin raskaana olevalla! :) Nyt kun olen ollut vähän aktiivisempi liikunnan suhteen, niin jopas onkin vatsa kipeä! Olen nyt ajellut aika paljon pyörällä, enkä oikein hallitse sellaista rauhallista ajotyyliä, vaan tulee aina ajettua vähän liian nopeasti ja kaikista töyssyistä ihan innoissaan vaan... Massu raukka ei oikein tykkää, taitaa ne jotkut lihakset siellä nitistä liitoksissaan, kun vihloo niin pirusti. Seisaallaan en voi olla kauan, silloin sattuu ihan älyttömästi. Onneksi yliopistolla vaan istutaan luento toisensa jälkeen, se ei ole rankkaa kuin virtsarakolle :) Mutta töissä onkin eri juttu: en kertakaikkiaan voi seistä kuin maksimissaan puoli tuntia, ja istuminen taas vetää alaselän ihan lukkoon. Viimeksi kun olin viisituntisen vuoron töissä, meni koko seuraava päivä selkäkivuista toipumiseen.. Milloinkohan sitä saikkua kehtaisi hakea? Vastahan tässä on kohta 24 viikkoa täynnä, eli pitäisi vielä jaksaa töissä pari kuukautta... Aloitan kyllä äippäloman varhennettuna eli jo rv 31+jotain, mutta en oikein usko, että jaksan sinnekään asti tuota kassatyötä.
Kuinkas aikaisin täällä on aloiteltu saikkulomia? Ja oletteko saaneet helposti, erityisesti jos kyse selkäkivuista?
Muhku möyrii massussa niin, että maha senkun tärisee. Tänä aamuna se venytteli sivuttain niin, että jalat potki toiseen reunaan ja kädet hakkasi toiseen - ei muuten tuntunut hirveän kivalta! Muutenkin pikkuisen liikkeet ovat jo keskimäärin vähemmän ihanan tuntuisia, kun se alkaa jo vähitellen täyttää tuon tilan. Alun kutittelut ja pienet koputukset tuntuivat aina yhtä ihanilta, nämä taas saa jo välillä irvistelemään... (Älkää käsittäkö väärin, olen mä silti niistä ihquonnellinen :))
Essillä hyviä ultrakuulumisia, ihanaa! Kyllä ne potkut ihan kohta tuntuu. Ja voihan olla että tuntuu jo nytkin, et vaan rekisteröi niitä pikkuisen liikkeiksi..
MiaMikille jaksamista päänsäryn kanssa, harmi jos edes lepo ei auta. Ei vissiin ainakaan paineista johdu, kun nehän sulla oli ihan kohtuulliset. (Tai no, riippuu tietty normaalitasosta.)
Osselle onnea äp-loman alkamisen johdosta!! Vai pidätkö rästilomia ensin? Onnea kuitenkin! Voi, kun olisin itsekin jo tuossa vaiheessa...
Täytyy varmaan illalla tulla uudestaan, kun täältähän uupuu vielä vaikka kuinka monen vakkarin päivän kuulumiset :)
Kandi & muhku 23+5 (kai, ihan sekaisin näiden viikkojen kanssa...)
Mäkin olin pari päivää nettipimennossa, joten otetaan kiinni se tauko:)
Essi, Ihana että kaikki oli hyvin ultrassa. Saitteko tietää kumpi tulee vai kysyittekö lainkaan? Mulla ois parin viikon päästä se rakenneultra ja sit ois parempi näkyä kumpi tulossa, että tulee varmasti oikeanväriset vaunut ostettua (taas tosi tärkeä asia). Odotan jo innolla ja toivon että siellä on kaikki varmasti kunnossa masussa:=) Onnea teillekin vaunuostoksiin! Vaihtoehtoja on paljon, mutta äkkiä ne omat sieltä nappaa. Ja ovat kuulemma jo maaliskuulle saakka saaneet varauksia, eli ei mekään oltu niin hätäisiä ja ajoissa kun luultiin=)
Burde, kyselit vaunuista. Laitan linkit molempiin ja väreistä varmaan selviää kummat on tytön ja kummat pojan. Toivottavasti toimii.... eli
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emm_CityCr_Lime.gif
ja
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emm_CityCr_SfPink_2…
Ja ketkä mut treffeillä näki, osaa varmaan kuvitella mut hyvin työntämässä noita " tytön" rattaita. Eli lempparivärini:)
Nyt pitäis taas jatkaa töitä..... Pepsis oli ainakin kasassa entäs muut????
Aurora
Eli kasassa edelleen. Joitakin kipeitä supistuksia tulee silloin tällöin mutta ei mitään synnytykseen viittaavaa. Eli tässä saa vielä varmasti odotella...
Kiva kuulla että teitin tapaaminen meni mukavasti! Kunhan täällä pääkaupunkiseudulla järjestellään tapaamista niin sitten yritän päästä mukaan, varmastikin jo vauva kainalossa =)
AURORA meillä on teitin valkkaamat poikavärit vaunuissa, tosin vaunumerkki on eri. Limenvihreää on tosin vaunuissa melko vähän, koska ei ole tietoa vaavin sukupuolesta. Vaaleanpunainen on mun lemppariväri (vieläkin!!) mutta haluttiin vaunut jotka menee sitten tulevillekin muksuille, ja tuo vaaleanpunainen ei tosiaan oikein pojalle sovi... :) Itsellä kylläkin on ehkä enemmän tyttö- kuin poikaolo, mutta se johtunee kai anarkiasta, kun kaikki sanoo että poika se on.
MIAMIK ja muut loppumetreillä olijat täällä myös kärsitään menkkamaisesta särystä + monista muista loppuajan vaivoista. Nukkumisesta ei oikein enää tuu mitään, kun kyljen kääntäminenkin on niin vaivalloista ja joka paikkaa kolottaa. Päivisin vaivaa etova olo. Onneks tänään on suht koht hyvä päivä, nukuinkin tosin melkein kymmeneen.
IMETYSLIIVEISTÄ... Ostin parit ihan HenkkaMaukasta, mutta katsotaan onko niistä mihinkään. En tiedä onko kokokaan oikea, kun ei tiedä miten paljon rinnat tästä vielä turpoaa. Voi olla D-kuppikin liian pieni, uh huh!!
AMY tsemppiä lainaneuvotteluihin! Mulle nuo laina-asiat oli tosi monimutkaisia, kun niitä laskettiin ja väännettiin viime keväänä (ei ole aiempia lainoja itsellä) mut saatiin loppujen lopuksi laina ihan ok kuukausierillä ja laina-ajalla ja ihana koti, johon on kiva perhettä perustaa.
KANDI Mä aloitin saikun rv 20 alunperin suppareiden takia, ja sitten rv 24 eteenpäin olin saikulla noiden selkäkipujen takia. Töihin en sitten enää mennytkään takaisin, vaan puolet tästä raskaudesta tosiaan mennyt kotosalla. Mun oli sen takia tavallaan helppo jäädä pois töistä, kun en mene sinne enää takaisin, vaan työsopimus loppuu mammiksen aikana. Kuuntele kuitenkin omaa oloasi ja juttele lääkärin kanssa, koska sun oma olotila ja vauvan vointihan on nyt niitä tärkeimpiä asioita, ja töitä ehtii kyllä sitten tehdä myöhemminkin.
Ainiin isosti onnea Jmi82 pikkuisen syntymän johdosta!! =) Kunpa omakin haluaisi jo pian tulla maailmaan...
Minä lähden tästä nyt viilentämään kutisevaa (kyllä vain, kutina on taas täällä) masua kylmällä vedellä ja kokeilemaan uusia masurasvoja... Kävin apteekista hamstraamassa kasan rasvoja. :)
Karssuli ja vaavi rv 37+5
Me ei haluttu ennakkoon sukupuolta tietää eli ei sitä siis kysytty eikä tuo ainakaan niin selkeästi itseään vilautellut, että meille mitään olisi paljastunutkaan :)
Vaunuvalinta on Emmaljungan Duo Edge Combi. Ainoa, joka oli mun makuun riittävän korkea ja tilava ja näppärä... Eli siis niihin ihastuin ja sen jälkeen enää mikään muu ei miellyttänyt niin paljoa.
Jahas, nyt täytyy kiirehtiä töistä kotiin, bussi menee kohta...
Karssuli, minkä merkkiset teidän vaunut on, pääsisikö netistä jostain näkemään ne? Kun ihastuin tohon limeen enkä muilta ole kyseistä väriä löytänyt:) Ja tosiaan väri sopii sekä tytölle että pojalle. Ja siksi meillä mietinnässä, että mitä jos otettais ne limet joka tapauksessa.
Essi, mäkin tykkäsin noista Duo Edge kombeista, mut mun autoon ne ei mahdu ja siksi jouduttiin valkkaamaan tällainen pinempään tilaan menevä city malli. Mikä on sulla värinä??
Ei hitsi, tänään en ole kyllä saanut duunissa mitään aikaiseksi. Huomenna oltava ahkerampi!! Kohta onneksi kotiin, JES!
Vaikka itse asiassa taidan mennä kohta hetkeksi elpymään itekin ;)) Herättiin aamulla viiden aikaan, kun ulkoa kuului jotain ihme möykkää, eikä meinattu kumpikaan saada uudelleen unta sen jälkeen...
Sitäpaitsi mä olin eilen niin ahkera, kun leivoin pullia ja omppupiirakkaa ja pasteijoita, etten taida tehdä tänään yhtään mitään :DD (enkä kyllä paljon jaksaisikaan...)
En jaksa muistaa mistä eilen puhuttiin, treffikuulumisias tais vielä olla, kivalta kyllä kuulosti! Otetaan uusiks jossain vaiheessa :)
Jokohan Pepsis ja muut viime metreillä menijät pääsis tänään tositoimiin :) Tsemppiä loppuhetkiin!
Aivotoiminta alkaa hiipua, joten taidan mennä peiton alle ja tulla myöhemmin kommetoimaan lisää, kun muutkin ovat heränneet ;))
Ope + Ahaa rv 33+1