Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maastavedosta

Vierailija
08.12.2014 |

Tein eilen maastavetoa ja nyt on alaselkä AIVAN jumissa, jalat ja peppu ei niinkään. Tiedän, että maven kuuluu tuntua selässä, mutta teinköhän jotain väärin, kun jaloissa ei tänään tunnu mikään, mutta selässä kyllä ihan koko ajan. Tein aika isoilla painoilla, meniköhän liikeradassa jotain pieleen? Mielestäni kyllä peilistä kun katsoin varsinkin alkusarjan liikkeitä niin ihan oikeaoppisesti meni. Missä teillä tuntuu mave eniten?

Toinen kysymys, mitä teette mavessa isoilla painoilla, että puristusote ei petä? Mulla näyttää olevan ongelmana, että ennen kuin jaloista ja selästä loppuu voimat, niin puristusvoima loppuu.

Täällä aina tuntuu olevan niin fittejä ja hyväkuntoisia mammoja, että ajattelin josko joku osaisi vastata!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaselän tai pakaroiden jumi on hyvänlaista kipua. Välilevyongelmat tuottavat sellaista helvetillistä pistävää kipua.

Vierailija
2/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetohihnat..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:21"]

Vetohihnat..

[/quote]

Toimiiko paremmin kuin esim  magnesium?

Vierailija
4/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mave ON lähtökojtaisesti selkäliike.
Katso oikea tekniikka esim Fitfarmin fitblogista Vertin opastamana niin ei voi mennä väärin

Otteeseen auttaa myötä-vastaote tai remmit

Vierailija
5/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on lihaskipua, niin teit todennäköisesti oikein. Jos selkäranka on kipeä, niin sitten teit väärin ja sun pitää katsoa tekniikkaa. Varsinkin jos kipuja tuntuu liikettä tehdessä, niin tekniikka on todennäköisesti jollain tapaa väärä.

Mullakin tuli alussa alaselkä kipeeksi ennen takareisiä, koska alaselkää en ollut aiemmin juuri missään liikkeessä treenannut (ja esim. syväkyykky treenaa jonkin verran myös takareisiä). Nykyäänkin alaselkä on ehkä vähän enemmän kipeämpi kuin takareidet, mutta molemmat tulee kipeiksi.

Tee myötäotteella niin isoilla painoilla kuin pystyt, jonka jälkeen vaihda yli/ali-otteeseen (http://www.nerdfitness.com/wp-content/uploads/2013/09/Staci_Deadlift-713x473.jpg). Myötäote treenaa paremmin puristusvoimaa.

Vierailija
6/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö sumolla vai kapealla, sumo on pers/jalkaliike. Kapeampi enemmän selälle, mutta persettähän hyvä on siinäkin käyttää.

Vierailija
7/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lisää, mahdollisimman paljon kannattaa tehdä myötäotteella, sillä ristikkäisote aiheuttaa lihasepätasapainoa. Se kyllä auttaa asiaan, jos molemmin päin pystyy tekemään ristikkäisotteella.

Vierailija
8/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:21"]

Vetohihnat..

[/quote]

Jos näitä käyttää, niin puristusvoima ei kehity yhtään. Mieluummin magnesium ja ns. "mixed grip".

Vierailija
9/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:29"]

6 lisää, mahdollisimman paljon kannattaa tehdä myötäotteella, sillä ristikkäisote aiheuttaa lihasepätasapainoa. Se kyllä auttaa asiaan, jos molemmin päin pystyy tekemään ristikkäisotteella.

[/quote]

No yleensähän otetta vaihdetaankin...

Ei kai kukaan hieman kokeneempi tee jatkuvasti samalla ristiotteella.

Vierailija
10/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kapealla otteella. Ja joo lihakset on alaselässä kipeät! Arvelin myös, että kun jalkoja ja peppua on tullut treenattua, mutta alaselkää vähän vähemmän, että siksi varmaan tuntuu siinä enemmän. Kuvittelen aina, että keskikropan lihakset on mulla ihan mahtavat, koska perusryhti on helppo pitää hyvänä, mutta kyllä niitä selkälihaksia saisi treenata enemmän. 

Olen PTn kanssa katsonut oikean tekniikan mutta yksin on vaan vaikea nähdä että pysyykö se oikea tekniikka loppuun asti. Myötä-vastaotteella tein muutamat vikat, mutta kanssa lihasepätasapainosta olen lukenut, eli pitäisi aina muistaa siis vaihdella otetta eri päin.

-ap

Vierailija
11/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötä-vastaote vaihdellen joka sarjassa kädet eri päin, jottei lihasepätasapainoa synny. Kannattaa olla tarkkana oikean liikeradan kanssa, koska isoilla paikoilla väärä liikerata voi tehdä todella hallaa selälle. Selkää voi treenata muutenkin, jotta se ei oikeasti kärsi.

Vierailija
12/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos selkä kipeä, olet nostanut liikaa selällä. Olen nähnyt pt.n opettavan liikettä selkä köyryssä ja hartiat edessä ja olin vähän ihmeissäni. Mutta enpä alkanut sekaantumaan asiaan, kun toinen oli maksanut ison rahan väärästä opastuksesta.

Liike nousee kropan takalinjalla. Ristikkäisote takaa sen, että et nosta käsillä ja harteilla.

Vierailija
13/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:36"]

[/quote]

[/quote] En osaa sanoa, kun en ole niin tarkkaan seuraillut. Itse osasin tehdä vain samoin päin ristikkäisotteella.

sama

Vierailija
14/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:52"]

[/quote]

[/quote] En osaa sanoa, kun en ole niin tarkkaan seuraillut. Itse osasin tehdä vain samoin päin ristikkäisotteella.

sama

[/quote]

Ei sitä perustavi tajua, että tulee lihasepätasapainoa, kun ajattelee, että liike kulkee joka tapauksessa ihan samallalailla.

Vierailija
15/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kapealla otteella. Ja joo lihakset on alaselässä kipeät! Arvelin myös, että kun jalkoja ja peppua on tullut treenattua, mutta alaselkää vähän vähemmän, että siksi varmaan tuntuu siinä enemmän. Kuvittelen aina, että keskikropan lihakset on mulla ihan mahtavat, koska perusryhti on helppo pitää hyvänä, mutta kyllä niitä selkälihaksia saisi treenata enemmän. 

Olen PTn kanssa katsonut oikean tekniikan mutta yksin on vaan vaikea nähdä että pysyykö se oikea tekniikka loppuun asti. Myötä-vastaotteella tein muutamat vikat, mutta kanssa lihasepätasapainosta olen lukenut, eli pitäisi aina muistaa siis vaihdella otetta eri päin.

-ap

[/quote] Siis teetkö leveällä vai kapealla jalka-asennolla? Ilmeisesti kapealla, mutta varmistan vielä. Uudesta liikkeestä varmaan aina menee joku uusi paikka kipeäksi.

6

Vierailija
16/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:54"]

-ap

[/quote] Siis teetkö leveällä vai kapealla jalka-asennolla? Ilmeisesti kapealla, mutta varmistan vielä. Uudesta liikkeestä varmaan aina menee joku uusi paikka kipeäksi.

6

[/quote]

Siis kapealla.

Vierailija
17/17 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi ihan yksinkertaisesti hanskat alkuvaiheessa, kun tuntui, ettei jaksa puristaa. Eilen just kävin ja alaselkä on vähän juntturassa nyt, yleensä kyllä myös takapuoli. Kapealla teen. Muistathan puristaa takamuksen tiukaksi yläasennossa!