Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sun mielestä paljon marjoja?

Vierailija
11.10.2021 |

Jos joku sanoo syövänsä paljon marjoja, mitä se tarkoittaa desilitroissa päivittäin tai viikottain?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
2/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö päivittäin kolme desiä, siis 0,3 litraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti syö joka päivä, se on jo mielestäni paljon, marjat on niin kalliita.

Vierailija
4/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kesällä esim. litra mansikoita on mielestäni jo paljon marjoja. Talvella pari-kolme desiä pakastepuolukoita/-vadelmia/-herukoita on kohtuullisen paljon.

Vierailija
5/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulle riittää yksi, sano toi meiräm muija, Marja nimeltään. Muita ei kuulemma saa eres maistella syämisestä puhumattakaan.

Vierailija
6/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu marjoista. 3 desilitraa mesimarjoja on hurjan paljon, mutta mustikoita tai puolukoita normaali päiväannos.

Vierailija
7/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ja paljon. Pakastepussillinen voi olla paljon, mut sit tulee joku joka sanoo syövänsä 4 pussillista päivässä.

Sen mä osaan sanoa, et syön aika vähän marjoja. Ehkä piirakan muodossa pari-kolme desiä vuodessa. Nyt olis pakkanen pullollaan. Keräsin puolukkaa, mut mitä mä niistä teen? Vispipuuronkin joudun syömään yksin, kun muut ei syö. Sekin menee alas isolla määrällä sokeria. 5kg laatikollinen mansikkaakin on pakastettu. Mitä mä niillä teen? Taas jotain sokeriherkkuja ja muu perhe ei niitä syö. Taas yksin syön leipomani.

Vierailija
8/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon ja paljon. Pakastepussillinen voi olla paljon, mut sit tulee joku joka sanoo syövänsä 4 pussillista päivässä.

Sen mä osaan sanoa, et syön aika vähän marjoja. Ehkä piirakan muodossa pari-kolme desiä vuodessa. Nyt olis pakkanen pullollaan. Keräsin puolukkaa, mut mitä mä niistä teen? Vispipuuronkin joudun syömään yksin, kun muut ei syö. Sekin menee alas isolla määrällä sokeria. 5kg laatikollinen mansikkaakin on pakastettu. Mitä mä niillä teen? Taas jotain sokeriherkkuja ja muu perhe ei niitä syö. Taas yksin syön leipomani.

Tuttu ongelma myös minulle. Ratkaisin niin etten tee marjoista mitään. Syön pois.

Sinulla on se hyvä puoli että puolukkasi on pakastimessa, eikä enää happane ja saat paremmin syötyä ilman sokeria.

Minulla on puolukkaa n. 35 kiloa, ja olen kiitollinen,on kevyttä syötävää.

Vierailija
9/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan ihan yleisesti mitä marjoja tahansa niin sellainen puoli litraa on aika paljon, vaikka osan siitä käyttäisi mehuna. Se olisi n. 180 litraa eli n. 20 ämpärillistä marjoja vuodessa.

Mikä mitta on pakastepussillinen? Minulla on jotain harvinaisempia marjoja n. puolen desin minipussissa, mutta puolukoita 3 litran pussissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi