Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipuja koko kehossa - ahdistaa ja pelottaa

Vierailija
11.10.2021 |

Olen huomenna menossa työterveyslääkärille, koska minulla on todella outoja kipuja ympäri kehoa. Olen 32 ja pelkään hirveästi, että minulla on joku levinnyt syöpä. Rinnat ovat kipeät, välillä särkee ja välillä polttelee. Ne eivät ole koskaan ennen olleet kipeät. Lisäksi on outoja jomotuksia ja polttavia tai vihlaisevia kipuja kaikkialla kropassa ja ne vaihtavat paikkaa. Välillä vatsassa, välillä jaloissa, välillä käsissä, välillä pakarassa tai alaselässä.

Tiedän, että huomenna on se lääkäri ja siellä selviää ehkä jotain, mutta miten saan itseni nyt rauhoitettua? Olen ihan hermoraunioina. Pelkään, että minulla on esim. rintasyöpä joka on levinnyt kaikkialle. Patteja ei tunnu rinnoissa, mutta rintani ovat kyllä muhkuraiset ja niitä on vaikea tunnustella.

Nytkin itken täällä kun pelottaa niin vietävästi. Onko muilla ollut samanlaisia oireita ja mistä ne ovat johtuneet? En osaa edes paikallistaa näitä, että onko kipuja luissa vai lihaksissa vai missä. Kipu ei ole hirveän kovaa, mutta eipä burana tähän ole auttanut.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu, syöpä ei oireile noin. Sinä saat panokoinnilla kuvitella itsellesi kipuja ja tuntea ne kuin ne olisivat ihan oikeita fyysisiä kipuja. Ota yhteyttä auttavaan puhelimeen, ystävään tai vaikka sukulaiseen. Täältä et tätä parempaa apua löydä.

Vierailija
2/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole huolissasi. Epämääräisetkin oireet harvoin osoittautuvat vakaviksi.

Niin kliseiseltä kuin kuulostaakin, stressi saa aikaan mitä erikoisempia kipuiluja ympäri kehoa. Oletko ollut stressaantunut? Tai oletko esim. masentunut? Ahdistunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin hermostoperäistä. Oletko mahdollisesti ahdistunut?

Vierailija
4/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko piikit?

Vierailija
5/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, syöpien kanssa vuosia tekemisissä olleena hoitajana voin rauhoitella myös että ei kuulosta nyt ollenkaan tyypilliseltä.

Vierailija
6/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Minulla on muuten myös kaksi todella pientä pattia kaulassa jotka ilmestyivät syyskuun aikana. Eivät ole imusolmukkeiden kohdalla ja liikkuvat kyllä ihon mukana, joten toivottavasti ne ovat jotain harmittomia patteja...

Olen kyllä ahdistunut, minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö johon syön lääkkeitä. Työstressi on kyllä paha tällä hetkellä.

Ensimmäisen koronapiikin otin 17.9., mutta rintojen kipu alkoi jo ennen sitä. Piikistä tuli vain käsi kipeäksi ja viikon kestänyt kamala väsymys, muita oireita ei.

Vierailija
7/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaisit kaivat nyt rauhoittavaa seuraa täksi illaksi, onko sellaista saatavilla?

Vierailija
8/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehäkpä otit sen rokotteen.

Vierailija
9/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Minulla on muuten myös kaksi todella pientä pattia kaulassa jotka ilmestyivät syyskuun aikana. Eivät ole imusolmukkeiden kohdalla ja liikkuvat kyllä ihon mukana, joten toivottavasti ne ovat jotain harmittomia patteja...

Olen kyllä ahdistunut, minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö johon syön lääkkeitä. Työstressi on kyllä paha tällä hetkellä.

Ensimmäisen koronapiikin otin 17.9., mutta rintojen kipu alkoi jo ennen sitä. Piikistä tuli vain käsi kipeäksi ja viikon kestänyt kamala väsymys, muita oireita ei.

Mullakin on ollut ainakin 15 vuotta liikkuva patti kaulassa. Minut on tutkittu miljoona kertaa ties minkä syyn takia, eikä ainakaan toistaiseksi ole löydetty kuin yleinen ahdistuneisuushäiriö.

Vierailija
10/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta syövältä. Rinnat kipeät ehkä hormoneista johtuen. Monesti kolmenkympin jälkeen hormonitoimintakin luonnollisesti saattaa muuttua ja aiheuttaa noita tuntemuksia rinnoissa. 

Vierailija
11/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyövän sairastaneena voin sanoa, ettei ollut mitään kipuja ennen mammografiaa. Oliskin ollut niin ois aiemmin huomattu. No nyt kaikki hyvin kuitenkin.

Vierailija
12/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta verisuoniperäiseltä eli tod näköiseti rinnoissa verisuonet myös tulehtuneet. Ei ole syöpää, joudut vaan hoitamaan tulehdustilaa ruokavaliolla ja liikunnalla.

Vierailija
13/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen verisuonet voivat olla todella ärhäkät ja tulehdus oireilee suonissa juurikin noin vaihtaen paikkaa.

Juo paljon vettä jätä kova rasva pois ja erityisesti kaikki sokeriperäinen heti helpottaa ja juo vihreää teetä paljon. Jumppaa välillä.

Vierailija
14/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voi olla vanha kunnon rintatulehdus. Selviää sitten siellä vastaanotolla.

Vierailija
15/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaamulla pyöritä lantiota 10 min per suunta ja anna selkärangalle liikettä. Juo lasi vettä heti. Tuuleta. Hae kasviksia ja valkosipulia, mustapippuria ja spiruliinaa. ja cayonne pippuria ja chiliä sekä inkivääriä ja puolukkaa. Kaikki nämä hillitsevät tulehdusta.

Vierailija
16/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha panikoida kun ei ole vielä tiedossa syytä paniikille. Itseltäni on löytynyt kasvaimia nelisen kertaa ja aina ne on ainakin tähän saakka osoittautuneet hyvälaatuisiksi, vaikka samaan aikaan olisi ollut outoja oireita ja kipuja. Itselläni on nykyisin lääkitys hermokipuun, joka saattaa aiheuttaa oudot oireet. Eli vaivoja saattaa olla vaikka samaan aikaan kaksi, toinen joka aiheuttaa kipuja ja toinen joka on muuten harmiton.

Vierailija
17/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla mahdollista että olisit raskaana? Joskus raskaus oireilee kummallisilla tavoilla.

Nuo paikkaa vaihtavat kivut voivat olla myös ihan psyykkiseen stressiin ja kovaan ahdistukseen liittyviä. Mutta hyvä että menet lääkäriin, siellä asiaa varmasti tutkitaan tarkemmin!

Onko sinulla aloitettu viime aikoina jotain uutta lääkitystä tai oletko lopettanut jonkun lääkkeen käytön?

Vierailija
18/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muista c ja d ja b vitamiinit ja rauta. Ota sitruuna ja puolita ja purista mehu ja laita pilli. Lipitä se pitkin päivää, ehkäisee tulehdusta ja saat sen C vitamiinin aina. 1.5 L vettä joka päivä. QAloita heti.

Vierailija
19/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja muista c ja d ja b vitamiinit ja rauta. Ota sitruuna ja puolita ja purista mehu ja laita pilli. Lipitä se pitkin päivää, ehkäisee tulehdusta ja saat sen C vitamiinin aina. 1.5 L vettä joka päivä. QAloita heti.

Sitruunamehua juomalla koko ajan ei saa kuin hampaat pilalle. Ennemmin kerralla kannattaa aamulla hörppäistä hampaisen pesun jälkeen. Ennemmin ottaisin tärkeät antioksidantit marjoista, kuten mustaviinimarja, tyrni ja mustikka.

Rauta on kyllä tärkeä lisä jos on taipumusta anemiaan.

Vierailija
20/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevat kipupaikat viittaa fibromyalgiaan mutta en ole kyllä ikinä kuullut, että se kipeyttäisi rintoja.