Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipuja koko kehossa - ahdistaa ja pelottaa

Vierailija
11.10.2021 |

Olen huomenna menossa työterveyslääkärille, koska minulla on todella outoja kipuja ympäri kehoa. Olen 32 ja pelkään hirveästi, että minulla on joku levinnyt syöpä. Rinnat ovat kipeät, välillä särkee ja välillä polttelee. Ne eivät ole koskaan ennen olleet kipeät. Lisäksi on outoja jomotuksia ja polttavia tai vihlaisevia kipuja kaikkialla kropassa ja ne vaihtavat paikkaa. Välillä vatsassa, välillä jaloissa, välillä käsissä, välillä pakarassa tai alaselässä.

Tiedän, että huomenna on se lääkäri ja siellä selviää ehkä jotain, mutta miten saan itseni nyt rauhoitettua? Olen ihan hermoraunioina. Pelkään, että minulla on esim. rintasyöpä joka on levinnyt kaikkialle. Patteja ei tunnu rinnoissa, mutta rintani ovat kyllä muhkuraiset ja niitä on vaikea tunnustella.

Nytkin itken täällä kun pelottaa niin vietävästi. Onko muilla ollut samanlaisia oireita ja mistä ne ovat johtuneet? En osaa edes paikallistaa näitä, että onko kipuja luissa vai lihaksissa vai missä. Kipu ei ole hirveän kovaa, mutta eipä burana tähän ole auttanut.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtelevat kipupaikat viittaa fibromyalgiaan mutta en ole kyllä ikinä kuullut, että se kipeyttäisi rintoja.

No en kyllä lähtisi aloittajaa pelottelemaan millään diagnooseilla ilman faktatietoa.

Kivut voivat johtua monestakin asiasta.

Vierailija
22/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottiko olo yhtään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hemoglobiini ollut millä tasolla aiemmin? Onko ollut raudanpuuteanemiaa? Pyydä että lääkäri katsoisi myös ferritiiniarvon samalla jos verikokeita määrää.

Vierailija
24/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibromyalgia tuli minullakin mieleen.

Vierailija
25/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman on olo helpottanut, kiitos kaikille rauhoitteluista ja järkipuheesta. Mieheni tulee kotiin töistä vasta yöllä, joten itsekseni joudun tässä olemaan :D Kohta lähden koiran kanssa pitkälle lenkille metsään rauhoittumaan.

Ja tosiaan, varmaan sitten joku tulehdus, olen elänyt epäterveellisesti viimeiset pari vuotta kun mieliala on vaihdellut maniasta masennukseen ja nyt kun miettii, niin totta kai kaikki mitä syön ja juon vaikuttaa kehon terveyteen. Onneksi löytyi vihdoin toimivat lääkkeet. Täytyy aloittaa elämäntapamuutos nyt täysin. Liikun kyllä koiran kanssa lenkillä, ja käyn kävelemässä ja ulkopunttisalilla ilman koiraa, mutta en kyllä tarpeeksi usein. Jos kanavoisi tätä ahdistusta jatkossa sitten liikuntaan, koska siitä tulee hyvä olo ja onnistumisen tunnetta.

Rauta-arvot olivat ainakin hyvät viimeksi kun mitattiin, joskus kaksi vuotta sitten. Silloin myös mitattiin kilppariarvot sun muut mitä nuppitohtori nyt ikinä määräsikään mitattavaksi.

T: AP

Vierailija
26/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnoissa tuntuu usein kipuja eri elämän aikana, kuukautiskierto vaikuttaa niihin sekä hormonit, ja sitten tietysti vaihdevuodet. Melko normaalia.

Jotkut flunssavirukset aiheuttavat nekin kipuja koko kehossa. Lääkärit eivät siksi yleensä lotkauta korvaansakaan epämääräisille kivuille, ellei niitä ole joka päivä ja jatku yli 3 kuukautta.

Jotkut ihmiset reagoivat korkeaan imankosteuteen ja sateisiin, niin että turpoavat. Silloin voi tuntua just vähän joka puolella epämääräistä kipua kun nesteet kerääntyvät kudoksiin.

Vierailija
27/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mä olen tyhmä. Minulla on myös ihme lihasnykimisiä ympäri kroppaa ja nyt niitä on paljon. Urpona menin googlaamaan että se on ALSin oire, ja nyt pelottaa että minulla on ALS. Ei jumalauta mun kanssa... Kai tässä pitää lähteä lääkärin lisäksi jonnekin kuuppahoitolaankin.

Vierailija
28/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että mä olen tyhmä. Minulla on myös ihme lihasnykimisiä ympäri kroppaa ja nyt niitä on paljon. Urpona menin googlaamaan että se on ALSin oire, ja nyt pelottaa että minulla on ALS. Ei jumalauta mun kanssa... Kai tässä pitää lähteä lääkärin lisäksi jonnekin kuuppahoitolaankin.

Sun diagnoosi onkin sitten selvä: hypokondria.

Vierailija
29/41 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Kuulostaa tutulta tuo oireiden ahdistavuus ja pahimman kuvittelu. Sitten kun stressaat oireita niin lisää ilmestyy.

Mun piti itse käydä lääkärin vastaanotolla kuulemassa että nyt menee liian lujaa sairauden etsimisessä itsessäni, muistan miten itketti kun kerroin paniikissa oireistani.

Tämän kaiken triggeröi elämän lyhyyden tajuaminen 30-vuotiaana ja lähipiirissä ollut traaginen sairastuminen + nopeasti tullut kuolema.

En osaa kauheesti neuvoa, mutta mulla ainakin auttoi se että ajattelin MIKSI mun mieli käyttäytyy näin.

Mutta silti hyvä että käyt lääkärissä, samalla tarkastetaan onko kyse fyysisestä ongelmasta

Vierailija
30/41 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä. Lääkärissä käyty ja verikokeissa. Huomenna rintojen mammografia ja ultraääni, kyllä pelottaa. :( Mies tulee onneksi tueksi. Toivottavasti on vaan joku tulehdus eikä mitään vakavaa.

Vierailija
31/41 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa aivan kamalasti nyt. Luin haima- ja keuhkosyövästä ja suolistosyövästä ja ne kuulemma aiheuttavat kipuja. Kun en tiedä onko kipu luustossa vai missä se nyt oikein on kun pistelee välillä kaikkialle. Itken täällä ja olen varma että kuolen pian ja syöpä on levinnyt kaikkialle. Mitä jos rinnoissa ei näy mitään ja syöpä onkin muualla?

Vierailija
32/41 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mitään ei löydy, tai muutenkin, alan syödä tästä lähtien terveellisesti enkä polta tupakkaa tai juo enää ikinä alkoholia. Haluan elää niin terveellisesti kuin mahdollista jotta voin vaikuttaa syövän ehkäisyyn.

Olen ihan paskana, en tiedä mitä teen. En pysty syödä kun ahdistaa nyt, meinasin äsken oksentaa kun itkin mutta en pysty oksentamaan kun maha on tyhjä. En tiedä mitä teen.

En halua kuolla nuorena. Haluan elää terveenä vanhaksi mieheni kanssa.

Vierailija
33/41 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ihan varma, että nykyinen lääkitys on toimiva? Olisiko siiihen rinnalle hyvä olla terapiaa? Ei pahalla, mutta kuulostat sen verran ahdistuneelta ja tarkkailet itseäsi koko ajan. Itsellä on nimittäin samaan taipumusta. Olen kuvitellut vaikka mitä syöpiä ja infarkteja ja sepelvaltimotautia, mutta elossa edelleen ollaan. :) Tsemppiä sulle.

Vierailija
34/41 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ihan varma, että nykyinen lääkitys on toimiva? Olisiko siiihen rinnalle hyvä olla terapiaa? Ei pahalla, mutta kuulostat sen verran ahdistuneelta ja tarkkailet itseäsi koko ajan. Itsellä on nimittäin samaan taipumusta. Olen kuvitellut vaikka mitä syöpiä ja infarkteja ja sepelvaltimotautia, mutta elossa edelleen ollaan. :) Tsemppiä sulle.

Kiitos tsempistä <3 Syön lamotrigiinia masennukseen, varmaan pitäisi nostaa kun syön minimiannosta. Olen ollut aika ahdistunut pitkään ja jotenkin blokkaan kaikki ajatukset normaalisti päivisin ja yöllä ne purkautuvat painajaisina. Ehkä nämä ovat vain psykosomaattisia kipuja ja rintojen kipu vaikka jotain tulehdusta tai hormonaalista. Olen hieman rauhoittunut kun silmämunista ei irtoa enempää nestettä itkettäväksi ja nenäkin on niistetty tyhjäksi. Koira tuossa tuijottanut kokoajan ja ihmetellyt mitä minä tässä itkua tuherran ja ulisen. Eiköhän tämä tästä.

Vierailija
35/41 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terapiakin varmaan olisi ihan hyvä homma, täytyy taas hakeutua hoidon piiriin. Kohta menee varmaan miehelläkin hermot mun panikointiin.

Vierailija
36/41 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ei niitä elinpäiviä saa stressaamalla lisää. Hyvä, kun tutkitaan, mutta jos ei mitään löydy, pitäisi yrittää uskoa siihen.

Vierailija
37/41 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempistä <3 Syön lamotrigiinia masennukseen, varmaan pitäisi nostaa kun syön minimiannosta. Olen ollut aika ahdistunut pitkään ja jotenkin blokkaan kaikki ajatukset normaalisti päivisin ja yöllä ne purkautuvat painajaisina. Ehkä nämä ovat vain psykosomaattisia kipuja ja rintojen kipu vaikka jotain tulehdusta tai hormonaalista. Olen hieman rauhoittunut kun silmämunista ei irtoa enempää nestettä itkettäväksi ja nenäkin on niistetty tyhjäksi. Koira tuossa tuijottanut kokoajan ja ihmetellyt mitä minä tässä itkua tuherran ja ulisen. Eiköhän tämä tästä.

Oletko kokeillut sellaista, ettet yrittäisi blokata ajatuksia päivällä? Pidä oikein kunnon märehtimishetki, 15 minuuttia vaikka, ja kirjoita ylös kaikki pahimmat pelot ja skenaariot ja mieti sitten, kuinka todennäköisiä ne oikeasti ovat, ja mitä sitten, jos pahin totetuu tai jos ei toteudukaan? Tai vaihtoehtoisia tulkintoja kivuille ja säryille. Itselläni esimerkiksi oli kylkiluu ja kylkiluun väli todella kosketusarka ja kipeä, että epäilin jo jotain luusyöpää tms. Sitten venyttelin selän lihaksia, joiden tiedän olevan todella jumissa, ja kas kummaa, kyljen kipu hävisi. Joko kyse oli jumisista lihaksista tai sitten olen todella hyvä parantamaan syövän. :D

Vierailija
38/41 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun tsemppaatte hullua. :D <3 Välillä itseänikin huvittaa tämä flippailuni kun tiedän että suurin osa näistä on varmasti oman pääni sisällä. Tuo märehtimishetki kuulostaa hyvältä idealta, kokeilen.

Vierailija
39/41 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä taas. Kiitos kaikille järkipuheesta. Rinnat ultrattiin ja jotain nesterakkuloita löytyi, jotka kuulemma aiheuttavat nämä rintojen kivut. Kaulan patit jotain ateroomia. Verikokeissa näkyi paha D-vitamiininpuutos ja ylikiikkuvat nivelet joka kuulemma aiheuttaa nämä jatkuvat inhottavat kivut. Enpä tiennyt että vitamiininpuutos voi aiheuttaa näin hirveää kipua. Nyt yritän jatkossa olla rauhassa ja panikoimatta! :D

Vierailija
40/41 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP täällä taas. Kiitos kaikille järkipuheesta. Rinnat ultrattiin ja jotain nesterakkuloita löytyi, jotka kuulemma aiheuttavat nämä rintojen kivut. Kaulan patit jotain ateroomia. Verikokeissa näkyi paha D-vitamiininpuutos ja ylikiikkuvat nivelet joka kuulemma aiheuttaa nämä jatkuvat inhottavat kivut. Enpä tiennyt että vitamiininpuutos voi aiheuttaa näin hirveää kipua. Nyt yritän jatkossa olla rauhassa ja panikoimatta! :D

Ihana kuulla, että kaikki on ok! D-vitamiinista ei turhaan vouhkata. Sen puute aiheuttaa ties mitä oireita.