Kuivaava pesukone on melkoinen vitsi, kuivaus kestää 3,5h
Ja tohon 2h pesu ensin ja sit pitäis koko tuo aika päivystää kotona.
Onko joku oikeesti tyytyväinen kuivaavaan pesukoneeseen?
Kommentit (80)
Eikä se pyykki edes ole kuivunut, kun ohjelma on valmis. Testattu on pariin kertaan, eikä ollut mieleinen. En hankkisi.
Meidän koneessa on useampi kuivaava ohjelma. 1,5h-4h ja tottakai siinä on pesuaika mukana. Mitäs ostit halvimman minkä löysit.
Mulla oli aiemmin kuivaava pesukone. Onneksi hajosi, nyt mulla on pesukone ja rumpu erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen tyytyväinen. Toki olin tutkinut asiaa etukäteen ja tiesin mitä olen ostamassa. Meillä on sen verran pieni tila, ettei mahdu erillistä kuivausrumpua, eikä toisaalta mahdu myöskään lakanat kunnolla kuivumaan tai ainakaan ei voi sitten pariin päivään pestä muuta pyykkiä. Ostin koneen lähinnä lakanoiden ja pyyhkeiden kuivaamista varten, tavallinen pyykki menee useimmin normaalisti narulle.
Laitan kuivaamaan usein alkuillasta ja sitten ennen nukkumaan menoa voi hakea pois ja tarvittaessa laittaa yöksi toisen koneellisen.
Mahtava laite, mutta aikaa tosin menee. Sitä en tiedä kuinka kauan normaali kuivausrumpu vie aikaa.Minulla erillinen kuivausrumpu.
Kun pesee koneellisen ja linkoaa, niin noin puoli tuntia riittää kuivausrummussa. Etuna lienee myös se, että kuivausrummun rumpu on paljon suurempi halkaisijaltaan kuin pesukoneen. Pyörivät tehokkaammin ja kone on suunniteltu vain kuivausta ja tuuletusta varten, joten ilma kiertää tehokkaasti.
Täysi koneellinen pyykkiä siis kuivaa puolessa tunnissa kaappikuivaksi? Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn, kun en oo vielä kuivausrumpua omistanut.
Vierailija kirjoitti:
Jos pesen vaikka peiton tai tyynyt, niin saako niitä tuolla ollenkaan kuivaksi?
Saa. Mulla on sellainen kone, johon mahtuu kuivattava vain se 4kg. Silläkin kuivuu tyynyt hyvin ja ohuempi peitto myös. Paksuun talvipeittoon jää jonkun verran kosteutta, niin sen laitan lisäksi narulle yöksi. Mutta aiemmin oli narulla usein yli 3 päivää ja tippui vettä kun otti koneesta. Samoin tyynyt oli aiemmin sellaisia märkiä vettä valuvia epämääräisen muotoisia ja kuivuivat kauan ja möykkyisiksi. Meillä on jyskin tyynyt joiden normaalihinta on 90€, tarjouksesta tosin ostan muutamalla kympillä. Mökillä olevat ikean tyynyt tulee suht kuivina normaalista koneestakin, mutta nuo paksummat ei tulleet, nyt saa suoraan sänkyyn.
Meillä on ja olen tyytyväinen. Ei ole koskaan aiemmin ollut kuivuria, joten tämäkin on luksusta. Käytän kuivausominaisuutta noin kerran puolessa vuodessa jos pitäisi aamuksi saada jotain varmasti kuivaksi. Pyöräytän sillon jonkinlaisen kuivausohjelman ja jätän yöksi kuivumaan normaalisti. Myös lapsen ulkovaatteita kuivattelen pesun jälkeen jotta ovat aamulla kuivat.
Vierailija kirjoitti:
Eikä se pyykki edes ole kuivunut, kun ohjelma on valmis. Testattu on pariin kertaan, eikä ollut mieleinen. En hankkisi.
Meidän koneella tulee kyllä ihan kaappikuivaa pyykkiä. Oliko suodattimet tukossa tms kun ei teillä onnistunut?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on varmaan sitten eroja. Kyllä meillä on pyykit ihan kaappikuivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koneella tulee kyllä ihan kaappikuivaa pyykkiä. Oliko suodattimet tukossa tms kun ei teillä onnistunut?
Meidän koneessa voi valita kuten kuivausrummussa onko silityskuivaa vai kaappikuivaa.
No en normaalistikaan päivystä kuivurin tai pyykinkuivaustelineen edessä :D ajastetaan kone yöksi ja pyykit ovat kaappikuivia aamulla, tai pistän sen pyörimään aamulla kun aloitan työt ja pyykit ovat lounaalla valmiita. Tai sitten lounaalla pyörimään ja päivän päätteeksi pyykit valmiita. Jne.
Tosi kätevä eikä tarvitse olla kahta isoa konetta viemässä tilaa, ja toisaalta pyykkitelinekin on käytössä vain villavaatteita pestessä ja muissa erikoistapauksissa.
Kuivausrummutkin on hirveitä, eihän suurinta osaa vaatteista edes saisi kuivata niissä, ei villaa, pellavaa eikä elastaania, joten urheiluvaatteita ei saa kuivata, eikä alusvaatteetkaan tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän toimintoja sitä todennäköisemmin jokin hajoaa. Eli ei kannata sortua noihin 2in1 kodinkoneisiin.
Gigantissa on myynnissä uuni+hellanlevyillä jonka alapuolella on tiskikone. Kuinkakohan kauan pysyy ehjänä?
Ja mihin ihmeeseen saa vedettyä ne vesijohdotkin ja poistovedet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen tyytyväinen. Toki olin tutkinut asiaa etukäteen ja tiesin mitä olen ostamassa. Meillä on sen verran pieni tila, ettei mahdu erillistä kuivausrumpua, eikä toisaalta mahdu myöskään lakanat kunnolla kuivumaan tai ainakaan ei voi sitten pariin päivään pestä muuta pyykkiä. Ostin koneen lähinnä lakanoiden ja pyyhkeiden kuivaamista varten, tavallinen pyykki menee useimmin normaalisti narulle.
Laitan kuivaamaan usein alkuillasta ja sitten ennen nukkumaan menoa voi hakea pois ja tarvittaessa laittaa yöksi toisen koneellisen.
Mahtava laite, mutta aikaa tosin menee. Sitä en tiedä kuinka kauan normaali kuivausrumpu vie aikaa.Minulla erillinen kuivausrumpu.
Kun pesee koneellisen ja linkoaa, niin noin puoli tuntia riittää kuivausrummussa. Etuna lienee myös se, että kuivausrummun rumpu on paljon suurempi halkaisijaltaan kuin pesukoneen. Pyörivät tehokkaammin ja kone on suunniteltu vain kuivausta ja tuuletusta varten, joten ilma kiertää tehokkaasti.Täysi koneellinen pyykkiä siis kuivaa puolessa tunnissa kaappikuivaksi? Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn, kun en oo vielä kuivausrumpua omistanut.
Suhteellista, pesukoneeni on 6kg kone. En punnitse pyykkiä, mutta perustuu arvioon, todennäköisesti noin 5 kiloa pyykkiä, koska en sullo pyykkiä sisään väkisin. Tehokas linko kuivattaa uskomattoman hyvin. Kuivausrummun vesisäiliöön tulee tuon noin puolen tunnin aikana vain 1-2 dl vettä.
Ilman linkousta tai vajaatehoinen linkous täyttää vesisäilötä enemmän, jopa täyteen (pari litraa?) ja tuolloin kuivausaikakin on huomattavasti pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Kuivausrummutkin on hirveitä, eihän suurinta osaa vaatteista edes saisi kuivata niissä, ei villaa, pellavaa eikä elastaania, joten urheiluvaatteita ei saa kuivata, eikä alusvaatteetkaan tykkää.
Kuivausrumpu on ihan loistava laite. Villa on ainoa, mitä en sinne tunge, kaikki muu pyykki kuivataan sillä. Ei meillä edes ole mitään kuivaustelinettä, eikä kyllä todellakaan tulisi mieleen semmoiselle pyykkejä viritellä, kerta sitä varten satojen eurojen kone on ostettu. Ei ole alusvaatteet, eikä mitkään muutkaan olleet moksiskaan. Toki ei meillä juuri tekokuituvaatteita olekaan, joissain vaatteissa voi vähän olla elastaania. Pellava ei ole mennyt miksikään. 15 vuotta olen näin toiminut, eikä tätini sanoin "kuivausrumpu, eli vaatteiden surma" ole ollut lainkaan julman maineensa veroinen.
Uusia vaatteita tarvitsee ostaa hyvin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä se kuivausrumpu pyörittää lähes koko kuivausajan yhteen suuntaan joten pyykit muuttuu sellaiseksi jätti palloksi jos laittaa lakanan mukaan. Siis jos haluan sekä lakakanan että muun pyykin kaikki kuivaksi joudun laittamaan ne eri aikaan koneeseen. Muuten ne on iso mytty joka on kostea sisältä.
Täysin älytön kone, en osta whirlpoolia ikinä enää. Nyt jo neljä vuotta vanha, mutta en kehtaa myydä sitä poiskaan kenenkään toisen vaivoiksi.
kun ei edes kuivaa vaan aina joutuu laittamaan liskuivausajan kun sen "kosteusmittaus" kaappikuivaksi ei ole kaappikuivaa vaan silityskuivaa.
Ja ollaan ihan oikeasti käännetty kaikki kuivaussäädöt tappiin. Ihan mäsä laite.
Eikä ollut halvin laite vaan keskihintainen.
Seuraavaksi jos ikinä ostan kuivarin, ostan Boschin tai Mielen, maksaa mitä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pesee koneellisen ja linkoaa, niin noin puoli tuntia riittää kuivausrummussa. Etuna lienee myös se, että kuivausrummun rumpu on paljon suurempi halkaisijaltaan kuin pesukoneen. Pyörivät tehokkaammin ja kone on suunniteltu vain kuivausta ja tuuletusta varten, joten ilma kiertää tehokkaasti.Täysi koneellinen pyykkiä siis kuivaa puolessa tunnissa kaappikuivaksi? Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn, kun en oo vielä kuivausrumpua omistanut.
Suhteellista, pesukoneeni on 6kg kone. En punnitse pyykkiä, mutta perustuu arvioon, todennäköisesti noin 5 kiloa pyykkiä, koska en sullo pyykkiä sisään väkisin. Tehokas linko kuivattaa uskomattoman hyvin. Kuivausrummun vesisäiliöön tulee tuon noin puolen tunnin aikana vain 1-2 dl vettä.
Ilman linkousta tai vajaatehoinen linkous täyttää vesisäilötä enemmän, jopa täyteen (pari litraa?) ja tuolloin kuivausaikakin on huomattavasti pidempi.
Kiitos vastauksesta :) Tuo tehokas linkous on kyllä eniveis se tärkein pointti eli ei millään koneella kovin nopeaa kuivausta saa, jos pyykkiä ei ole lingottu kunnolla.
Mulla kans yleisin pyykkimäärä on varmaan tuo 5 kg ja kuivaavalla koneella sen kuivaa 2-3 tunnissa, riippuen pyykistä. Esim. pyyhkeissä menee kauemmin aikaa.
Meillä on lapsi- ja koiraperheessä ja onhan se ihan näppärä. Varsinkin kun teen etätöitä: aamulla pistän pyykit koneeseen ja iltapäivällä otan kuivat pois. Välissä ei tarvitse ajatella niitä ollenkaan, yleensä pesu+kuivaus kestää n. 6 tuntia. Kuivattavaa mahtuu 5-6kg. Pienemmät määrät ja synteettiset kuivuu nopeammin, esim eilen illalla pesin lasten ulkovaatteet, pesu + kuivaus kesti alle 3 tuntia yhteensä (kaikkia ulkovaatteita ei voi kuivata rummussa, mutta näissä oli ohjeena nimenomaan rumpukuivaus). Usein kyllä kuivaan ihan vaan narulla ekologisuuden takia. Kuivausrumpu ei mahtuisi ilman putkimiehen käyntiä, enkä ole oikeastaan sitä kaivannutkaan. Ainoa ongelma tuossa on että se jättää lakanat ruttuisiksi, ilmeisesti oikea kuivausrumpu ei rutista niin pahasti.
Meillä koneellinen lakanoita pesu+kuivaus n. 3h. Vaihda kone.
Vierailija kirjoitti:
Erillisen kuivausrummun kanssa pystyi tekemään niin, että töistä tullessa heitin lakanat koneeseen ja nukkumaan mennessä samat kuivana takaisin sänkyyn.
Tuo kyllä onnistuu kuivaavalla pesukoneellakin. Eikä tarvitse uhrata niille ajatustakaan siinä välissä, kun se siirtyy sujuvasti pesusta kuivaamaan. Meillä on Samsungin joku keskihintainen malli.
Meillä tehdään samoin eli lakanat aina suoraan koneeseen (eli näille ei ole omaa pyykkikoria ollenkaan). Ja on siis kuivaava pyykinpesukone.