Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuivaava pesukone on melkoinen vitsi, kuivaus kestää 3,5h

Vierailija
11.10.2021 |

Ja tohon 2h pesu ensin ja sit pitäis koko tuo aika päivystää kotona.
Onko joku oikeesti tyytyväinen kuivaavaan pesukoneeseen?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mökillä. On aikaa odotella, ihan sama, kuinka kauan kuivaa. Mutta ei se kyllä taida ihan kolmea tuntia kestää...

Kotona on pesukone ja kuivausrumpu. Kyllä se rumpukin helposti sen pari tuntia kuivailee. Riippuu tietysti, mitä matskua kuivaa, joskus pyykki on lähes kuivaa jo suoraan koneesta.

Tämän täytyy olla vitsi, mökillä tuhlataan eneriaa pyykin koneelliseen kuivatukseen. Itse rakastan ulkona kuivattujen vastapestyjen vaatteiden tuoksua.

Kuinka fressejä ne on marraskuussa, kun on satanut 3 viikkoa putkeen? Aivan.

Lisäksi mun lapseni on niin voimakkaasti allerginen siitepölylle, ettei niitä voisi koko kevään, eikä alkukesän aikana kuitenkaan ulkona kuivata.

Vierailija
22/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jossain mökillä voi kuivata pyykit ulkona?

Kuivaava pesukone ei edes kuivaa koko 8kg satsia mitä koneeseen menee, vaan vain 3kg.

Meillä kone pesee 9 kg ja kuivaa 6 kg.

En kyllä ikinä konetta ihan täyteen laita (kun nuo nykykoneet sen verran vähän vettä käyttää). Eli pääsääntöisesti ei tarvi ottaa pyykkiä ollenkaan pois pesun ja kuivauksen välissä.

- ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä sellainen 7kg kone johon saa kuivaavana laittaa vain sen max 4kg. Silti minusta ihan mahtava laite. Aikaa menee, mutta eipä minulla ole mihinkään kiire, mutta ärsyttää ne lakanat kuivumassa ja täyttämässä koko kylppärin, jos haluaa vielä käydä saunassa, niin ei ne kuivu ikinä. Eikä meidän kellari, jossa pyykinpesukone asuu ainakaan tarvitse yhtään lisää kosteutta.

Aiemmin asuessani pienessä asunnossa pesinkin paljon pyykkiä talvisin, oli helpompi nukkua, kun asuntoon tuli vähän kosteampi ilma.

Vierailija
24/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun LG pesee ja kuivaa pienen pyykin yhteensä tunnissa, esim yhden hengen lakanat.

Et osaa käyttää konettasi, siinä on myös pikaohjelmat.

Kuivausnopeus riippuu pyykin linkouksesta ja määrästä.

Vierailija
25/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivaava pesukone ei edes kuivaa koko 8kg satsia mitä koneeseen menee, vaan vain 3kg.

Voisi toki, jos mökkeilisi vain kesäaikaan, eikä olisi kovin sateinen kesä. Mutta esim. marraskuun sateilla ei oikein pyykki ulkona kuivu.

Meidän kone pesee 8kg, kuivaa 5kg.

Eikö teidän mökillä ole tulisijaa? Mukavastihan ne sen vieressä kuivuvat. 

Vierailija
26/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi toki, jos mökkeilisi vain kesäaikaan, eikä olisi kovin sateinen kesä. Mutta esim. marraskuun sateilla ei oikein pyykki ulkona kuivu.

Miksi kukaan haluais sitten kuivausrumpuakaan kotiinsa, kun mukavastihan ne pyykit narulla kuivaa?

- ohis

Vierailija
27/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaavan koneen (oli se sitten tää yhdistelmä tai kuivausrumpu) ehdottomasti paras puoli on se, että ei enää ikinä tarvi laittaa narulle kuivamaan koneellista sukka- ja alusvaatepyykkiä!

Säästyy paljon aikaa, kun jää se ärsyttävä ripustusvaihe välistä :)

Vierailija
28/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen tyytyväinen. Toki olin tutkinut asiaa etukäteen ja tiesin mitä olen ostamassa. Meillä on sen verran pieni tila, ettei mahdu erillistä kuivausrumpua, eikä toisaalta mahdu myöskään lakanat kunnolla kuivumaan tai ainakaan ei voi sitten pariin päivään pestä muuta pyykkiä. Ostin koneen lähinnä lakanoiden ja pyyhkeiden kuivaamista varten, tavallinen pyykki menee useimmin normaalisti narulle.

Laitan kuivaamaan usein alkuillasta ja sitten ennen nukkumaan menoa voi hakea pois ja tarvittaessa laittaa yöksi toisen koneellisen.

Mahtava laite, mutta aikaa tosin menee. Sitä en tiedä kuinka kauan normaali kuivausrumpu vie aikaa.

Miinukset koneen laittamisesta yöksi päälle. Palovaara.

Vierailija
29/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluais sitten kuivausrumpuakaan kotiinsa, kun mukavastihan ne pyykit narulla kuivaa?

- ohis

Totta kyllä. Minä kuivaan ne kotonakin puuhellan vieressä. Vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia. 

Mietin vain, että ehkä osa mukavuuksista olisi hyvä harkita uudelleen. Että kumpi on tärkeämpi, muhkeanraikkaan pölyttömät vaatteet lapselle (vapautus siitepölyallergisille) ja pari työvaihetta pois pyykkäyksestä jota joka tapauksessa tehdään liikaa, vai tulevaisuus lapselle. 

Vierailija
30/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki. Mutta takan vieressä on seinän kokoinen ikkuna, josta näkyy järvimaisema. Mielummin katselen sitä (myös talvella), kuin niitä pyykkejä kuivaustelineellä. Paljon mukavammin ne pyykit kuivuvat siellä koneessa.

Vierailija
31/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ja olemme tyytyväisiä. Ei haittaa vaikka ohjelma kestää 3.5h. Me keksimme muutakin tekemistä kuin katsoa pyykkiä pesevää konetta. Mukavampaa kun ei tarvitse välissä siirrellä pyykkiä erilliseen kuivausrumpuun. Myös säästää tilaa kodinhoitohuoneesta.

Vierailija
32/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen tyytyväinen. Toki olin tutkinut asiaa etukäteen ja tiesin mitä olen ostamassa. Meillä on sen verran pieni tila, ettei mahdu erillistä kuivausrumpua, eikä toisaalta mahdu myöskään lakanat kunnolla kuivumaan tai ainakaan ei voi sitten pariin päivään pestä muuta pyykkiä. Ostin koneen lähinnä lakanoiden ja pyyhkeiden kuivaamista varten, tavallinen pyykki menee useimmin normaalisti narulle.

Laitan kuivaamaan usein alkuillasta ja sitten ennen nukkumaan menoa voi hakea pois ja tarvittaessa laittaa yöksi toisen koneellisen.

Mahtava laite, mutta aikaa tosin menee. Sitä en tiedä kuinka kauan normaali kuivausrumpu vie aikaa.

Meillä on ainakin kodinhoitohuoneessa palohälytin. Eli miten se palovaara liittyy siihen, onko päivä vai yö? Palovaroitin siitä joka tapauksessa ilmoittaa.

Vierailija
33/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolta palo-ovien takaa tasan yhtä nopeasti huomaa sen palon yöllä tai päivällä. Yöllä todennäköisemmin, kun on joku mahdollisuus, että kuulee alakerran palohälyttimen. Naapuri tosin kuulee sen ensin, kerran kävi soittamassa ovikelloa, kun siitä oli patteri loppu, eikä sisälle kuulunut lainkaan, kun oli tv-päällä, ulos ja naapuriin kyllä kuului.

Vierailija
34/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ohis

Totta kyllä. Minä kuivaan ne kotonakin puuhellan vieressä. Vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia. 

Mietin vain, että ehkä osa mukavuuksista olisi hyvä harkita uudelleen. Että kumpi on tärkeämpi, muhkeanraikkaan pölyttömät vaatteet lapselle (vapautus siitepölyallergisille) ja pari työvaihetta pois pyykkäyksestä jota joka tapauksessa tehdään liikaa, vai tulevaisuus lapselle. 

Siis onko pölyttömät vaatteet este lapsen (hyvälle?) tulevaisuudelle vai mitenkä? Ei ihan auennut tämä viesti.

Eikö nykyajan mukavuudet hankita juurikin sen vuoksi, että jää arjessa sitten aikaa muuhunkin? Eli sen ajan kun jokin kodinkone pyörii, voi vaikka tehdä sen lapsen kanssa jotain kivaa. Eli olla läsnä.

Vierailija
35/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrumpua tarvitsee sen verran harvoin (tottumis kysymys) mut ratkaisin homman niin, että on erillisten koneiden sijaan kaksi kuivaavaa pesukonetta. Pyykkiä on pestäväksi enemmän, niin voi pestä kahdella ja jos tarvii kuivata, niin sen voi tehdä kummalla tahansa.

Vierailija
36/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pesen vaikka peiton tai tyynyt, niin saako niitä tuolla ollenkaan kuivaksi?

Vierailija
37/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava koneeni tulee olemaan kuivaava. Tässä pienessä asunnossa ottaa todellakin päähän kun koko koneelliseen riitävä pyykkiteline vie ison tilan olohuoneesta ja on jatkuvasti tiellä. Kylppäriin ei teline mahdu. Ja jotkut vaatteet haluaisin joskus saman päivän aikana päälle. En näe yhtään syytä olla hankkimatta kuivaavaa tässä tilanteessa.

Vierailija
38/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pesen vaikka peiton tai tyynyt, niin saako niitä tuolla ollenkaan kuivaksi?

Tietenkin saa. Nämähän on niin ilmavia muutenkin, että ei edes kauaa mene, että kuivavat. Tyynyt pesen ja kuivaan siis säännöllisesti kuivaavassa pesukoneessa, peittoja vähän harvemmin.

Vierailija
39/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillisen kuivausrummun kanssa pystyi tekemään niin, että töistä tullessa heitin lakanat koneeseen ja nukkumaan mennessä samat kuivana takaisin sänkyyn.

Vierailija
40/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla erillinen kuivausrumpu.

Kun pesee koneellisen ja linkoaa, niin noin puoli tuntia riittää kuivausrummussa. Etuna lienee myös se, että kuivausrummun rumpu on paljon suurempi halkaisijaltaan kuin pesukoneen. Pyörivät tehokkaammin ja kone on suunniteltu vain kuivausta ja tuuletusta varten, joten ilma kiertää tehokkaasti.