Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäteyhtiöltä tuli lasku, vaikkei kesämökille ole edes tehty sopimusta

Vierailija
11.10.2021 |

Omistus siirtyi keväällä minulle, mutta lapseton sukulainen piti itsellään hallintaoikeuden. Lasku tuli siis ensinnäkin väärälle henkilölle ja toiseksi, olis kiva tietää onko jossain roskapönttö, josta maksan.
Mökki on saaressa.
Jäteyhtiöstä ei vastata puhelimeen ja olen jättänyt yhteydenottopyynnön.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään taitaa olla laki, jolloin jätemaksu on pakko maksaa. Voi valita oman roskapöntön tai viedä roskat sisulle osoitettuun jäteastiaan.

Olis tosiaan kiva jos osoitettaisiin joku jäteastia, niin tietäisin mistä maksan.

Ap

Siinä laskussa on yhteystieto. Kysy sieltä. Tuskin siinä luki "tiedustelut vauva.fi".

Vierailija
22/29 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten, jos haluaa saarimökille oman jäteastian ja sehän tietty pitäisi sijoittaa johonkin venerantaan. Miten estetään ettei pönttö ole yleisessä käytössä? Onko jollain lukollinen roskapönttö?

Jolloin jätekuski tiirikoi sen auki? Ei. Ihan samalla tavoin omakotitalojen roskiksia väärinkäytetään tai sitten ei.

Minusta on mukavampi pitää säiliö auki siltä varalta, että ohikulkijalla on roskia. Hyvällä tuurilla hän laittaa ne itse roskiin eikä heitä pihalleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meille kyllä tarjottu mitään omaa astiaa mantereelle. Enpä

ole kysellut, roskia tulee yksi pieni pussi parin viikon aikana. Muut poltan.

No ei niitä jäteastioita mistään tarjotakaan. Ihan itse joutuu roskiksensa ostamaan, jollei suurempaa keräilypistettä ole lähistöllä.

Vierailija
24/29 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran muuten möyhittiin sellaista vanhaa peltoa ja siellä oli lääkepurkkeja ja vaikka mitä haudattu sinne. Niin se ennen tehtiin.

Vierailija
25/29 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten, jos haluaa saarimökille oman jäteastian ja sehän tietty pitäisi sijoittaa johonkin venerantaan. Miten estetään ettei pönttö ole yleisessä käytössä? Onko jollain lukollinen roskapönttö?

Jolloin jätekuski tiirikoi sen auki? Ei. Ihan samalla tavoin omakotitalojen roskiksia väärinkäytetään tai sitten ei.

Minusta on mukavampi pitää säiliö auki siltä varalta, että ohikulkijalla on roskia. Hyvällä tuurilla hän laittaa ne itse roskiin eikä heitä pihalleni.

Onhan taloyhtiöissäkin roskikset lukossa. Ja jos mulla on joku oma pönttö venerannassa, niin sitähän käyttäis kaikki satunnaiset veneilijät ja omat roskat ei mahtuis lainkaan. Saarimökillähän se pönttö ei voi olla omalla tontilla.

Vierailija
26/29 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koettakaa nyt aikuiset ihmiset selvittää ne jäteasianne. Ei ole vaikeaa. Kaikkien kannalta on hyvä, että jätteet kuljetetaan mökeiltä pois eikä haudata jonnekin tunkioon, kuten ennen tehtiin.

Roskat voi heittää mereen, niin ne tekee Pakistanissakin.

Vierailija
27/29 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omakotitalossa ekomaksu, mutta se maksetaan kunnalle, eikä jäteyhtiölle. Jäteyhtiölle sitten erikseen se roskiksen tyhjennys.

Vierailija
28/29 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan joka viikonloppu mökille ja vien roskat sinne. Enpähän maksa turhasta.

Vierailija
29/29 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään taitaa olla laki, jolloin jätemaksu on pakko maksaa. Voi valita oman roskapöntön tai viedä roskat sisulle osoitettuun jäteastiaan.

Olis tosiaan kiva jos osoitettaisiin joku jäteastia, niin tietäisin mistä maksan.

Ap

Siinä laskussa on yhteystieto. Kysy sieltä. Tuskin siinä luki "tiedustelut vauva.fi".

Jäteyhtiöstä ei vastata puhelimeen ja olen jättänyt yhteydenottopyynnön.