Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

125km työmatka suuntaan. Miten kauan jaksaa ajaa autolla?

Vierailija
11.10.2021 |

Kellään kokemusta näin pitkästä matkasta? Olen ollut siis kauempanakin joskus töissä (300km) ja silloin oli kakkosasunto. Nyt olen perheellinen ja pieniä lapsia, enkä halua/suostu asumaan viikkoja erillään perheestä. Työni on harvinainen/erikoisala joten ei tule todennäköisesti ihan heti lähempää löytymään työtä hetkeen. Jossain vaiheessa voi toki tulla mutta todella harvoin.
Jaksaisitteko ajaa? Ajomatkaan menee ajallisesti n. 1,5h suunta.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi. Joskus ajoin 80 km ja sekin oli ihan liikaa. 

Vierailija
2/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon ehkä.

Vierailija
4/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ”en jaksaisi” -ihmiset, oletteko mieluummin työttömiä kun ajatte 125km työmatkaa?

Vierailija
5/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suunnilleen yhtä pitkä matka töihin. Kerran viikossa ajan tuon välin, joka päivä en jaksaisi. Tulee liian pitkiä päiviä.

Vierailija
6/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli joku artikkeli kärkkäisen lehdessä missä myymäläpäällikkö ajoi päivittäin 158km laukaasta lahteen ja takaisin, joka päivä 5krt viikossa.

Vierailija
7/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi kerran tai pari viikossa jos loput voi tehdä kotona mutta joka päivä en edes miettisi ajavani, siitä jää niin vähän aikaa sitten muuhun elämiseen että ei kiitos.

Vierailija
8/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika haastavaa.Onko mitään etämahiksia edes osaviikkoa?

Vierailija
9/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden talven kuljin tuommoista matkaa. Oli todella raskasta. Olin yleensä 1-2 yötä viikossa siellä majoituksessa (työnantajan piikkiin), muut päivät ajoin itse. Onnistuisiko tuon tyyppinen järjestely tai osittainen etätyö? Nyt minulla on työmatka 80km(tunti)/suunta, kuljen kimppakyydillä ja 1-2pv viikossa etätyöt tulee kyllä tarpeeseen. Yksi työkaveri ajaa päivittäin vähän kauempaa, reilu 100km, mutta hän on lapseton.

Vierailija
10/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajoin yli 4 vuotta 105km/suunta päivittäin, sitten riitti. Kaikissa ilmasto-olosuhteissa oman henkensä kaupalla, näillä polttoaineen ja autoon menevien muiden kulujen hinnalla se oli näin jälkikäteen arvoituna aivan hölmöä hommaa. Siinä kun laski tuntipalkan päivälle niin käteen ei jäänyt juuri lanttiakaan.

Vierailija
11/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koko perheen mahdollista muuttaa?

Vierailija
12/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ”en jaksaisi” -ihmiset, oletteko mieluummin työttömiä kun ajatte 125km työmatkaa?

Ilman etätyömahdollisuutta kyllä. 11 - 12 tunnin työpäivillä palaa äkkiä loppuun.

Vierailija
13/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika haastavaa.Onko mitään etämahiksia edes osaviikkoa?

Nihkeä suhtautuminen on etätyöhön, päivä onnistuisi varmaan mutta ei ehkä enää sitä isompi määrä. Ap

Vierailija
14/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just oli joku artikkeli kärkkäisen lehdessä missä myymäläpäällikkö ajoi päivittäin 158km laukaasta lahteen ja takaisin, joka päivä 5krt viikossa.

Mä haluaisin arkisinkin nähdä perhettäni. Ei onnistuis minulta.

Vierailija
15/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koko perheen mahdollista muuttaa?

Ei. Ei ole mitään järkeä puolison irtisanoutua eikä ole järkeä muuttotappiokaupunkiin muuttaa koko elämää. Ap

Vierailija
16/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu palkasta. Alle kolmetonnin bruttopalkalla en ajaisi montakaan kilometriä. Jos palkka on 5000+, ja asut hevon kuusessa halvalla, sitten tuossa voi vähän olla järkeä. Tietenkin veroprosenttikin pitää ottaa huomioon, halpa asunto = korkea veroprosentti muuttotappiopaikkakunnalla. Työmatkat voi tiettyyn rajaan asti laittaa verovähennyksiin, mutta taitaa tuolla km määrällä jäädä jo itsellekin "harrastusmenojen" puolelle laitettavia työmatkakuluja. Jokainen työmatkaan kulutettu tunti on pois perheen parista. Kotioloista riippuen se on joko plussaa tai miinusta.

Vierailija
17/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis korostaa että tottakai ottaisin mieluummin läheltä työtä ja tuo kaukaa työn ottaminen ei ole mieluisaa, joskus vaan on pakko :(

Vierailija
18/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta se on, mutta itse otan työmatkan henkilökohtaisena aikana, jolloin saan kuunnella musiikkia tai äänikirjoja, soitella kavereiden kanssa tms. Kotona odottaa yksinhuoltajan arki, jossa omaa aikaa ei ole.

Vierailija
19/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tää nykyaika on. Jatkossa vaaditaan että työtä pitää ottaa vastaan yhä kauempa ja kauempaa.

Vierailija
20/63 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omalla autolla niin n. 60 tuhatta km vuodessa. Laskeppa siitä auton bensa, huolto, rengas ym. kulut yhteen, niin paljonkos pitäisi tulla palkkaa että kannattaa?