Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se häpeä, jos on paljon lapsia?

Vierailija
11.10.2021 |

Mielipiteitä jos jollain on yli 5 lasta mikä on mielestäni paljon. Eräällä tutullani on 12 lasta.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon lapsia eikä minulla ole ”työuraa” eli mies elättää ja sekin on tässä maassa väärin😅Saadaan lapsilisät ei muita tukia. En aio mennä koskaan elämässäni töihin.

Vierailija
22/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta hopea on häpeä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se säälittävää, jos ei muuta osaa kuin aukoa haarojaan.

Olen saanut kaikki lapseni hedelmöityshoidoilla. Olen tyytyväinen.

Otan osaa.

Evoluutio hoitaa lahjattomat.

Niin, siksi tuon naisen ei olisi koskaan pitänyt lisääntyä, koska se ei tapahtunut luonnollisesti. Luonnon tapa kertoa jotain…

Vierailija
24/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on paljon lapsia eikä minulla ole ”työuraa” eli mies elättää ja sekin on tässä maassa väärin😅Saadaan lapsilisät ei muita tukia. En aio mennä koskaan elämässäni töihin.

Entäpä jos perheen ainoalle elättäjälle sattuisi jotain? Kai teillä on joku varasuunnitelma sen mahdollisuuden varalle?

Vierailija
25/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos perheen ainoalle elättäjälle sattuisi jotain? Kai teillä on joku varasuunnitelma sen mahdollisuuden varalle?

Isäntä polttaa itsensä loppuun ja päätyy aikaiseen hautaan. Rouvan mitätön eläke ei riitä mihinkään ja ankea vanhuus on edessä 🤔

Mutta kiva, että saat kotiäiteillä, kun siitä nautit, ei ole pois keneltäkään. Elämä on valintoja.

Vierailija
26/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käy lähinnä sääliksi sun miestä jos et haaroja aukaise kuin lapsien tekoon.

Terveisin; lapseton sinkku nainen, isosta perheestä. Ymmärtäen, että ihmiset harrastavat seksiä myös muussa kuin lisääntymistarpeessa.

Vierailija
27/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On häpeä.

Vierailija
28/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän.

Vierailija
29/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut kaikki lapseni hedelmöityshoidoilla. Olen tyytyväinen.

Otan osaa.

Evoluutio hoitaa lahjattomat.

Niin, siksi tuon naisen ei olisi koskaan pitänyt lisääntyä, koska se ei tapahtunut luonnollisesti. Luonnon tapa kertoa jotain…

Meidän tapauksessa vika oli kylläkin miehessä. En viitsinyt hyvää miestä vaihtaa pelkän mällin huonouden takia.

Vierailija
30/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että! Kiva kun säälit meitä, ollaan niin sälin tarpeessa. T. Suurperhe, molemmat vanhemmat lääkäreitä.

Ps. Kerro vielä se oma osaamisesi, sen on pakko olla tosi upeaa koska minähän en sun rinnalla osaa mitään

Pps. Olen äitiyslomalla! Kammottavaa!

Vierailija
31/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten lapsia tekee hyvätuloiset akateemiset. Meillä menee reilu 5000/kk juokseviin menoihin joten ei tämä nyt ihan persaukisten homma ole. T. Iso perhe ja akateemiset vanhemmat

Vierailija
32/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on joillain junteilla ja kouluttamattomill häpeä. Hyvätuloisilla ja koulutetuilla se on status. Asun okt alueella jossa kaikki on monilapsisia ja siis isot perheet, vanhemmat akateemisia ja hyvissä töissä, lääkäri, juristi, pankin salkunhoitaja jne. Täällä ainakin se on status.

Vierailija
33/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan ok, jos vanhempansa pystyvät ne itse työstä saatavalla korvauksella elättämään. Minusta lapsilisät ja vanhenpainvapaan rahallinen tuki pitäisi saada enintään kolmesta lapsesta.

Vierailija
34/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on joillain junteilla ja kouluttamattomill häpeä. Hyvätuloisilla ja koulutetuilla se on status. Asun okt alueella jossa kaikki on monilapsisia ja siis isot perheet, vanhemmat akateemisia ja hyvissä töissä, lääkäri, juristi, pankin salkunhoitaja jne. Täällä ainakin se on status.

Ihan samanlainen häpeä se on, sillä samat tuet lisääntymiseensä haalivat niin rikkaat kuin köyhätkin. Sitten voisin kunnioittaa, jos täysin omin rahoin lisääntyisivät.

Vierailija
35/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on mietitty tulevaisuus, tuota en mitenkään ymmärrä että jos nainen elää ns.miehen rahoilla kuvitellaan ettei tulevaisuutta oo mietitty yhtään pitemmälle. Yleensä manataan joko eroa tai säälitellään miestä tai tuota hoetaan et kohta mies sairastuu ja sit ootte kusessa. Mies ei ole burnoutin partaalla, ihan normisti tekee 8-16 töitä ja lomat pyörii. Varsinkin kun koko ajan täälläkin valittaa porukla ettei ole töitä niin minä pysyn mielelläni poissa työmarkkinoilta kun ei sinne ole pakko mennä, pärjään vaikka elämässä tapahtuis mitä.

Vierailija
36/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset häpeä ole, pelkän määrän perusteella, ja tuskin 12 lapsisessa perheessäkään on yhtään ylimääräistä.

Meillä on 2 lasta ja se on meille sopiva määrä. Jos joku toinen haluaa enemmän lapsia, hankkikoot, kunhan itse lapset kasvattaa ja elättää.

Nämä suurperheet aika harvoin elättävät itse itseään.

Vierailija
37/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikkapa 10 lapsella on 4-5 eri isää niin kyllä niistä uusio-uusio-uusio-uusio perhehommeleista aikamoiset draamat ja hankaluudet yleensä seuraa kun siellä on niitä exän-exän-exän-exiä selvittelemässä vaikkapa perintöasioita.

Vierailija
38/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasia, että on työpaikka ja oma asunto, kun niitä lapsia alkaa hankkia.

Oma asunto? Miksi?

Vierailija
39/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi häpeä? En ymmärrä, onko näin suomessa aina ollut vai mistä tällaiset ajatukset kumpuaa. 🤔

Vierailija
40/45 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on mietitty tulevaisuus, tuota en mitenkään ymmärrä että jos nainen elää ns.miehen rahoilla kuvitellaan ettei tulevaisuutta oo mietitty yhtään pitemmälle. Yleensä manataan joko eroa tai säälitellään miestä tai tuota hoetaan et kohta mies sairastuu ja sit ootte kusessa. Mies ei ole burnoutin partaalla, ihan normisti tekee 8-16 töitä ja lomat pyörii. Varsinkin kun koko ajan täälläkin valittaa porukla ettei ole töitä niin minä pysyn mielelläni poissa työmarkkinoilta kun ei sinne ole pakko mennä, pärjään vaikka elämässä tapahtuis mitä.

Hyvä, että asiaa on mietitty. Hyvin usein tätä kuitenkaan ei ole pohdittu loppuun asti. Töissä perheiden talousasioiden parissa törmään valitettavan usein siihen, ettei perhe ole ajatellut yhtään sitä, että elättäjä ei syystä tai toisesta kykenisikään enää töitä tekemään. Tai kotona olevalle vanhemmalle sattuisi jotain ja töissä käyvää tarvittaisiin kotona siten, ettei olisi enää mahdollista tehdä töitä edelliseen malliin. Esim. Lentäjä ei voinutkaan enää puolison kuoleman jälkeen jatkaa kaukolennoilla ja ansiotaso tippui merkittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän