Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina pitänyt valmiita juustosiivuja uusavuttomien ja laiskojen juttuna

Vierailija
06.12.2014 |

Ja olen miettinyt, kuka ihme niitä ostaa. Nyt eronneena ja yksin asuvana pakko sanoa, että nehän ovat käteviä. Siis siinä mielessä, että en millään ehdi yksin käyttämään esimerkiksi Oltermannia niin nopeasti että se ei menisi pilalle.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistavia. Meilläkin juustoa menee aina homeesen jos ostaa semmosen ison klöntin. Viipaleet ehtii syödä tuoreena. Tykkään myös siitä, että ei tarvitse pelata juustohöylän kanssa, mikä on tietysti aina hukassa. Tai lapset alkavat leikkimään sillä ja tuloksena haavoja pitkin kroppaa. 

Vierailija
22/31 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ostat vielä virolaismeijerien, on kilohinta halvempi kuin Valion kokonaisilla isoilla juustokimpaleilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:15"]

Olen huomannut saman. Ei tule paljon kalliimmaksi ostaa siivuina kuin palana. Paksuusongelmaa olen kompensoinut sillä että laitan vain puolikkaan siivun leivän päälle, niin määrällisesti se vastaa ohutta kokonaista.

[/quote]

Mulla tulee halvemmaksi ostaa siivuina, koska en osta uutta juustoa heti kun edellinen loppuu, vaan pidän taukoa muutaman päivän, jolloin juustomenot on nolla euroa. Toki pitäisin taukoa vaikka ostaisin palanakin, mutta siivuissa niitä taukoja tulee useammin kun on pienempi pakkaus.

Vierailija
24/31 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa kannattaa ostaa aina iso pala kerrallaan. Sitten leikkaa ison juuston kolmeen osaan ja pakastaa kaksi ja syö yhden.

Vierailija
25/31 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuston kulutus meillä niin minimissä, että välillä meinaa kuivua ne siivutkin.

Vierailija
26/31 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin niiden idean kun sain kaksoset enkä millään oppinut käyttämään juustohöylää yhdellä kädellä. :D Melkein kaikkea muuta voi tehdä!

[/quote]

Onks sun toinen käsi amputoitu?

Vierailija
27/31 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:10"]

Ja toinen juttu on, että tulee vähemmän hävikkiä, kun on siistit viipaleet, jotka voi kaikki käyttää, eikä juusto mene murusiksi eikä jää epämääräistä kanttia, jossa on paljon sormenjälkiä.

[/quote]

Samaa mieltä. Olen sen verran uusavuton, etten osaa leikata (kerma)juustoa murustelematta sitä. Ja jossain Edamissakin tms. kiinteämmässä juustossa on kurjaa, kun sitä loppupalaa ei saa viipaloitua vaan se täytyy laittaa kokonaisena mönttinä leivän päälle.

Vierailija
28/31 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen uusavuton tampio ei osaa katsoa tuotteiden kilohintoja... Viipalejuustot ovat usein halvempia kuin palajuustot.

Vierailija
29/31 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisäinen perfektionistini hihkuu, kun ne valmiit siivut ovat täsmälleen paahtoleipäviipaleen kokoisia!

Vierailija
30/31 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:13"]

Eikös juustoissa ole todi pitkä säilymisaika?

[/quote] Kyllähän ne kuivettuvat.

[/quote]

Ja tulee sitä valkoista, pahanhajuista kuorta (hometta?) höyläämättömille pinnoille.

Vierailija
31/31 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jää paksu alapuolelta homeinen kanta palajuustoista. Viipaleet ovat niin käteviä, itse puolitan ne :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi