Onko kokemusta Robotti-imurista
Olen aikeissa ostaa Robotti-imurin.
Suositteletteko.
Kiitos etukäteen!
Kommentit (28)
On kyllä ihan paras ostos. Inhoan imuroimista, ja robotti tekee todella hyvää jälkeä. Tietysti listat ja tietyt muut kohdat pitää imuroida itse silloin tällöin. Mutta sohvan alle ei edes kerry enää pölyä niin kuin ennen, kun imuri on nyt enemmän käytössä.
Täällä on Neato ja olen ollut tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Huonoja kokemuksia. Jää jumiin eikä imuroi säännöllisesti tilaa, vaan menee minne sattuu, joten jää jotkut paikat imuroimatta. Toki jos asut isossa huonekaluttomassa huoneessa, jossa kaikki tavarat on seinillä, niin silloin OK.
En jättäisi sitä yksinkään työskentelemään, koska riski tulipaloon kodinkoneissa on aina olemassa. Vakuutusyhtiö ei tykkää.
Mikä imuri? Mulla on Neato ja hyvin järjestelmällisesti ja tarkasti imuroi,
Meilläkin Xiaomin moppaava imuri. Ihan loistava. Se pölyn ja lian määrä on ihan valtava verrattuna tavalliseen imuriin. Meillä iso talo ja vain kolme henkilöä (ei lemmikkejä) silti sitä pölyä kertyy.
Meillä kaksi paksua mitälie karvalankavillamattoa, hyvin selviää imuri niistä.
Vierailija kirjoitti:
Huonoja kokemuksia. Jää jumiin eikä imuroi säännöllisesti tilaa, vaan menee minne sattuu, joten jää jotkut paikat imuroimatta. Toki jos asut isossa huonekaluttomassa huoneessa, jossa kaikki tavarat on seinillä, niin silloin OK.
En jättäisi sitä yksinkään työskentelemään, koska riski tulipaloon kodinkoneissa on aina olemassa. Vakuutusyhtiö ei tykkää.
Taitaa olla nuo kokemukset jostain kymmenen vuoden takaa ja/tai halpismalleista. Meillä tuo imuroi ihan järjestelmällisesti huone kerrallaan, ensin avolattian robotin levyisinä kaistoina ees taas ja sitten nyhjää esteiden ympärykset ja seinustat. Kerran jäi vanhan sohvan alle jumiin, siinä oli hankalan malliset jalat joissa oli ylhäällä sellainen sivulle kurottava vino viiste minkä alle robo sai itsensä kiilattua niin ettei päässyt pois. Edelliset ruokapöydän tuolit olivat myös haastavat kun jalkojen välinen etäisyys vastasi aikalailla millilleen robotin leveyttä niin 99% ajasta robotti ei löytänyt tuolin alle ollenkaan ja tuolinaluset jäivät imuroimatta, mutta sitten muutaman kerran kun löysi niin ei enää löytänyt tuolin alta pois vaan alkoi lopulta huutamaan apua.
Kaikenkaikkiaan kuitenkin positiivinen yllätys ollut tuo robo, vaikka skeptinen aluksi olinkin kun mies sellaisen kotiin kiikutti. Eikä tosiaankaan asuta koripallokentällä vaan lattioilla on kaikenlaista, koirista ja niiden leluista ja pedeistä lähtien.
Mainio kapistus. Löytyy sellainen pölypussin telakkaan tyhjentävä malli, jota voi ohjata kännykällä. Ei jää jumiin ja opettelee fiksusti alueiden tilat. Moppaus olisi kyllä hyvä lisä.
Erehdyin ostamaan Electroluxin kolmion muotoisen imurin ja se jää koko ajan tuolien jalkoihin jumiin niistä kulmistaan. Seuraavaksi ostan pyöreän.
Roborock S6 Max V löytyy.
Pätevä laite eikä jää jumiin, kun poistaa roinat lattialta, johon ne ei kuulukaan. Ei tietenkään pääse joka paikkaan mm. sohvan alle, nurkkiin, eri esineiden taakse jne. ,mutta pätevä yleissiivoaja. Moppausta ei olla kokeiltu.