Sähkömiehiä paikalla ja huoltomiehiä
Sitä vaan, kun osaketalossa vuokralaisena asutaan, ja keväällä jo oli ongelmaa kylpyhuoneen valaisimessa (joka huoltoyhtiön mukaan on osakkeen omistajan vastuulla - valaisin on kuitenkin todennäköisesti sitä mallia, joka kylpyhuoneeseen on asennettu silloin kun talo on valmistunut, sellainen kaksiosainen seinävalaisin, joita 70-luvun taloissa yleisesti on perussisustuksena asennettu). No se ongelma on sellainen, että valo alkaa lepattaa... Polttimot tässä valaisimessa olivat keväällä ja ovat nytkin energialamppuja.
No, silloin keväällä kun otin huoltoon yhteyttä, niin lupasivat laittaa sähkömiehen tarkastamaan asiat. Itse en ollut paikalla kun sähkömies kävi, joten sitä en tiedä onko hän mitään tutkinut niistä valaisimen polttimoiden kytkennöistä, että tuleeko virtaa tasaisesti vai ei... Mutta valokytkin oli kuitenkin seinään vaihdettu uusi.
No, nyt tätä lepattamista ilmaantui taas, kesken suihkussa olon... joten äkkiä valot vaan pois... heh.
No, se on taas oltava yhteydessä huoltoon...
Energialamput muistaakseni vaihdoin uusiin silloin kun se sähkömies oli käynyt, joten ei nyt pitäs niittenkään loppuun kulumisesta olla kyse... ja niinkö ne nyt sitten ilmaisevat loppuun palamisensa että lepattavat....
Että minä vihaan tätä... Noooo, sitten kun se sähkömies taas tulee, niin yläkerroksissa asuvalla on puheenaihetta, että on taas pistetty kämppää hajalle vai... Sillä ittellään kun ei oo vissiin oikeen mitään siellä kämpässä... Jepitelläänkö?
Mikä ihmeen vika.... Ja jos ei se sähkömies silloin siitä valaisimesta itsestään virran tasaisuutta mitannut, niin jo on kummallinen äijä.... Tässä välillä ne lamput kyllä tuottaneet ihan tasaista valoa, ja kylpyhuoneessa ei kuitenkaan ole ollut valoja 24h/vrk päällä.
Nyt mä en uskalla laittaa sinne valoja ennen kuin vasta joskus päiväsaikaan, näetsen jos on vikaa ja sulake menee.... oikein paukahtaen...