Mikä se kuuluisa ”työ valtiolla” on?
Kun niin epämääräisesti aina kerrotaan olevan ”töissä valtiolla”. Ärsyttää jossain deittipalvelussakin Työpaikka: valtio.
Ok mikä se on? Onko se niin salaista?
Kommentit (25)
Oikeasti on pitkäaikaistyötön, mutta ei kehtaa sanoa sitä. Valtio maksaa siis "palkan" siitä, ettei tee mitään.
Ei nykyään voi kertoa tarkemmin ettei joudu maalittamisen kohteeksi…hys hys…en minäkään tarkemmin koskaan kerro
Monilla miehillä valtion ilmoittaminen työnantajaksi tarkoittaa puolustusvoimissa työskentelyä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti on pitkäaikaistyötön, mutta ei kehtaa sanoa sitä. Valtio maksaa siis
"palkan" siitä, ettei tee mitään.
Repesin nauruun :D tää on hyvä
Autonkuljettaja, it-työntekijä, arkistoija, lakien valmistelija, henkilöstösihteeri, vahtimestari, puolustusvoimien työntekijä. Nämä tuli ekana mieleen.
Miehillä: poliisi, puolustusvoimat
Naisilla: TE-toimisto
Haluavat esiintyä mysteerisinä agentteina. Tosiasiassa ovat töissä jossain yökkärissä.
Valtiolla.... Se pitää tosi paljon sisällään, siistijästä presidenttiin. Itse olen valtiolla, ulkoministeriön tiedusteluosastolla. Ei se toki ole ihan samaa hommaa kuin jamesilla, mutta onhan Suomikin eri kuin UK. Kateellisena kuuntelen alumnitapaamisissa 80-luvulla töissä olleiden seikkailuista. Nyt kun lähinnä istutaan tietokoneen ääressä. Yksikin kertoi, että oli murtautunut USA:n puolustusministeriön laitokseen pyydettyjä konsulttina. Siellä oli yksi ensimmäisistä AI-prosessoreista, joka kääntyikin ihmisiä vastaan, ja tyyppi joutui tuhoamaan prosessorin aika improvisoidusti. ... Eiku tuo olikin MacGyver, miten ne meni niin sekaisin....
Vierailija kirjoitti:
No just... nainenko ei voi olla poliisilla tai puolustusvoimilla töissä ?
Vierailija kirjoitti:
No juu, mutta itse naisena olen kyllä puolustusvoimilla töissä sihteerinä
Esimerkiksi tilastokeskus, terveyden ja hyvinvoinnin laitos ja verohallinto ovat valtion työpaikkoja. Ennen myös Helsingin yliopisto oli, mutta ei ole enää. Noissa nyt on aika paljon erilaisia työpaikkoja.
Eksä oli verotarkastaja, ja ilmoitti aina olevansa töissä valtiolla, koska verotarkastaja nyt ei ehkä herätä ihmisissä kovin positiivisia mielleyhtymiä. :D
Se on se , johon pääsee jo harjoittelijaksi suhteilla ja sitten vakituiseksi " kun se on ennenkin meillä ollut" perusteilla . Sitten vaan tarkkana kaikessa ja vahtii virkaansa eläkeikään saakka , ( ei siis viikaroi ) , sekä on asianmukaisesti pukeutunut . Palkka nousee automaattisesti ( ei tuloksen ja tuottavuuden mukaan ) ,eikä tarvitse panna p###ttä penkkiin , eli lakkoilla , työnantaja ei mene konkkaan , vaikka tulosta ei tule . Meillä on tätä ammattiryhmää 20 miljoonaiselle kansalle , kun vaan olisi elättäjiä , jotka vaikka bensaveroina .. ja leivän alvina ... ja vanhat heitteille jätettyinä pysyttäisivät elintason eurooppalaisena .
Käy katsomassa valtiolle.fi niin näet mitä tehtäviä on auki. Siellä on esim. Tilastokeskus, THL, DVV (entinen maistraatti), Valtori, Sisäministeriö, rikosseuraamuslaitos, ministeriöt jne. Työpaikkoja laidasta laitaan ja myös eri pohjakoulutuksilla.
kaveri pitää yllä tietokantoja valtorille
Sanoin noin kun olin työkkärin täti, hävetti.
Mä en halua kertoa, koska samassa tehtävässä on vain muutama tyyppi ja näistäkin muutamasta voidaan heti päätellä kuka kyseessä.
Ei siis ole mikään ihmeellinen agenttitehtävä, mutta suhteellisen harvinainen tehtävänimike. Joskus voin kertoa minkä ministeriön alaisuudessa tehtävä on, koska ministeriö on suhteellisen iso.
Mun mies on agentti