Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaaminen jättää arvet

Vierailija
10.10.2021 |

Minua kiusattiin kaikin mahdollisin keinoin 9 vuotta, eli koko peruskoulun ajan. Kun koulu sitten vihdoin päättyi oli se yksi elämäni onnellisimpia päivä, kiusaaminen loppui.

Minua kiusattiin mm. nimittelemällä, kirjoitettiin koulun seinille törkeyksiä, tönimällä, potkimalla, sylettiin päälle, varastettiin vaatteita liikuntatunnin päätyttyä, nolattiin, naureskeltiin, supatettiin seläntakana, tuhottiin koulukirjojani, tuhottiin ulkovaatteita kun ne oli naulakossa, minussa oli kuulemma myös bakteereita, valittiin aina viimeisenä ryhmiin, olin aina välitunnit yksi, ja vaikka mitä.

Nyt aikuisena, olen reilu 30 vuotias nainen. Olen suorittanut kaksi ammattitutkintoa, olen työelämässä vaikkakin määräaikaisessa, asun vielä samalla paikkakunnalla, välillä ahdistaa tosi paljon, koen että en kuulu tänne en ainakaan tänne paikkakunnalle jossa kiusattiin ja täällä ahdistaa välillä tosi paljon, matkustelen jotta pääsee tältä paikkakunnalta ajoittain pois, olen miettinyt muutto ja välillä olen asunutkin muualla, en seurustele, en ole seurustellut 10 vuoteen koska mies petti, aina joku pettänyt luottamuksen niinkuin koulussa, viihdyn todella paljon yksin siis todella paljon koska huomasin jo nuorena että ihmiset on pahoja, yksin on helppo olla kun kukaan ei naura minulle eikä vähättele, perus asiat on nykyään ihan hyvin vaikka välillä koen ahdistusta ja kuulumattomuutta juuri mihinkään, kavereita on muutama, perus terve, olin myös kuntavaaliehdokas ja sain sitä kautta luottamustehtäviä, omia lapsia ei ole enkä varmaan niin haluakkaan koska niitäkin kuitenkin vain kiusattaisiin, parisuhde olisi kiva mutta en luota ihmisiin, pärjään taloudellisesti ihan mukavastikkin, asun vuokralla koska omaa en velaksi halua, sitoutuminen välillä ahdistaa kuten sitoutuminen vakituiseen työhön tai omaan asuntoon, pidän vapauden tunteesta.

Varmasti halu olla yksin johtuu myös siitä, että kouluna kiusattiin paljon. Olihan minun oltava jo koulussa yksin, niin jotenkin haluan olla myös aikuisena paljon yksin, ja ihmiset kun on mitä on, pahoja. Vapauden halu kumpuaa varmaan osittain myös lapsuudesta, liikaa ollut pahassa ja pitänyt sietää. Nyt kun on vapaa, ei velka asuntoa niin voi vaikka huomenna muuttaa toiselle paikkakunnalle. Ihmisiin on vaikea luottaa. Yksin on kiva olla, kun kukaan ei puukota selkään. Olen muutenkin introvertti, olin jo lapsena ja olin helppo kiusattu. Olin outolintu.

Olen myös huomannut, että täällä paikkakunnall missä asun niin tunnen itseni yhä outolinnuksi vaikka olen aikuisenen, mutta sitten reissussa tunnen itseni vapaaksi tuosta outolintu roolista. Omat vanhemmat on sen verran iäkkäitä, että ne nyt sitoo minut vielä tänne.

Onko sinua kiusattu?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja seurauksena mulle puhkesi estynyt ja epäluuloinen persoonallisuushäiriö. Mulla epäiltiin myös aspergeria koska olen niin sosiaalisesti estynyt ja vaatimaton. Tarkkaa syytä kiusaamiselle en tiedä tänäkään päivänä, mua on siis kiusattu tarhasta yliopistoon asti. Olin useita vuosia työttömänä ja sitten muutaman vuoden pakosta freelancerina, kunnes sain viime vuonna määräaikaisen työn, joka sekin loppuu kohta ja sormi suussa mietin mitä seuraavaksi. Koen, etten pääse kiusaamista pakoon isommallakaan paikkakunnalla, esim yliopistossa. Tässä viimeisimmässä työyhteisössä olen myös kokenut kyräilyä, tosin en niin suorasukaista kuitenkaan kuin aiemmin. Siis sellaista yleistä pahaa ilmapiiriä jossa kaikki kyräilevät toisiaan.

Vierailija
2/7 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joitakin kiusataan todella pitkään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamiahullun uusin, tekee monta aloitusta joka päivä.

Vierailija
4/7 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on luonnollista ja se on elämäntapa. Kiusaaminen luo johtajia, alfoja ja panokoneita. Heikot syöty ja voittajat elää. Miten muuten me naiset tiedämme kenet valitsemme seksiin?

Vierailija
5/7 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kiusaaminen pilasi elämäni täysin. Kiusaajien takia ei musta tullut ikinä mitään.

Vierailija
6/7 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori sun puolesta AP, mutta jotta voit päästää irti menneisyydestä niin sinun täytyy antaa anteeksi. Joo tiedän, se on vaikeeta eikä kiinnostaisi koska sinä et oo tehny mitään pahaa eikä sinulta olla pyydetty anteeksi. Tosin tärkeetä tässä kohtaa on vapautua noista traumoista, sillä näyttää siltä jotta et oo täysin toipunut.

Myöhempääkin seurustelu kokemusta vertasit heti koulukiusaus kokemuksiin ja heijasteletko kaikkea elämässäsi kiusaamiseen. Suosittelen traumaterapiaa ja ehkä joskus sinun ei tarvitse enää pelätä kiusaamista tai käsitellä niitä asioita enempää.

Vierailija
7/7 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä traumaterapiaa saa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi