Reumaatikot, miten pystytte olemaan työelämässä?
Millaisessa työssä olette ja miten pystytte työskentelemään?
Kommentit (19)
Toimistotöissä, biologisen lääkkeen avulla minäkin.
Mikä biologinen lääke käytössä? Sairastatteko useammin esim. flunssia?
Ap
Itsellä pysyy ruokavalion avulla oireilu kurissa. Tosin reumakin lievempiä sorttia.
Ylippistonlehtori. Perinteinen trexan + kipulääke
Vierailija kirjoitti:
Itsellä pysyy ruokavalion avulla oireilu kurissa. Tosin reumakin lievempiä sorttia.
Tässä haluaisin onnistua sekä pätkäpaastossa. Nyt nivelreumani on lehahtanut ja epäilen että olen sairastunut myös lihasreumaan. Biologista lääkettä on tarjottu, mutta pelottaa kaikki sivuvaikutukset.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minulla Roactemra ja joo, kyllä saan helposti kaikki taudit lapsilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMinulla Roactemra ja joo, kyllä saan helposti kaikki taudit lapsilta.
Voi kökkö...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kökkö...
Ap
Flunssa/vatsatauti vierailee n 5-10 kertaa vuodessa yhteensä. Mutta ehkä helpottaa kun lapset eivät ole enää päiväkoti-iässä.. toisaalta, parempi se kuin reumaoireet, jotka ovat minulla paljon flunssaa pahemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kökkö...
ApFlunssa/vatsatauti vierailee n 5-10 kertaa vuodessa yhteensä. Mutta ehkä helpottaa kun lapset eivät ole enää päiväkoti-iässä.. toisaalta, parempi se kuin reumaoireet, jotka ovat minulla paljon flunssaa pahemmat.
Omat lapset on teinejä. Olen kyllä nykyisellä vastustuskyvyllä ollut melkein aina kipeä kun hekin ovat. Reumakivut ovat nyt todella häiritsevät, että ehkä ne flunssat on kestettävämpiä. Kai. Väsyttää vaan kun keho on aina kipeä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kökkö...
ApFlunssa/vatsatauti vierailee n 5-10 kertaa vuodessa yhteensä. Mutta ehkä helpottaa kun lapset eivät ole enää päiväkoti-iässä.. toisaalta, parempi se kuin reumaoireet, jotka ovat minulla paljon flunssaa pahemmat.
Omat lapset on teinejä. Olen kyllä nykyisellä vastustuskyvyllä ollut melkein aina kipeä kun hekin ovat. Reumakivut ovat nyt todella häiritsevät, että ehkä ne flunssat on kestettävämpiä. Kai. Väsyttää vaan kun keho on aina kipeä...
Ap siis
Mulla pelkkä Trexan, biologiset ei käy aiemmin sairastetun syövän vuoksi.
Olen joutunut vaihtamaan ammattia.
Biologisen lääkkeen avulla minäkin töissä. Toimistotyö. Muutama vuosi sitten vähensin oma-aloitteisesti työaikani 80 prosenttiin, ja se on auttanut paljon. Ehdin kolmen päivän viikonlopun aikana palautua paremmin työviikon rasituksista.
En ole sairastellut yhtään enempää biologisen lääkkeen aikana. Usein en edes saa flunssaa, vaikka perheessä muuten kiertäisi.
Teen palkanlaskijan töitä. En tee täyttä päivää vaan 4 h päivässä arkisin koska en pysty tekemään pidempää päivää.
Oma yritys. Voin valita omat työaikani jaksamisen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma yritys. Voin valita omat työaikani jaksamisen mukaan.
Tätä olen itsekin pohtinut vaihtoehtona.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Biologisen lääkkeen avulla minäkin töissä. Toimistotyö. Muutama vuosi sitten vähensin oma-aloitteisesti työaikani 80 prosenttiin, ja se on auttanut paljon. Ehdin kolmen päivän viikonlopun aikana palautua paremmin työviikon rasituksista.
En ole sairastellut yhtään enempää biologisen lääkkeen aikana. Usein en edes saa flunssaa, vaikka perheessä muuten kiertäisi.
Kiva tietää ettei flunssien imuroiminen ole itsestään selvyys kaikkien kohdalla.
Ap
Flunssat hävisivät lähes kokonaan, kun aloitin biologisen lääkkeen noin 10 vuotta sitten. Pari mahatautia on ollut ja joskus vähän kurkku kipeä tai nuha, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Flunssat hävisivät lähes kokonaan, kun aloitin biologisen lääkkeen noin 10 vuotta sitten. Pari mahatautia on ollut ja joskus vähän kurkku kipeä tai nuha, ei muuta.
Yllättävää, hyvä tieto.
Ap
Fyysisessä työssä, biologisen lääkkeen avulla.