Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kerrostalossa saa tehdä illalla?

uusiasukas
10.10.2021 |

Uskaltaako mennä kylpyyn/suihkuun? Ylipäänsä mitä kerrostalossa saa ja ei saa tehdä?. Kiitos vastauksista.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylvyssä ja suihkussa voit käydä silloin kun haluat.

klo 07-22 välillä kyllä. 22-07 on sitten hiljaisuus ja se koskee kaikenlaista äänekästä toimintaa.

Ja paskat mitään hiljaisuutta on missään määrätty. Normaali asuminen on sallittu 24/7.

Vierailija
22/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkua ja olla hiljaa. Turhaa metelöintiä ja häiriköintiä joka ei kuulu normaaliin elämiseen on yöaikaan syytä välttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhään illalla on erittäin suotavaa paiskoa kahvakuulaa laminaattia vasten 😌

Minä piikkasin yksi yö lattian auki aarteiden toivossa. Pah sieltä löytyi vain äkäinen muumio joka huusi asuvansa alakerrassa. Hitto minä luulin että muumioita on vain egyptissä. Paljolla muuten ostaisitte tuoreehkon muumion? Huutokauppakeisari löi luurin korvaan. Se kun ei tajua isommista bisneksistä yhtään mitään.

Vierailija
24/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekstailla saa, mutta hyvin hiljaa.

Vierailija
25/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 07-22 välillä kyllä. 22-07 on sitten hiljaisuus ja se koskee kaikenlaista äänekästä toimintaa.

Kattilankansien paukutus vaikka keskellä yötä on sallittua niin kauan kuin se on osa asukkaan elämää.

Vierailija
26/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuuden aikana saa käydä suihkussa.

Eipä saa ainakaan meidän talossa.

Kyllä saa vaikka joku naapuri olisi siitä mitä mieltä. Näistä löytyy ihan oikeuden päätöksiä että normaali asuminen on sallittu yölläkin. Jos tulet yöllä töistä kotiin niin saat käydä suihkussa, sitä ei mikään laillisesti estä.

Vierailija
27/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metelöinti on nyt hölmöä mihin aikaan tahansa. Mutta totta hitossa suihkussa ollaan silloin, kun tarve on. Vaikka yöllä. Ei se metelöintiä ole.

Ja saa olla aikamoinen talo, jos se nyt oikeastaan edes kuuluu naapuriin. 2000-luvulla kenties rakennettu?

Vierailija
28/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Keski-Asiassa ja meidän talossa saa tehdä ihan mitä vaan milloin tahansa. Yhdessä asunnossa rempataan yleensä välillä 18-2. Eilen rappukäytävässä joku pistosahalla teki hommia... Naapureiden suihkukäyntejä tai pyykinpesukoneita en kuule, mutta varsin äänekästä on meno kyllä välillä.

Vierailija
29/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on mahdotonta asua vanhemmissa kerrostaloissa koska äänieristykset ovat onnettomia ja nuorison mielestä kaikki kuuluu normaaleihin elämisen ääniin.

Voisihan sitä vaikka ajatella omillakin aivoilla ja tehdä ne melua aiheuttavat asiat päiväsaikaan. Joo ja tiedän että on vuorotyöläisiä (itsekin olen) mutta ennakoimalla voi minimoida metelin.

Esim itse teen ruuan valmiiksi vapaalla/aamulla ja lämmitän vain mikrossa,pyykit on ajastimella eli ovat pyörineet kun tulen kotiin ja suihkusta ei paljon ääntä lähde.

Vierailija
30/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos mä harrastan bongorumpujen hakkausta normaalissa elämisessäni, niin voin tehdä treenit vaikka klo 3 yöllä? Hei, ei nää jutut nyt ihan noin mene.

Vierailija
31/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattilankansien paukutus vaikka keskellä yötä on sallittua niin kauan kuin se on osa asukkaan elämää.

Niin no, kyllähän sitä sinänsä voi meluta niin paljon kuin tahtoo öisin, mutta turha sitten valittaa kun vuokrasopimus päätetään sen takia.

Vierailija
32/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos mä harrastan bongorumpujen hakkausta normaalissa elämisessäni, niin voin tehdä treenit vaikka klo 3 yöllä? Hei, ei nää jutut nyt ihan noin mene.

Etkö oikeasti näe mitään eroa bongorumpujen hakkauksen ja suihkussa käymisen välillä?

Vierailija
33/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo varaa sähköön, niin voit kerätä luonnosta puita/keppejä ja tehdä nuotion olohuoneen lattialle. Siinä on mukava paistella makkaraa.

Vierailija
34/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikeasti näe mitään eroa bongorumpujen hakkauksen ja suihkussa käymisen välillä?

Suihkun ääni saattaa joissain taloissa olla aivan yhtä voimakas.

Vierailija
35/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit hiljaa lukea Raamattua peiton alla kynttilänvalossa.

Itseasiassa kynttilän polttaminen peiton alla on paloturvallisuusriski, eli parempi että opettelee raamattua ulkoa päiväsaikaan jotta voi muistella sitä hiljaa mielessään iltaisin.

Vierailija
36/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuota tarvitsee kysyä, en suosittele sulle kerrostaloasumista.

Muut asukkaat on otettava huomioon ja tarpeetonta häiriötä ei saa aiheuttaa.

Näin kaikilla on mukavaa, ja kotirauha säilyy.

Vierailija
37/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit hiljaa lukea Raamattua peiton alla kynttilänvalossa.

Kynttilänvalossa? Ei mun lukulampusta ainakaan ääntä lähde.

Vierailija
38/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paskat mitään hiljaisuutta on missään määrätty. Normaali asuminen on sallittu 24/7.

Normaali asuminen on sellaista, ettei melurajat ylity naapurin asunnossa.

Päiväsaikaan 35 dB, yöllä 30 dB.

Asumisterveysasetus on STM:n vahvistama, ja päihittää nillittävän mölyapina-asukkaan.

Siitä vaan katselemaan mummonmökkiä korvesta talveksi vuokralle. 👌

Vierailija
39/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on mahdotonta asua vanhemmissa kerrostaloissa koska äänieristykset ovat onnettomia ja nuorison mielestä kaikki kuuluu normaaleihin elämisen ääniin.

Voisihan sitä vaikka ajatella omillakin aivoilla ja tehdä ne melua aiheuttavat asiat päiväsaikaan. Joo ja tiedän että on vuorotyöläisiä (itsekin olen) mutta ennakoimalla voi minimoida metelin.

Esim itse teen ruuan valmiiksi vapaalla/aamulla ja lämmitän vain mikrossa,pyykit on ajastimella eli ovat pyörineet kun tulen kotiin ja suihkusta ei paljon ääntä lähde.

Olen aika monessa talossa asunut ja yleensä kyllä vanhemmissa taloissa on paremmat äänieristykset kuin uusissa.

Vierailija
40/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lukea kirjaa, mutta vain sellaista elektroonista kirjaa, ettei sivujen kahina kuulu naapuriin. Pieraset sitten vasta aamulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän