Vähänkö säälittävää viettää itsenäisyyspäivä ypöyksin kotona
Einesruokaa syöden ja siideriä juoden odotan Linnan juhlia. Onko muita? Mitä teette?
Kommentit (53)
Mä myös. Linnan juhlat saa olon vielä ulkopuolisemmaks...ei tämä itsenäisyysjuhla mikään kollektiivinen suomlainen juhla ole, vain noille pärjääville ja niille joilla on kaikki hyvin. Odotan että anarkistit tekisivät kunnon hyökkäyksen että saataisiin vähän muuta ohjelmaa mutta toisaalta säälittää nuo sateessa värjöttelevät poliisitkin...
Lähdin etuajasta pois kutsuvierasjuhlista, joihin en etiketin mukaan voinut ottaa mukaan aika vähän aikaa minulle läheiseksi tuntamaani ihmistä, josta tykkään tosi paljon, mutta en toisaalta voi olla täysin voi olla varma hänen tunteistaan.
Mä lähden kohta laittamaan ruokaa ja sitten aattelin tuijottaa netflixiä loppuillan. Ja nautin olostani täysin siemauksin! Mä rakastan tällaisia vapaailtoja, kun voi olla ihan yksikseen ja omassa rauhassa :)
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:19"]
Vietän yksin. Tapailen kyllä yhtä miestä, mutta ei tuntunut olevan halukas tänään tapaamaan. Ihan sama juttu oli edellisen urpon kanssa. Mitä ihmettä miehet oikein puuhaa itsenäisyyspäivänä, kun ei sitä saatana voi viettää yhdessä?
[/quote]
Kysyitkö siltä suoraan, vai onko se oma päätelmäsi miehen käytöksestä? Itselläni pää räjähtää, kun ei saisi olla rasittavan innokas, mutta kuitenkin pitäisi arvata milloin saa ja pitää olla yhteyksissä.
Vietän yksin. Tapailen kyllä yhtä miestä, mutta ei tuntunut olevan halukas tänään tapaamaan. Ihan sama juttu oli edellisen urpon kanssa. Mitä ihmettä miehet oikein puuhaa itsenäisyyspäivänä, kun ei sitä saatana voi viettää yhdessä?
Oon niin väsynyt viettämään kaikki pyhät yksin.
[/quote]
Tapailet siis ukkomiehiä.
Yksin olen. Eka kerta eron jälkeen. Äsken tuli itku kun muistelin aikaisempia itsenäisyyspäiviä.
Täällä yksi ilmoittautuu!
Ollaan miehen kanssa eroamassa, joten hän huitelee missä huitelee, ja lapsi lähti kaverilleen. Tosin vietettiin aamu ja aamupäivä yhdessä, syötiin lounas kynttilänvalossa ja käytiin lenkillä.
Nyt huomiseen iltapäivään asti yksin. Nukuin äsken päikkärit ja nyt katson tuota itsenäisyyspäivän paraatia.
En ostanut edes mitään herkkuja kotiin, harmittaa hieman kun nyt tekisi mieli..
Tsemppiä ap:lle! Minä en näe tässä mitään noloa, elän omaa elämääni ja teen asiat niinkuin teen. Toki haikeaa hieman on, kun tiedän sisarusteni viettävän kaikki pyhät ja viikonloput rakkaitten miestensä kanssa.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:40"]
[/quote]
Kysyitkö siltä suoraan, vai onko se oma päätelmäsi miehen käytöksestä? Itselläni pää räjähtää, kun ei saisi olla rasittavan innokas, mutta kuitenkin pitäisi arvata milloin saa ja pitää olla yhteyksissä.
[/quote]
Mies on sanellut tähänkin saakka kaikki tapaamiset kun sillä on niin tärkeä ja kiireinen työ. Mutta edellisestä suhteesta olen varmaan traumatisoitunut, niin en enää uskalla hirveästi ehdotella ettei tule pettymyksiä. Silloin kutsuin hyvissä ajoin silloisen miehen etukäteen luokseni. Olin ostanut oikeaa samppanjaa ja silittänyt pöytäliinan ja tein kolmenlaisia eri suolapaloja: katkaraputäytteistä, paahtopaisti-piparjuuritäytteisiä ja lämminsavulohikieppejä. Kun kaikki oli valmista niin piippasi puhelin, tuli tekstari että hän ei nyt jaksakaan tulla kun on niin huono ilma ulkona. Okei,en ollut kertonut sille noista ruokatarjoiluista kun halusin, että se on yllätys, mutta sen mies tiesi, että tykkään juhlistaa itsenäisyyspäivää kuohuvalla ja pukeudun. Kivat oharit. Onneksi sain cocktail-palat pakkaseen ja söin itse viimeiset jouluna. Ollaan nyt sitten yksin maailman tappiin, käy mulle.
Yksin koirien kera lapsi meni tädilleen.
Mulle tämä on ihan tavallinen päivä, siinä missä muutkin. Raskas työviikko takana, haluan vain rentoutua sohvalla maaten. Yksin kun asun, niin itsekseni vietän kaikki muutkin illat, ei tunnu missään :)
No hei, en kyllä ajatellutkaan, että itsenäisyyspäivänä pitäisi olla jotain meininkiä. Ihan tavallinen päivä se minulle on. Sen arvo on yleensä siinä, että siinä saa yhden vapaapäivän, jolloin olen käynyt kauempana sukuloimassa jos se on ollut pe tai ma, mut nyt ei ole sitäkään iloa tänä vuonna.
Minä siis lueskelen tenttiin, olen netissä, syön karkkia. Illalla, jos viitsin vaivautua, vien muutaman kynttilän hautausmaalle, mut en taida viitsiä.
Eikö tuo ole mukavaa? Olin sukulaisten kanssa syömässä ja illan tekisi mieli rentoutua hard ice tea kourassa, mutta toisaalta varmaan pitäisi lähteä baariin, koska haluaisin nähdä tiettyjä ihmisiä.
Yksin minäkin, syön pizzaa, saunon ja katselen pukuja. Olisi ollut kiva lähteä johonkin käymään, mutta kaikilla ystävillä on muuta menoa.
Mä olen yksin, kuuntelen radiota ja luen av-palstaa. Ei ole viinaa eikä herkkuja. Eikä haittaa yhtään! Tai no nyt tekis vähän mieli sitä siideriä.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:36"]
Minäkin olen yksin. En aio katsoa Linnan juhlia.
[/quote]
Sama täällä. Vietän kaikki muutkin juhlat yksin, paitsi joulun lapsuudenkodissani. Ei ole kumppania, eikä ystäviä. Ei minua tämä itsenäisyyspäivä niin haittaa, mutta uutenavuotena, vappuna ja juhannuksena kaipaisin seuraa.
Suomalaisille itsenäisyyspäiväkin on vain yksi syy lisää ryypätä, eihän tämä kansa muuta osaa. Mielummin olen yksin kotona.
Minä kävin keskustassa joulutorilla ja syömässä,ihan yksikseni. Kotona laitoin kynttilät palamaan,olin ostanut herkkuja kotiin ja kävin juuri saunassa. Nyt aijon olla vaan,poltella kynttilöitä,herkutella,katsella ohjelmia/elokuvia,linnanjuhlia vain vilkaisen,ei kiinnosta :P Keskustassa olisi ollut ilotulitus mutta en jaksa enää saunan jälkeen lähteä. Mukavaa näinkin :)
Minun piti lähteä kaverin kanssa ulos, mutta kaveri teki oharit. Tekisi mieli laittaa viestiä tapailemalleni miehelle, mutta aikoi lähteä myös kavereineen ulos, joten enpä taida viitsiä sotkea hänen suunnitelmiaan. Olen sitten yksin kotona, eipä tämä paljon normi-illasta eroa..
Mulle on kaikki päivät yhtä arvokkaita. Jokainen hetki voi olla se viimeinen. Ennen ajattelin myös niin että juhlapäivien pitää olla tietyn kaavan mukaisia. Miksi? Se on ihmisten keksimää ja väkinäistä.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 19:48"]
Minäkin olen yksin, tai on tuo 1 kk ikäinen vauva seurana. Avopuoliso kaverillaan, itse istun sohvalla ja "odotan" sitä että kohta taas imetetään ja saa nähdä nukutaanko tänä yönä. Jännää tämä elämä vauvan kanssa :)
[/quote]
Voin sanoa, että vituttaa perheettömänä miehenä aivan kympillä lukea jotain tällaista. Miten kuukauden ikäisen vauvan isä voi jättää perheensä ja lähteä hillumaan johonkin muualle? Oma moraalini ei todellakaan sallisi sellaista, vaan jos kerran on yhteen menty, niin perhe on etusijalla. Emotinonaalisestikin mahdotonta käsittää tuollaista liikettä noin tuoreeltaan. M sydän karrella.