Pakkomielle erääseen ihmiseen
Mistä johtuu, että ajattelen lähes pakkomielteisesti erästä ihmistä? Miten eroon ajatuksista? Hänellä on elämänsä ja minulla omani.
Kommentit (49)
Mikä omassa suhteessasi on pielessä kun pakkomielteilet jostain puolitutusta?
Haluaisit olla tyytyväinen omaan elämääsi, muttet ole. Hän on herättänyt sinut huomaamaan sen.[/quote]
Mutta elämässäni on kaikki hyvin…kaipaanko jotain, mitä en itsekään tajua?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä omassa suhteessasi on pielessä kun pakkomielteilet jostain puolitutusta?
En tiedä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Haluaisit olla tyytyväinen omaan elämääsi, muttet ole. Hän on herättänyt sinut huomaamaan sen.
Ap
Todennäköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisit olla tyytyväinen omaan elämääsi, muttet ole. Hän on herättänyt sinut huomaamaan sen.
Ap
Ilmeisesti. Olet ehkä luonut tuosta tyypistä mielikuvan jonakuna joka voisi toteuttaa tuon kaipuun. Et ole kertonut kuinka hyvin tunnette tai oletteko tekemisissä?
Itse saatan ihastua pakkomielteisesti, nopeasti ja hyvinkin voimakkaasti. Olen kuitenkin oppinut, ettei nuo ihastuksen kohteet itsessään ole korvaamattomia, ja että kyse on aina siitä valheellisesta kuvasta minkä aivoni ovat sattuneet tuosta ihmisestä minulle luomaan. Aina se menee ohi (viimeistään kun kohtaa jonkun aidon).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollainen hyvä ja kaunis pakkomielle joskus onnistuu toteutumaan, mitä siitä sitten seuraa ?
Eivät ne yleensä toteudu. Yksipuolinen ihannointi ja pakkomielle ei kuulosta hyvältä pohjalta suhteelle...
Niinpä. En usko että tuollainen on koskaan molemminpuolista. Mutta jos kuvitellaan että olisi ja molemmat olisivat yhtä lailla sekaisin, tuskin kovin terve suhde syntyisi siinäkään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko Henna vai Tanja?
Kukas tämä Tanja on?
Vierailija kirjoitti:
Oletko Henna vai Tanja?
Jahtaatko sinä ketale kahta naista yhtä aikaa ?
Ap[/quote]
Et siis ilmeisesti edes tunne häntä hyvin (kun et tiedä mahdollisesta suhteesta) ja kuitenkin olet kehittänyt jonkun pakkomielteen häneen? Kuulostaa limerenssiltä. Mikä ei muuten ole ihan tervettä.[/quote]
Hän on vanha tuttu, mutta emme ole nähneet pitkään aikaan. En tiedä, miksi hän putkahti päähäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et siis ilmeisesti edes tunne häntä hyvin (kun et tiedä mahdollisesta suhteesta) ja kuitenkin olet kehittänyt jonkun pakkomielteen häneen? Kuulostaa limerenssiltä. Mikä ei muuten ole ihan tervettä.
Hän on vanha tuttu, mutta emme ole nähneet pitkään aikaan. En tiedä, miksi hän putkahti päähäni.
Ap
Onko hän komea mies ?
Vähän vastaava tilanne täällä, mutta erona se että ihminen ketä ajaudun usein ajattelemaan on kaverini enkä sanoisi ajattelevani häntä pakkomielteisesti. Olen suhteessa ja melko hyvässä sellaisessa vieläpä. Ärsyttää, että tämä kaveri onnistui jotenkin sekottamaan pakkaa ja hämmentää mieltäni. Hän siis ihan itse osoitti minulle olevansa kiinnostunut ja ilmaisi sen jotenkin niin kauniisti, että asia jäi pyörimään mieleeni. En kuitenkaan koskaan pettäisi, en jättäisi kumppaniani sillä häntä minä rakastan. Uskon, että tämä on jokin ohimenevä vaihe ja tunne, ehkä kielii jostain tyytymättömyydestä elämään jollain osa-alueella mutta menee kyllä ohi.
Jos todella koet ettei pakkomielle tuohon ihmiseen helpota ketä et edes ilmeisen hyvin tunne, kannattaa puhua ammattilaiselle. Kärsit itse tuosta. Onko kyseessä joku tutun tuttu, fiktiivinen hahmo tai julkkis?
Miksi ihmeessä ajattelet häntä jos et edes tunne häntä sen vertaa että onko edes parisuhteessa.[/quote]
En ymmärrä itsekään miksi ajattelen häntä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et siis ilmeisesti edes tunne häntä hyvin (kun et tiedä mahdollisesta suhteesta) ja kuitenkin olet kehittänyt jonkun pakkomielteen häneen? Kuulostaa limerenssiltä. Mikä ei muuten ole ihan tervettä.
Ap
Jokaisella putkahtelee päivittäin tai viikoittain hetkiä ja helmiä menneisyydestä. Älä anna sen häiritä nykyistä eloa, varsinkin, jos se on mielekästä.
Siis millaisia ovat nuo ajatukset? Romanttisia? Seksuaalisia? Ihan vaan kasuaaleja esim "mitäköhän hän sanoisi tähän tai ajattelisi tästä?" tms.
Kai siihen nyt joku syy on, että tämä tyyppi on mielessäsi eikä elämäsi muut ihastukset tai rakkaudet? Pakkomielteisestä taipumuksesta kai voisi puhua, jos tällaista tapahtuisi sinulle jatkuvasti.
Jos näet häntä usein, niin silloin ymmärtäisi, että hän tulee toisinaan mieleesi.
Mielen kummituksia.
Ehkä kyse on siitä, kun sanotaan, että on mitä vanhana kiikkustuolissa muistella?!?
Eivät ne yleensä toteudu. Yksipuolinen ihannointi ja pakkomielle ei kuulosta hyvältä pohjalta suhteelle...