Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"/ ! \ Influenssarokote / ! \ 2021 - 2022 rokotteet loppuvat THL:n mukaan jo alkusyksystä. Kuinka moni on jo varannut rokotusajan?

" / ! \ "
10.10.2021 |

THl:n sivuilla lukee että influenssarokotteet voivat loppua yksityisellä puolella jo alkusyksystä.

Siellä lukee myös että lakia influenssan riskiryhmän lähipiiristä muutetaan rokotteiden riittämättömyyden takia. Moni ei siis saa julkiseltakaan.

Onko joku varannut ajan ja mistä saitte?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani influenssaan sairastuneet ovat sairastaneet n 15.12. - 30.1. välisenä aikana.

T.hoitsu

Et sitten ihan hirveästi tiedä että vielä huhtikuussa sairaaloissa on influenssan kourissa taistelevia... Itse sairastuin maaliskuussa ja kipeänä koko kesän. Kivasti loppui parhaat kesäkelit kun olo alkoi hiljalleen helpottamaan...

Vierailija
42/58 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote saatu koko perheelle. Ei enää haluata sitä tautia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa pitää kiirettä. Vähissä ovat.

Vierailija
44/58 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani influenssaan sairastuneet ovat sairastaneet n 15.12. - 30.1. välisenä aikana.

T.hoitsu

Et sitten ihan hirveästi tiedä että vielä huhtikuussa sairaaloissa on influenssan kourissa taistelevia... Itse sairastuin maaliskuussa ja kipeänä koko kesän. Kivasti loppui parhaat kesäkelit kun olo alkoi hiljalleen helpottamaan...

En varmaankaan yhtä paljon kuin sinä, mutta 30 v työkokemuksen perusteella suurin osa on sairastanut vuoden vaihteen molemmin puolin.

Sinulla on oma kokemuksesi ja minulla omani.

Vierailija
45/58 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin omani saamassa paikallisessa apteekissa jo 1.10. Ei tarvinnut ajanvarausta eikä maksanut mitään.

Terveisiä ulkomailta.

Vierailija
46/58 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rokotuksen punkkibussista, ei tarvinnut varata eikä jonottaa. Maksoi jotain 36 euroa. Toimon näin kun marraskuun puolivälissä tapaan paljon ihmisiä.

Vierailija
47/58 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime viikolla hakemassa Mehiläisestä. Työnantaja maksoi. 

Vierailija
48/58 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ottanut enkä ota nytkään!

kuten en horonapiikkiäkään.  

Vierailija
49/58 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tänä syksynä käytettävä influenssa rokote sama kuin viime vuonna? Mistään en löytänyt tietoa tai sitten en vaan osannut etsiä oikein.

Vierailija
50/58 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin viime viikolla. Olen riskiryhmäläinen ja sairastanut influenssa silloin kun en rokotusta ottanut. Olin todella sairas 4 kk.  Sen jälkeen hakenut joka vuosi

Vierailija
51/58 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette halua antaa rahojanne lääkebisnekselle, ottakaa ihmeessä influenssarokote. Laskeskelin just että mulla on mennyt influenssan ja sen pitkäaikaisoireiden takia viimeisen kolmen vuoden aikana lääkkeisiin yli 500 €. Ja tässä summassa ei ole sairaala- ja lääkärimaksuja ja ansionmenetykiä. Itse tautihan oli jotain sanoin kuvaamattoman kamalaa.

Vierailija
52/58 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokavuotinen rokotteiden markkinointikampanja. "Toimi heti, muuten loppuvat kesken". Mitkä ovat kytkökset lääkeyhtiöihin? Tämäkin rokote suojaa tyyliin 15 prosenttisesti. Voi vi**u!

Joka vuosi tämä tyrkyttäminen myös epäonnistuu ja satojatuhansia piikkejä heitetään roskiin.

Vierailija
53/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettu ihan sen takia koska satun tietämään minkälainen tauti influenssa on. Lähipiirissä murheellisesti päättynyt tapaus. Lapsi vieläpä. :(

Vierailija
54/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain infektioastmaoireet helpottamaan tietoisella hengittämisellä. Olen ollut jo kauan ilman lääkkeitä eikä oireet ole palanneet. Olen oppinut hengittämään suu kiinni. Kielen kärjen voi painaa kitalakea vasten, niin saa tuntuman siitä, miten suu on rennosti kiinni, huulet eivät puristu yhteen, mutta koskettavat kuitenkin toisiaan. Hengityksen on rullattava tasaisesti. Keuhkojen on tyhjennyttävä hyvin, jotta uutta hapekasta ilmaa tulee tilalle.

Vierailija
55/58 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pientet lapset ja heidän vanhemmat influenssarokotetaan neuvolassa, isommat lapset koulussa, nuoret aikuiset armeijassa ja työikäiset työterveyshuollossa.

Riskiryhmä ja eläkeikäiset piikitetään julkisella.

Näin saadaan suomalaiset rokotettua 2 kuukaudessa.

Vierailija
56/58 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sain rokotteen, julkisella, ilmaiseksi ja en kuulu itse riskiryhmään, läheisiä kuuluu. Samoin eilen rokotettu aikuinen lapseni.

Vierailija
57/58 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen sain rokotteen, julkisella, ilmaiseksi ja en kuulu itse riskiryhmään, läheisiä kuuluu. Samoin eilen rokotettu aikuinen lapseni.

Hyvä että ihmiset rokottautuvat. Eräisiin paikkoihin Suomessa ei pääse ilman influenssarkotusta (TTL 48§).

Vierailija
58/58 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävät oireet tuosta korkeatehoisesta influenssarokotteesta: täysin voimaton olo enkä päässyt ylös sängystä. Sekava, painajaismainen olo, muistikatkos.

Koskaan aiemmin ei ole tullut rokotteista oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä