Ajoinpa taas 998km tankillisella dieseliä, ja uudelleentankkaus vei maksuineen alle 3min
Mites teillä sähköautoilijoilla?
Joko koleat syyskelit om alkaneet tiputtaa sitä 200km rangea?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
2 talvea olen nauttinut webastosta neliveto-dieselissäni eikä tulisi mieleenkään alkaa pelata sähköjohtojen kanssa enää. Sähköautoihin pitäisi kehittää paljon järkevämpi latausliitin, jotta viitsisi joka pysäköinnillä ladata.
Paljon helpompi se on kuin webaston laturin liitin joka on käytännössä pakollinen jos aikoo sitä webaa käyttää eikä asu sadan kilometrin päässä kaikesta.
Olen ajanut yli 20000 km sähköllä enkä ole käyttänyt minuuttiakaan ”tankkaamiseen”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen ajanut kuukauden sähköllä.
Suurinpiirtein sen 1000 km.Näin menee ensi kuussakin ja jne..
Lähes ilmaista menoa.
Täh? Ajaako joku oikeasti Suomessa noin vähän, jos auto on kuiten (eli oletan ettet asu kaupungissa, siellä kai julkisillakin pärjää). Mulla menee viikossa tuo 1000km, usein ylikin.
Ottaakseni kantaa itse aiheeseen, en uskalla vielä näillä kilometreillä ja asuinpaikan takia (Lappi) vaihtaa mihinkään muuhun kuin luotettaviin ja varmoihin fossiilisilla käyviin autoihin. Tietääkseni alueeni lähin sähkölataus (vai sanotaanko se tankkaus?) piste on Rovaniemellä; matkaa sinne kotoani yli 150km.
Teillä ei kotona ole sähköjä?
No, vitsit sikseen, en minäkään hankkisi sähköautoa, jos Lapissa asuisin, ainakaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tankannut viimeksi heinäkuussa. Sähköllä menee kaupunkiajo. Pari kertaa vuodessa käydään kauempana, se menee sitten bensalla. Hybridi meille paras vaihtoehto. Verokin alle satasen. Deaselissä oli 700 e vuodessa.
Mulla vero jotain 70€/v. Uusi iso auto. Dieselin kulutus 11 l/100 km mutta ei se haittaa edes vihreää hallitusta. Ainoa miinus on pikkuisen rajoitettu matkavauhti mutta onneksi mulla ei ole kiire…
MIten nuin pikku vero? k-auto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajoit siis tuon matkan ilman taukoja? Vau. Kyllä mä voisin sen vartin tauon pitää parin tunnin välein, jos sillä välin auton tankki olisi taas täysi. Kenties jopa ilmaiseksi. Ja mulla on ikivanha bensa auto, seuraavaksi hommaan hybridin. Se on minun ajoihin fiksuin, jopa täyssähköä halvempi.
Hybridi kauppakassina ok. Matka-ajossa ei kannata mitenkään.
Lyhyttä matkaa ja täälläpäin bensa puoli ilmaista.
Eläkkeellä olevat vanhempani ostivat bensa-/sähköauton muutama kk sitten eivätkä ole joutuneet tankkaamaan bensaa vielä kertaakaan. Sähköllä ovat pärjänneet ja senkin voi ladata ilmaiseksi aurinkopaneelien ansiosta. Eihän se pitkää matkaa sähköllä kulje, mutta eivät vanhempanikaan hirveän pitkiä matkoja kulje - lähinnä kauppaan, kylille, mökille. Antaa jokaisen kulkea sillä autolla kuin haluaa.
Kaupungin jännät jutut toimii jos sattuu toimimaan ja sitten itkettää kun kuulutus kuuluu "ei toimi, ei ole tulossa, käyttäkää autoo"