Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajoinpa taas 998km tankillisella dieseliä, ja uudelleentankkaus vei maksuineen alle 3min

Vierailija
10.10.2021 |

Mites teillä sähköautoilijoilla?

Joko koleat syyskelit om alkaneet tiputtaa sitä 200km rangea?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tykkää tiisselistä, tai pensasta. Toinen sähköstä. Kukin tarpeensa mukaan.

Vierailija
22/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koleat syyskelit eivät ole vielä tiputtaneet oman plugarini rangea. Kesällä sähköä meni ilmastointiin ja nyt menee vähän lämmitykseen, tosin senkin voi optimoida lämmittämällä auton etukäteen tolpassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön hintakin reilussa nousussa. Itsekin tykkään diedel mersusta. Kulutus reilu 4l/100km

Vierailija
24/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa vastakkainasettelua!

Eiköhän me sähköautoilijat maksella teidän muiden ajelut ja elämiset kun ei näitä ihan pienillä tuloilla osteta. Suunnilleen 80k tuloilla pääsee nettomaksajaksi, alle sen on muiden veronmaksajain elätti!

Vierailija
25/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 talvea olen nauttinut webastosta neliveto-dieselissäni eikä tulisi mieleenkään alkaa pelata sähköjohtojen kanssa enää. Sähköautoihin pitäisi kehittää paljon järkevämpi latausliitin, jotta viitsisi joka pysäköinnillä ladata.

Vierailija
26/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lataus maksoi muutamia senttejä. Paljonko sun tankkaus maksoi

Kyllä dieseliäkin voi ostaa vain muutamalla sentillä.

Vierailija
27/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun dieseli kulkee täysin ilman bensaa tai latauksia. Halpaa ajoa, kun lataamatta mennyt jo 230tkm.

Vierailija
28/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hybridi oli hyvä kesällä,tankillisella ajoi takaskin päin 1100km.Yht.Talvella kilsoja töihin kauppaan vähän, oli vähän hankalampaa akut ei kerennyt latautua.Vaihdettiin pois.Ilo ajella oli ohitukset sujui nopeaan.Tehoja paljon.Nyt uudempi 9vaihdetta

d. taas ohitellaan nopean turvallisesti.Herkkuja riittää..

Vierailija
29/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ole käyttänyt minuuttiakaan tankkaukseen viimeisen vuoden aikana. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
30/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoltoista tuntia lentokoneella. En  ole koskaan mennyt autolla yli 100km matkaa,koko elämän aikana.

Lentokoneessa on istuttu  varmaan muutama sata kertaa.

Miksi tuhlata aikaa hitaaseen ajoon ku pääsee nopeemminkin?

Vierailija
31/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puoltoista tuntia lentokoneella. En  ole koskaan mennyt autolla yli 100km matkaa,koko elämän aikana.

Aika pienet on ympyrät kun ei voi lentokentältä kauaksi mennä. No voihan sitä kaljaa kiskoa lentokenttäbaarissa.

Vierailija
32/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen ajanut kuukauden sähköllä.

Suurinpiirtein sen 1000 km.

Näin menee ensi kuussakin ja jne..

Lähes ilmaista menoa.

Vierailija
33/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täyssähköautolla ajaa 500 km yhdellä latauksella. Ja se maksaa noin 4 €. 

Vierailija
34/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tankannut viimeksi heinäkuussa. Sähköllä menee kaupunkiajo. Pari kertaa vuodessa käydään kauempana, se menee sitten bensalla. Hybridi meille paras vaihtoehto. Verokin alle satasen. Deaselissä oli 700 e vuodessa.

Vierailija
35/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa vastakkainasettelua!

Eiköhän me sähköautoilijat maksella teidän muiden ajelut ja elämiset kun ei näitä ihan pienillä tuloilla osteta. Suunnilleen 80k tuloilla pääsee nettomaksajaksi, alle sen on muiden veronmaksajain elätti!

Syö viherkapitalistia rotan lailla.

Vierailija
36/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen ajanut kuukauden sähköllä.

Suurinpiirtein sen 1000 km.

Näin menee ensi kuussakin ja jne..

Lähes ilmaista menoa.

Täh? Ajaako joku oikeasti Suomessa noin vähän, jos auto on kuiten (eli oletan ettet asu kaupungissa, siellä kai julkisillakin pärjää). Mulla menee viikossa tuo 1000km, usein ylikin.

Ottaakseni kantaa itse aiheeseen, en uskalla vielä näillä kilometreillä ja asuinpaikan takia (Lappi) vaihtaa mihinkään muuhun kuin luotettaviin ja varmoihin fossiilisilla käyviin autoihin. Tietääkseni alueeni lähin sähkölataus (vai sanotaanko se tankkaus?) piste on Rovaniemellä; matkaa sinne kotoani yli 150km.

Vierailija
37/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tankannut viimeksi heinäkuussa. Sähköllä menee kaupunkiajo. Pari kertaa vuodessa käydään kauempana, se menee sitten bensalla. Hybridi meille paras vaihtoehto. Verokin alle satasen. Deaselissä oli 700 e vuodessa.

Mulla vero jotain 70€/v. Uusi iso auto. Dieselin kulutus 11 l/100 km mutta ei se haittaa edes vihreää hallitusta. Ainoa miinus on pikkuisen rajoitettu matkavauhti mutta onneksi mulla ei ole kiire…

Vierailija
38/47 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pienet on ympyrät kun ei voi lentokentältä kauaksi mennä. No voihan sitä kaljaa kiskoa lentokenttäbaarissa.

Kaupungeissa on jänniä juttuja,  kuten junia, metroja, takseja, busseja. Pääsee tarvittaessa monenlaisia etäisyyksiä.

Maalla on se yks töpseli per kylä  niin ei sähköauto käy .

Vierailija
39/47 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa minuutissa tankkasit rekkojen käyttämällä tankilla. Kun sen jälkeen menee tavalliselle tankille, tule aika pitkäksi kun siinä pitää seisoa puoli tuntia, tai ainakin siltä se tuntuu.

Paljonko maksoi?

Sähköautoilla kannattaa katsoa ainakin seuraava talvi, miten käy pimeässä ja pakkasilla.

Vierailija
40/47 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja "keskusteluissa" unohtuu että oikealla autolla pienestäkään tankista ei ole stressiä. Asemia kun on 50 km välein, takaaus onnistuu aina ja nopeasti.

Mullistavaa akkukeksintöä aikuisten oikeesti odotellessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi