Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti oppisin ruotsia puhumaan sujuvasti kun nyt ymmärrän jo hyvin?

Vierailija
10.10.2021 |

Mies on ruotsinruotsalainen ja puhuu suomea jonkinverran, ymmärtää myös. Itse en uskalla puhua kun en löydä sanoja. Ymmärrän kuitenkin mitä mies puhuu. Haluaisin kuitenkin oppia puhumaan sujuvasti ruotsia. Kuinka nopeasti tällaisessa tapauksessa oppii sujuvan keskustelutaidon?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppii alle viikossa, kysymys on vain rohkeudesta puhua. Jos ymmärtää hyvin, osaa.

Vierailija
2/6 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä meneekö viikossa.

Voi ottaa pidemmän aikaa. Passiivinen sanavarasto on se, minkä ymmärtää, muttei itse puheessa käytä. Aktiivinen on se, mitä itse käyttää.

Tuskin miehesi kanssa niin laaja-alaisia keskusteluja käytte, että voit sanoa osaavasi ruotsia täysin sujuvasti, paitsi ehkä sen arkipäiväisen taviskeskustelun. Onko se ymmärtäminenkin sitä miehesi arkipäiväisiin aiheisiin liittyvää. Köpä bensin och mat, och så vidare. 

Luetko HBL:ää, tai Åbo Underrättelseriä. Luetko suomeksi käännettyjä ruotsiksi alkukielisinä kirjoitettuja kirjoja vai luetko alkukielisinä.

Toki kannattaa ruveta puhumaan ja vaikka kirjoittamaankin ruotsiksi, siinä sitä harjoitusta tulee. Sujuvasti osaa, kun ajatteleekin ruotsiksi. Näin mulle sanoi nuorena likkana Briteissä ollessani yksi britti... tosin kyse oli silloin englannin kielestä, ei ruotsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi kielikurssi?

Vierailija
4/6 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu haluatko oppia ruotsin ruotsia vai sitä mitä Suomessa mongerretaan. Suurin osa ruotsalaisista ei ymmärrä kunnolla sitä Suomessa opetettua mongerrusta, sillä sanat äännetään lähes täysin erilailla. Suomessa opetettu ruotsi nyt sattuu olemaam jokin muinaisjäänne joltain vuosisadalta ja kieli ei ole kehittynyt samaan suuntaan.

Vierailija
5/6 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan puhumaan ruotsia miehesi kanssa.

Lukeminen vielä lisäksi på svenska auttaa kummasti.

Vierailija
6/6 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele sanoja frekvenssisanaston mukaan. kuuntele paljon vaikka äänikirjoja ja ohjelmia radiosta ja tv:sta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme