Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkahakemuksen palkkatoive

Vierailija
10.10.2021 |

Pitäisikö se täyttää, vai jättää täyttämättä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helmeri2004 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakemuksessa kysytään palkkatoivetta, siellä lukee kyllä myös että tes/sopimuksen mukaan. En vaan tiedä mikä tes ja mitä siellä sanotaan. Pelkään että oma toive menee ihan pieleen ja sen takia en pääse edes haastatteluun.

Ap

Miksi et tiedä mikä TES?

Tiedän mikä on TES. Mutta en tiedä mikä on ko. työnantajan alan TES. Itse en kuulu mihinkään liittoon.

Ap

Sitähän minä yritin kysyä, että miksi et tiedä mikä TES kyseisellä alalla/kyseisessä työpaikassa on. En minäkään kuulu liittoon, mutta kyllä minä työpaikkaani hakiessani tiesin, minkä alan TES:siä meidän alallamme noudatetaan.

Joissain isoissa firmoissa käytetään eri tessiä eri henkilöstöryhmille. Puhelinmyyntityössä puolestaan ei ole tessiä ollenkaan. Työnantaja jos ei ole järjestäytynyt, niin tessillä hän voi pyyhkiä berberinsä kun mennään lakien mukaan..

Ei tessin olemassaolo ole aina "oletko vähän tyhmä kun et tiiä"- juttu...

Kyseessä autoliike ja toimistotyö. Eli heillä on automyyjiä, korjaajia ja toimistohenkilöstöä. En tiedä todellakaan mikä TES heillä on käytössä, menee arvailuksi toimistotyöläisen osalta. Laitan siihen oman näkemykseni palkasta ja katsotaan miten käy. Hakijoitahan on pilvin pimein ja paikan saa nuorempi ja vähemmän työkokemusta omaava, mutta laitan nyt hakemuksen kuitenkin menemään. En ole pitkään aikaan hakenut paikkoja, niin olen vähän pihalla näistä.

Ap

https://www.erto.fi/palvelut/tyoehtosopimukset

"Autoliikennealojen toimihenkilöitä koskevalla työehtosopimuksella määrätään autoliikennealoilla työskentelevien konttoritoimihenkilöiden, liikenteenjärjestelytoimihenkilöiden, huoltokorjaamoiden teknisten toimihenkilöiden ja terminaalien työnjohtajien työehdot."

https://www.erto.fi/component/sl_filebank/?action=download&file=66

Tuon löytäminen vei googlella ehkä puoli minuuttia. Jos ei ole oikea, niin kannattaa käyttää toiset puoli minuuttia jonkun muun googlettamiseen.

Kiitos!

Ap

Vierailija
22/22 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän tähän, kun sain soiton tänään kyseiseen paikkaan työhaastatteluun :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä