Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvissyöjä tai vegaani, mitä oletuksia sinusta on tehty?

Vierailija
10.10.2021 |

Onko joku tehnyt sinusta pitkälle meneviä oletuksia (henkilökohtaisesta elämästä, poliittisesta kannasta ym.) vain ruokavalion perusteella? Miten tuo asia tuotiin esille? Millaisessa tilanteessa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu vasemmistolaiseksi/vihreäksi.

Vaikka olen ankaran oikeistolaisen politiikan kannattaja. Köyhät kyykkyyn!

Vierailija
22/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en juo kahvia 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan että jaksaisin kuunnella kovaäänisten junttien ja hölmöjen vääriä käsitystä veganismin ympäristövaikutuksista tasavertaisena tutukitun tiedon rinnalla ja että jonkun aina yhtä uusi letkautus pihvin syömisestä seuraavaksi menisi jotenkin tunteisiin.

Vierailija
24/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen vihreä (not), että syyllistän ja nalkutan lihansyönnistä (juu ei kiinnosta muiden syömiset), että minulla on syömishäiriö, että syön aina superterveellisesti ja vaan jotain salaattia, että haluan vaan huomiota. En puhu ikinä ruokavaliostani ääneen kenellekään noista ennakkoluuloista johtuen. Se tulee ilmi jos/kun tulee, enkä halua tehdä siitä numeroa tai että siitä sellainen tehdään. Jokaisen oma asia mitä syö.

Vierailija
25/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on pidetty fiksuna, urbaania kaupunkilaisena ja minulta on kyselty ravitsemusneuvoja. Todellisuudessa olen kaupan kassatäti ilman koulutusta, enkä tiedä ravitsemuksesta oikeastaan mitään. Olen vegaani vain koska se on muotia, enkä enää uskalla luopua siitä. Lisäksi olen Kouvolasta, en sen urbaanimpi.

Vierailija
26/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on pidetty fiksuna, urbaania kaupunkilaisena ja minulta on kyselty ravitsemusneuvoja. Todellisuudessa olen kaupan kassatäti ilman koulutusta, enkä tiedä ravitsemuksesta oikeastaan mitään. Olen vegaani vain koska se on muotia, enkä enää uskalla luopua siitä. Lisäksi olen Kouvolasta, en sen urbaanimpi.

Kaffepulla unohti kirjautua sisään ennen kuin kirjoitti viestinsä.

Vierailija
27/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä. Raivostuttavin asia on se kun joku sanoo (varsinkin kasvissyöjä tai vegaani) että on hyvä kun tapettu eläin käytetään kokonaan hyödyksi. Että se olisi jotenkin parempi kun otetaan eläimestä kaikki käyttöön.

Ei. Se että eläin on kuollut ei tarkoita sitä, että sen saa ns hyötykäyttää. Eläimellä on oikeus kuolla siten että jotain jää, kuten ihmiselläkin.

Eläimen voi haudata tavalla tai toisella. Ei pidä olla mitään hyötyjä.

Muita ajatuksia: ei ydinvoimaa. Ei sähköä ihmisten tarpeisiin vaan ihmisten tarpeet mukautetaan sähkön saatavuuteen.

Vierailija
28/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oletettu, että en osaa maustaa lihaa, koska kerroin ettei se maistuu minulle ja ei ole mielestäni hyvää.

Vierailija
29/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en voisi muka syödä lihaa kohtuullisessa määrin vaikka olenkin vegaani.

Vierailija
30/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et ole vegaani jos syöt lihaa

Vierailija
31/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ikuinen määrittelytappelu. Veganismin määritelmä kai on yrittää vähentää oman elämän aiheuttamaa kärsimystä eläimille niin paljon kuin mahdollista, ja se mikä sitten on niin paljon kuin mahdollista on aika hiton filosofisen loputon kysymys. 

Vierailija
32/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vegaani. Mies. Ja moni on luullut, että olen homo, koska en syö lihaa.

Typerä "soijapoika" stereotypia. Uskonnollisista syistäkin vältetään lihaa joissakin kulttuureissa ja nehän vasta homojen oikeuksista piittaavat.

Vierailija
33/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että en juo kahvia 😂

Elävät kahvipapueläimet murhattu kahvia varten 😂

Vierailija
34/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan että mua kiinnostais jos muut syö lihaa

Vierailija
35/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ikuinen määrittelytappelu. Veganismin määritelmä kai on yrittää vähentää oman elämän aiheuttamaa kärsimystä eläimille niin paljon kuin mahdollista, ja se mikä sitten on niin paljon kuin mahdollista on aika hiton filosofisen loputon kysymys. 

Veganismin määritelmä on käsittääkseni ettei käytä eläinperäisiä tuotteita.

Vierailija
36/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan koskaan olettanut mitään, tai ainakaan tullut minulle oletuksiaan kertomaan, en tosin juurikaan mainosta ruokavaliotani ja veikkaan ettei suurin osa tutuista, edes sellaisista jotka ovat olleet meillä monta kertaa syömässä, tiedä että olen kasvissyöjä joka syö 90% vegaanisesti. 

Silloin kun asia on tullut puheeksi, saan usein kysymyksiä siitä mitä oikein sitten syön, tämä kummastuttaa itseäni sillä maailma on täynnä herkullisia kasvisruokia ja kuten sanoin, edes mun ruokavieraat eivät kiinnittä huomiota siihen että tarjoan kasvisruokaa. 

Vierailija
37/40 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vegaani. Mies. Ja moni on luullut, että olen homo, koska en syö lihaa.

Typerä "soijapoika" stereotypia. Uskonnollisista syistäkin vältetään lihaa joissakin kulttuureissa ja nehän vasta homojen oikeuksista piittaavat.

Tää soijapoika on kyllä kans 2010-luvun typerimpiä juttuja. Ihan muuten fiksujenkin ihmisten näkee joskus tätä termiä käyttävän ja sillä tunnutaan viittaavan vaikka minkälaiseen käytökseen ihan riippumatta siitä syökö mies soijaa vai ei.

Vierailija
38/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Minu on sanotu tymhäksi kun olen vekani.

Joku sano että en osa lukia kirjotaa.

Tymhiä ihmisiä kun sanoo noin.

Minä osan enempi kun lihasyöjät.

👍

Vierailija
39/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on oletettu pitävän metsästystä yhtä epäeettisenä kuin kaupasta ostettua lihaa. Oikeasti päin vastoin, luonnossa kasvanut eläin on paljon eettisempää ravintoa kuin kasvatettu. En silti halua syödä edes riistaa.

Jotkut ovat myös ihmetelleet, kun olen kertonut pitäväni lihan mausta. Olen ollut kasvissyöjä 90-luvulta asti, mutta muistan silti vielä kuinka hyvältä pihvi maistui :D

Vierailija
40/40 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on sanottu homoksi, kun olen vegaani.

Olen ihan tavallinen nekrofiili ja pikkuisen pedo.

Harmittaa tuollainen leimaaminen.