Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapset nykyään sokerista vai miksi ei ulkoilla sadekeillä?

Vierailija
06.12.2014 |

Meillä 9vuotias tyttö oikein tykkää sadesäässä ulkoilusta. Itse haluaa lähteä ulos (yleensä metsään kävelemään) ja laittaa ihan vapaaehtoisesti kaikki kuravaatteet päälle. Mutta eipä kukaan kaveri oikein lähde mukaan, jos on sateista! Onko lapset sokeria vai eikö enää osteta kunnon vaatteita kouluikäisille?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole vanhemmista kiinni eikä lapsista.

Vierailija
62/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua ulkoilla ja en halua minäkään lastani tonne pimeään! Sateella on ankeaa ja sisällä paljon kivempi ja sitten paljon treenejä ja vetävät ennen uimista jumpan ulkona. Poikani on 10v.ja eilen juuri sanoin että toivon ettei lähde pimeellä ulos mustissa vaatteissaan ja heijastin sillä aina häviää, kun jää kiinni johonkin.

Vierailija
64/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:45"]Jos on pitkä päivä ja pääsen vasta 17:30 hakemaan lapsen, on harmi jos ovat olleet sisällä koko iltapäivän.

[/quote]

Oletko itse ollut iltäpäivän ulkona? Jos et, miksi lastenkaan pitäisi? Ai siksikö, että sinulla olisi sitten leppoisaa olla sisällä illalla eikä tarvitsisi lähteä omien lasten kanssa enää ulos työpäivän jälkeen?

Innolla jään nyt odottamaan vastaustasi, että sinulla tietysti on rankka ulkotyö, etkä halua olla lasten kanssa pihalla.

Vierailija
65/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:54"]

Eihän siinä mitään jos silloin tällöin viettää sadepäivän sisällä. Mutta jos esim. viikon ajan on märkää, kuten näillä leveysasteilla tähän aikaan vuodesta tuppaa olemaan, ei meillä ainakaan kahta päivää kauempaa pelkissä sisäleikeissä viihdytä

[/quote]

Niin, eihän siinä mitään, jos parin päivän sisällä olon jälkeen todetaan, että nyt on kiva päästä uloskin. Ihan liikaa on kuitenkin asennetta, ettei voi mennä fiiliksen pohjalta, vaan joka päivä on PAKKO ulkoilla. Ihmeellistä, että suomalainen lapsi kasvaa kieroon ilman ulkoilupakkoa, mutta muualla maailmassa näin ei käy.

Vierailija
66/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Osaatko sä lukea, tai sisäistätkö lukemas? Ei me orjallisesti missään pihalla joka päivä törötetä. Vaan kun sinne kauppaan on mentävä. Mene sinä autolla, sulla ilmeisesti semmonen on, meillä ei.
[/quote]

No johan sä olet monessa kohtaa paasannut miten teillä ulkoillaan joka päivä, säässä kuin säässä. Tai ehkä oletkin jotain muuta tarkoittanut ja minun lukutaitoni on vaan puutteellinen - tiedä häntä, voihan tuo olla niinkin.

Vierailija
67/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:38"]

Sama taitaa koskea koiran pissittäjiä, äkkiä koira ulos ja korttelin ympärille. Mikäli koiran hankkii niin ei Se pitäisi olla säästä kiinni. Meillä lapsi kulkee koiran ulkoilutuksissa mukana, myös sadesäällä

[/quote]

Meidän koira muuten ei tykkää sateella ulkoilusta lainkaan (paradoksaalista kyllä, lätäkköjä rakastaa). Myöskään monet hevoset eivät pidä sateesta ollenkaan.

Vierailija
68/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. Menetän uskoni suomalaisiin. Joku tuolla aikaisemmin sanoi, ettei osta lapsilleen kuravaatteita... Ja elät Suomessa? Täällä on kuraista aika ison osan vuodesta. Ei ihme, että nykyajan ihmiset on niin luonnosta vieraantuneita, helposti loukkaantuvia ja heikkoja... Ei ihmistä ole luotu istumaan, eikä varsinkaan istumaan sisällä. Lasten tulisi päivittäin harjoittaa mieltään ja kehoaan leikkimällä fyysisiä leikkejä luonnossa, tai edes leikkipuistossa. Minua surettaa sellaiset lapset, jotka on vauvana istutettu sitteriin, koska voivat loukkaantua liikkuessaan, eivät ole saaneet kiipeillä yhtään samoista syistä, ovat leikkineet sisällä pitkiä aikoja, viikkojakin, koska vanhemmat ovat opettaneet, että huono sää on ikävä.. Ihminen on niin kaukana luonnosta.

Vierailija
69/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:15"]

[/quote] Osaatko sä lukea, tai sisäistätkö lukemas? Ei me orjallisesti missään pihalla joka päivä törötetä. Vaan kun sinne kauppaan on mentävä. Mene sinä autolla, sulla ilmeisesti semmonen on, meillä ei. [/quote] No johan sä olet monessa kohtaa paasannut miten teillä ulkoillaan joka päivä, säässä kuin säässä. Tai ehkä oletkin jotain muuta tarkoittanut ja minun lukutaitoni on vaan puutteellinen - tiedä häntä, voihan tuo olla niinkin.

[/quote]

Edelleenkin, kuten olen sanonut, tässä tapauksessa lasken ulkoiluksi myös kävellen tehdyt kauppareissut ja muut asioinnit, joita kyllä päivittäin on, arkena ainakin. Joko sisäistit?

Vierailija
70/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:18"]

Voi apua. Menetän uskoni suomalaisiin. Joku tuolla aikaisemmin sanoi, ettei osta lapsilleen kuravaatteita... Ja elät Suomessa? Täällä on kuraista aika ison osan vuodesta.

[/quote]

Ei sitä tuosta vaan muuteta toiseen maahan, eikä kukaan voi valita minne syntyy. Minustä on järjetöntä, että tällaisessa ilmastossa ylläpidetään ulkoilupakkoa, kun sitä ei ole niissäkään maissa, joissa on parempi ilmasto. 

Vierailija
71/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:45"]Jos on pitkä päivä ja pääsen vasta 17:30 hakemaan lapsen, on harmi jos ovat olleet sisällä koko iltapäivän.

[/quote]

Oletko itse ollut iltäpäivän ulkona? Jos et, miksi lastenkaan pitäisi? Ai siksikö, että sinulla olisi sitten leppoisaa olla sisällä illalla eikä tarvitsisi lähteä omien lasten kanssa enää ulos työpäivän jälkeen?

Innolla jään nyt odottamaan vastaustasi, että sinulla tietysti on rankka ulkotyö, etkä halua olla lasten kanssa pihalla.
[/quote]

Olen nyt ulkopuolinen kommentoija. Siis mitä hel***tiä, tossa nyt oo mitään logiikkaa. Jos työssäkäyvä äiti maksaa lasten hoidosta, vain lorvailijat saavat nuo palvelut suomessa ilmaiseksi, niin miksi hän ei saisi vaatia (tai ainakin toivoa) lasten ulkoilutusta hoitopaikalta. Tuolla samalla logiikalla: jos sinun lapsesi konttaa vesilätäkössä niin konttaatko itse perässä koska sinun pitää kastua ja vilustua koska lapsesikin kastuu ja vilustuu

Vierailija
72/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:15"]

[/quote] Osaatko sä lukea, tai sisäistätkö lukemas? Ei me orjallisesti missään pihalla joka päivä törötetä. Vaan kun sinne kauppaan on mentävä. Mene sinä autolla, sulla ilmeisesti semmonen on, meillä ei. [/quote] No johan sä olet monessa kohtaa paasannut miten teillä ulkoillaan joka päivä, säässä kuin säässä. Tai ehkä oletkin jotain muuta tarkoittanut ja minun lukutaitoni on vaan puutteellinen - tiedä häntä, voihan tuo olla niinkin.

[/quote]

Edelleenkin, kuten olen sanonut, tässä tapauksessa lasken ulkoiluksi myös kävellen tehdyt kauppareissut ja muut asioinnit, joita kyllä päivittäin on, arkena ainakin. Joko sisäistit?
[/quote]

Oikeesti, EVVK.

Vierailija
73/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:38"]Sama taitaa koskea koiran pissittäjiä, äkkiä koira ulos ja korttelin ympärille. Mikäli koiran hankkii niin ei Se pitäisi olla säästä kiinni. Meillä lapsi kulkee koiran ulkoilutuksissa mukana, myös sadesäällä
[/quote]

Meillä se on niin että minä olen reippaana lähdössä lenkille mutta koira astuu ulko-ovesta ja kääntyy surkean näköisenä takas sisälle. :D Se täytyy sadekelillä kantaa pihalle.

Vierailija
74/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:45"]Jos on pitkä päivä ja pääsen vasta 17:30 hakemaan lapsen, on harmi jos ovat olleet sisällä koko iltapäivän.

[/quote]

[/quote]

Olen nyt ulkopuolinen kommentoija. Siis mitä hel***tiä, tossa nyt oo mitään logiikkaa. Jos työssäkäyvä äiti maksaa lasten hoidosta, vain lorvailijat saavat nuo palvelut suomessa ilmaiseksi, niin miksi hän ei saisi vaatia (tai ainakin toivoa) lasten ulkoilutusta hoitopaikalta. Tuolla samalla logiikalla: jos sinun lapsesi konttaa vesilätäkössä niin konttaatko itse perässä koska sinun pitää kastua ja vilustua koska lapsesikin kastuu ja vilustuu
[/quote]

Minä olen useinkin ollut lätäkössä hyppimässä lapseni kanssa. :D Eli se hullu naapuri, joka hyppii 2-vuotiaan kanssa lätäköissä, olen minä. ;)

Vierailija
75/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:15"] [/quote] Osaatko sä lukea, tai sisäistätkö lukemas? Ei me orjallisesti missään pihalla joka päivä törötetä. Vaan kun sinne kauppaan on mentävä. Mene sinä autolla, sulla ilmeisesti semmonen on, meillä ei. [/quote] No johan sä olet monessa kohtaa paasannut miten teillä ulkoillaan joka päivä, säässä kuin säässä. Tai ehkä oletkin jotain muuta tarkoittanut ja minun lukutaitoni on vaan puutteellinen - tiedä häntä, voihan tuo olla niinkin. [/quote] Edelleenkin, kuten olen sanonut, tässä tapauksessa lasken ulkoiluksi myös kävellen tehdyt kauppareissut ja muut asioinnit, joita kyllä päivittäin on, arkena ainakin. Joko sisäistit? [/quote] Oikeesti, EVVK.

[/quote]

Ohis. Suosittelen pikku treeniä noihin lainauksii ni on vähä helpompi lukea..

Vierailija
76/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että nykyään kaikki vanhemamt eivät osaa edes pukea lapsia oikein sade säälle... Terveisin päiväkodissa työskentelevä. Moni tulee näillä loska/sade säillä syysulkoilupuvussa ilman kuravaatteita. Kiva lapselle märkänä leikkiä, eikä me sille lapselle voida kaverinkaan kuravaatteita lainata, jos se ei ole hoidossa.

Vierailija
77/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:18"]

Voi apua. Menetän uskoni suomalaisiin. Joku tuolla aikaisemmin sanoi, ettei osta lapsilleen kuravaatteita... Ja elät Suomessa? Täällä on kuraista aika ison osan vuodesta.

[/quote]

Ei sitä tuosta vaan muuteta toiseen maahan, eikä kukaan voi valita minne syntyy. Minustä on järjetöntä, että tällaisessa ilmastossa ylläpidetään ulkoilupakkoa, kun sitä ei ole niissäkään maissa, joissa on parempi ilmasto. 
[/quote]

Mitä ihmeen ulkoilupakkoa? Ehkä viittasit siihen, että esim eteläisessä Euroopassa ei ulkoilla kuraisessa säässä? No, hmm, oon myös ymmärtänyt, että siellä päin on aika paljon pidempi aika vuodesta aurinkoista ja lämmintä, eli lapset ovat pihalla suurimman osan vuodesta. Jos suomessa mennään samalla logiikalla, pääsevät lapset ulos suunnilleen vain heinäkuussa (jos ei ole liian kuuma, tietty). Ja sitten niinä muutaman hassuna aurinkoisena päivänä keväällä ja syksyllä.
Minusta on hyvä muistaa, ettei huonoa säätä ole olemassa, vain huonoja varusteita. No, en tietenkään pistäisi lasta sahata helteisiin tai napa-alueiden pakkasiin, mutta eipä siellä asukkaan ihmisiä, ihan syystäkin.

Vierailija
78/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:15"] [/quote] Osaatko sä lukea, tai sisäistätkö lukemas? Ei me orjallisesti missään pihalla joka päivä törötetä. Vaan kun sinne kauppaan on mentävä. Mene sinä autolla, sulla ilmeisesti semmonen on, meillä ei. [/quote] No johan sä olet monessa kohtaa paasannut miten teillä ulkoillaan joka päivä, säässä kuin säässä. Tai ehkä oletkin jotain muuta tarkoittanut ja minun lukutaitoni on vaan puutteellinen - tiedä häntä, voihan tuo olla niinkin. [/quote] Edelleenkin, kuten olen sanonut, tässä tapauksessa lasken ulkoiluksi myös kävellen tehdyt kauppareissut ja muut asioinnit, joita kyllä päivittäin on, arkena ainakin. Joko sisäistit? [/quote] Oikeesti, EVVK.

[/quote]

Ohis. Suosittelen pikku treeniä noihin lainauksii ni on vähä helpompi lukea..
[/quote]

I know. Sorry. Puhemimella pelaan, ranne paketissa, hankalaa muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi