Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapset nykyään sokerista vai miksi ei ulkoilla sadekeillä?

Vierailija
06.12.2014 |

Meillä 9vuotias tyttö oikein tykkää sadesäässä ulkoilusta. Itse haluaa lähteä ulos (yleensä metsään kävelemään) ja laittaa ihan vapaaehtoisesti kaikki kuravaatteet päälle. Mutta eipä kukaan kaveri oikein lähde mukaan, jos on sateista! Onko lapset sokeria vai eikö enää osteta kunnon vaatteita kouluikäisille?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa yksikin hyvä syy miksi sinne kaatosateeseen on pakko mennä? 

Vierailija
42/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:55"]

Mikä helkutin pakko sinne sateeseen on mennä eteenkin näin talvi kylmällä? Tuntuu että suorittajaäidit, joiden elämä taitaa olla liian helppoa, kantaa tästäkin asiasta hirveää stressiä. Menkää ihmeessä seisomaan sateeseen, tai vaikka istumaan kuralätäkköön, ihan vapaasti, mutta antakaa jokaisen toimia tavallaan. Ei lapset sisäilmaan kuole. Meillä ainakin ulkoillaan fiiliksen mukaan aurinkoisina päivinä sadepäivienkin edestä. Enkä aio kysyä yhtään keneltäkään että onko ok.

[/quote]

Sanat talvi ja kylmä pomppas aika pahasti silmiin. Syksyhän tuolla on. Aiotteko erakoitua sisätiloihin kuinka pitkäksi aikaa kun se oikea talvi tulee?
[/quote]

Ai pomppasi pahasti silmiin? Nyt on +3astetta ja tuulee, ei se kovin lämpimältä tunnu ts kyllä nyt on kylmä. En ole vielä talven erakoitumisia kerennyt miettiä, katsos kun meidän perheessä mennään fiiliksen mukaan. Meillä on tapana käydä sadepäivinä esim uima-hallissa, sea lifessä, hop lopissa tai hengaillaan kaupungilla forum-stocka - linjalla, käydään kavereiden luona/mummolassa. Ei tämä elämä niin kamalan musta/valkoista tarvitse olla.
Ja lisäksi, minua ei voisi vähempää kiinnostaa miten esim sinä ulkoilutat kakaroitasi tai ainakaan ei ole tarvetta arvostella ja kyseenalaistaa sitä. Siksi ihmettelen, kovasti miten sinua voi vaivata se miten minä perheeni ulkoilutuksia hoidan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap:n lapsi haluaisi ulos leikkimään mutta ei ole kavereita. No miksi ap ei itse ole ulkona sen muksunsa kanssa leikkimässä, kun siellä on kerran niin kivaa touhuta (Joulukuussa, +2C, sataa vaakasuorassa kylmää räntää, pimeä tulee kolmen jälkeen...mitä tekemistä pihalla oikeasti on, kun ei lumileikkejäkään voi touhuta...)?  Miksi ulkoistat lapsesi muiden lasten viihdytettäväksi? Lähtekää lapsen kanssa vaikka uimahalliin, siellä on kivempi touhuta vesileikkejä kun seisoa kumppareilla pimeässä puistossa yksin....

Vierailija
44/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jotkut jaksaa suorittaa. Ja vielä vouhottaa siitä jossain palstoilla. Hankkikaa vaikka joku kiva harrastus, olis vähän kehittävämpää. Taas tämänkin ketjun petusteella onko ihme jos pikkulapsiaika tuntuu ylivoimaiselta, jos jo pelkästään ulkoilu tuottaa tällaisen stressin.

Vierailija
45/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:55"] Mikä helkutin pakko sinne sateeseen on mennä eteenkin näin talvi kylmällä? Tuntuu että suorittajaäidit, joiden elämä taitaa olla liian helppoa, kantaa tästäkin asiasta hirveää stressiä. Menkää ihmeessä seisomaan sateeseen, tai vaikka istumaan kuralätäkköön, ihan vapaasti, mutta antakaa jokaisen toimia tavallaan. Ei lapset sisäilmaan kuole. Meillä ainakin ulkoillaan fiiliksen mukaan aurinkoisina päivinä sadepäivienkin edestä. Enkä aio kysyä yhtään keneltäkään että onko ok. [/quote] Sanat talvi ja kylmä pomppas aika pahasti silmiin. Syksyhän tuolla on. Aiotteko erakoitua sisätiloihin kuinka pitkäksi aikaa kun se oikea talvi tulee? [/quote] Ai pomppasi pahasti silmiin? Nyt on +3astetta ja tuulee, ei se kovin lämpimältä tunnu ts kyllä nyt on kylmä. En ole vielä talven erakoitumisia kerennyt miettiä, katsos kun meidän perheessä mennään fiiliksen mukaan. Meillä on tapana käydä sadepäivinä esim uima-hallissa, sea lifessä, hop lopissa tai hengaillaan kaupungilla forum-stocka - linjalla, käydään kavereiden luona/mummolassa. Ei tämä elämä niin kamalan musta/valkoista tarvitse olla. Ja lisäksi, minua ei voisi vähempää kiinnostaa miten esim sinä ulkoilutat kakaroitasi tai ainakaan ei ole tarvetta arvostella ja kyseenalaistaa sitä. Siksi ihmettelen, kovasti miten sinua voi vaivata se miten minä perheeni ulkoilutuksia hoidan.

[/quote]

Ei mua kiinnosta sun kakaroittes tai sun ulkoilus tippaakaan. Kyse oli tasan yhdestä asiasta, jos nyt on liian kylmä, miten ihmeessä selviätte sitten kun on oikeasti kylmä, kun mennään pariinkymmeneen pakkasasteeseen esimerkiksi. Sitäkään en pahalla kysynyt, kunhan ihmettelin. Mutta mukavaa päivänjatkoa sulle, mielensäpahoittaja.

Vierailija
46/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva pakkaskylmä toppavaatteissa ja kuivissa hanskoissa lumessa touhuten on ihan eri ulkoilukeli kuin kostea tuulinen vaakaräntäsää +2 astetta, ilma kostea ja vaatteet märät vaikka kuinka olisi kurahousua ja hanskaa.

Vierailija
47/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois mielenkiintoista tietää minkä tasoinen koulutus näillä pahimmilla suorittajilla on.

Vierailija
48/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:55"] Mikä helkutin pakko sinne sateeseen on mennä eteenkin näin talvi kylmällä? Tuntuu että suorittajaäidit, joiden elämä taitaa olla liian helppoa, kantaa tästäkin asiasta hirveää stressiä. Menkää ihmeessä seisomaan sateeseen, tai vaikka istumaan kuralätäkköön, ihan vapaasti, mutta antakaa jokaisen toimia tavallaan. Ei lapset sisäilmaan kuole. Meillä ainakin ulkoillaan fiiliksen mukaan aurinkoisina päivinä sadepäivienkin edestä. Enkä aio kysyä yhtään keneltäkään että onko ok. [/quote] Sanat talvi ja kylmä pomppas aika pahasti silmiin. Syksyhän tuolla on. Aiotteko erakoitua sisätiloihin kuinka pitkäksi aikaa kun se oikea talvi tulee? [/quote] Ai pomppasi pahasti silmiin? Nyt on +3astetta ja tuulee, ei se kovin lämpimältä tunnu ts kyllä nyt on kylmä. En ole vielä talven erakoitumisia kerennyt miettiä, katsos kun meidän perheessä mennään fiiliksen mukaan. Meillä on tapana käydä sadepäivinä esim uima-hallissa, sea lifessä, hop lopissa tai hengaillaan kaupungilla forum-stocka - linjalla, käydään kavereiden luona/mummolassa. Ei tämä elämä niin kamalan musta/valkoista tarvitse olla. Ja lisäksi, minua ei voisi vähempää kiinnostaa miten esim sinä ulkoilutat kakaroitasi tai ainakaan ei ole tarvetta arvostella ja kyseenalaistaa sitä. Siksi ihmettelen, kovasti miten sinua voi vaivata se miten minä perheeni ulkoilutuksia hoidan.

[/quote]

Ei mua kiinnosta sun kakaroittes tai sun ulkoilus tippaakaan. Kyse oli tasan yhdestä asiasta, jos nyt on liian kylmä, miten ihmeessä selviätte sitten kun on oikeasti kylmä, kun mennään pariinkymmeneen pakkasasteeseen esimerkiksi. Sitäkään en pahalla kysynyt, kunhan ihmettelin. Mutta mukavaa päivänjatkoa sulle, mielensäpahoittaja.

[/quote]Taitaa olla kyse siitä että pakkasella ei sada vettä eikä näin ollen myöskään kastuta!

Vierailija
49/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleen äidin muistelu lapsuudestaan 50-luvulla Lapissa. Ei silloin ulkoiltu joka päivä, talvella oltiin pitkiäkin aikoja sisällä. Tietty jos piti jonnekin mennä tai käytiin hiihtämässä ulkoiltiin muttei niin että lapset olisi joka päivä patistettu ulos leikkimään, saati että aikuiset olisivat tulleet myös.

Ei siis ole mikään ikiaikainen suomalainen tapa ulkoilla joka päivä säässä kuin säässä, vaan aika uusi. Itse kun olin lapsi 80-luvulla sain mennä ulos silloin kun halutti, ja olla sisällä silloin kun se tuntui paremmalta. Ihan pikkulapsivuosia en tietenkään muista, mutta sen tiedän ettei äiti koskaan stressannut siitä että joka päivä olisi pakko mennä ulos tietyksi ajaksi.

Vierailija
50/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lapsihan on jo 9 vuotta; useimmat tuon ikäiset harrastaa aika paljon arki-iltoina ja viikonloppuisinkin, ei monikaan enää leiki iltoja pihalla kavereiden kanssa. Eikö ap:n lapsi harrasta mitään muuta kuin pihaleikkejä? Olisiko vaikka partio lapselle hyvä harrastus? En väitä että pihaleikit olisi huonompi juttu kuin harrastusrumba mutta tosiasia on, ettei pihaleikkeihin tuon ikäisiä kavereita enää juuri saa. Ne jotka harrastaa, harrastaa paljon ja toiset ei harrasta juuri mitään (paitsi konsoli- ja tietsikkapelejä eli sisätouhuja nekin).

Vierailija
51/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nyt minua puolestani alkoi kiinostamaan että seisotko sinä todella - 20 asteessa lastesi kanssa ulkona. Seisooko joku muu? Edes hevosta ei ole hyvä viedä niillä asteilla ulkoilemaan, ainakaan hengästymään.

Vierailija
52/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranen aika, ne kalliit design-vaatteet kuraantuvat eivätkä ne kestä kunnon pesua!

Vierailija
53/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:19"]

[/quote]

[/quote]Taitaa olla kyse siitä että pakkasella ei sada vettä eikä näin ollen myöskään kastuta!

[/quote]

No ei tuossa ainakaan mun eteen kyllä semmosta tullu, vaan talvi kylmä.

Vierailija
54/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni päiväkodissa ei ulkoilla sateella koska niin monelta puuttuu kuravaatteet eikä päiväkodilla ole lainata kaikille. Vanhassa päiväkodissa ulkoiltiin säällä kuin säällä.

Vierailija
55/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:33"]

Ei mua kiinnosta sun kakaroittes tai sun ulkoilus tippaakaan. Kyse oli tasan yhdestä asiasta, jos nyt on liian kylmä, miten ihmeessä selviätte sitten kun on oikeasti kylmä, kun mennään pariinkymmeneen pakkasasteeseen esimerkiksi. Sitäkään en pahalla kysynyt, kunhan ihmettelin. Mutta mukavaa päivänjatkoa sulle, mielensäpahoittaja. [/quote] Nyt minua puolestani alkoi kiinostamaan että seisotko sinä todella - 20 asteessa lastesi kanssa ulkona. Seisooko joku muu? Edes hevosta ei ole hyvä viedä niillä asteilla ulkoilemaan, ainakaan hengästymään.

[/quote]

Ei ole tapana ylipäätäänkään SEISOSKELLA siellä pihalla, siellä kun voi tehdä kaikkea muutakin. Mutta kyllä, oli pakkasta kuinka paljon vaan niin ei me sisälläkään olla. Kauppaankin on mentävä kelistä riippumatta sillon kun ruuat loppuu. Se tarkoittaa myös ulkoilua.

Vierailija
56/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama taitaa koskea koiran pissittäjiä, äkkiä koira ulos ja korttelin ympärille. Mikäli koiran hankkii niin ei Se pitäisi olla säästä kiinni. Meillä lapsi kulkee koiran ulkoilutuksissa mukana, myös sadesäällä

Vierailija
57/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:33"]

Ei mua kiinnosta sun kakaroittes tai sun ulkoilus tippaakaan. Kyse oli tasan yhdestä asiasta, jos nyt on liian kylmä, miten ihmeessä selviätte sitten kun on oikeasti kylmä, kun mennään pariinkymmeneen pakkasasteeseen esimerkiksi. Sitäkään en pahalla kysynyt, kunhan ihmettelin. Mutta mukavaa päivänjatkoa sulle, mielensäpahoittaja. [/quote] Nyt minua puolestani alkoi kiinostamaan että seisotko sinä todella - 20 asteessa lastesi kanssa ulkona. Seisooko joku muu? Edes hevosta ei ole hyvä viedä niillä asteilla ulkoilemaan, ainakaan hengästymään.

[/quote]

Ei ole tapana ylipäätäänkään SEISOSKELLA siellä pihalla, siellä kun voi tehdä kaikkea muutakin. Mutta kyllä, oli pakkasta kuinka paljon vaan niin ei me sisälläkään olla. Kauppaankin on mentävä kelistä riippumatta sillon kun ruuat loppuu. Se tarkoittaa myös ulkoilua.
[/quott

Ei muuta kuin mukavia ulkoiluja vaan. Meitä ei kovilla pakkasilla siellä näy, eikä vesisateessa. Ainakaan orjallisesti joka päivä.

Vierailija
58/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:33"] Ei mua kiinnosta sun kakaroittes tai sun ulkoilus tippaakaan. Kyse oli tasan yhdestä asiasta, jos nyt on liian kylmä, miten ihmeessä selviätte sitten kun on oikeasti kylmä, kun mennään pariinkymmeneen pakkasasteeseen esimerkiksi. Sitäkään en pahalla kysynyt, kunhan ihmettelin. Mutta mukavaa päivänjatkoa sulle, mielensäpahoittaja. [/quote] Nyt minua puolestani alkoi kiinostamaan että seisotko sinä todella - 20 asteessa lastesi kanssa ulkona. Seisooko joku muu? Edes hevosta ei ole hyvä viedä niillä asteilla ulkoilemaan, ainakaan hengästymään. [/quote] Ei ole tapana ylipäätäänkään SEISOSKELLA siellä pihalla, siellä kun voi tehdä kaikkea muutakin. Mutta kyllä, oli pakkasta kuinka paljon vaan niin ei me sisälläkään olla. Kauppaankin on mentävä kelistä riippumatta sillon kun ruuat loppuu. Se tarkoittaa myös ulkoilua. [/quott Ei muuta kuin mukavia ulkoiluja vaan. Meitä ei kovilla pakkasilla siellä näy, eikä vesisateessa. Ainakaan orjallisesti joka päivä.

[/quote]

Osaatko sä lukea, tai sisäistätkö lukemas? Ei me orjallisesti missään pihalla joka päivä törötetä. Vaan kun sinne kauppaan on mentävä. Mene sinä autolla, sulla ilmeisesti semmonen on, meillä ei.

Vierailija
59/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään jos silloin tällöin viettää sadepäivän sisällä. Mutta jos esim. viikon ajan on märkää, kuten näillä leveysasteilla tähän aikaan vuodesta tuppaa olemaan, ei meillä ainakaan kahta päivää kauempaa pelkissä sisäleikeissä viihdytä vaan sitten vedetään kuravaatteet niskaan ja lähdetään sateeseen nauttimaan luonnosta.

Vanhemmistahan se on kiinni. Ei lapsia, ainakaan pieniä, vesisade haittaa. Päinvastoin.

Vierailija
60/78 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:38"]

Sama taitaa koskea koiran pissittäjiä, äkkiä koira ulos ja korttelin ympärille. Mikäli koiran hankkii niin ei Se pitäisi olla säästä kiinni. Meillä lapsi kulkee koiran ulkoilutuksissa mukana, myös sadesäällä

[/quote]

Mutta nää av-mammat taitaa hoitaa senkin autolla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi