Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapset nykyään sokerista vai miksi ei ulkoilla sadekeillä?

Vierailija
06.12.2014 |

Meillä 9vuotias tyttö oikein tykkää sadesäässä ulkoilusta. Itse haluaa lähteä ulos (yleensä metsään kävelemään) ja laittaa ihan vapaaehtoisesti kaikki kuravaatteet päälle. Mutta eipä kukaan kaveri oikein lähde mukaan, jos on sateista! Onko lapset sokeria vai eikö enää osteta kunnon vaatteita kouluikäisille?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole sokerista, vaan heidän vanhempansa ovat olleet silloin, kun lapset olivat pieniä ja heitä olisi pitänyt ulkoiluttaa säällä kuin säällä. Niinpä nuo lapset isompina luulevat, että sadesäällä ei voi ulkoilla, mikä on sääli sinänsä.

Vierailija
2/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks hitossa pitäisi ulkoilla sateessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuravaatteita. Itselleni ei olisi mitään viihdykettä kävellä metsässä sateella, en näe pointtia siinä

Vierailija
4/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuudenhalu, sekä lapsilla että heidän vanhemmillaan.
En minäkään tuonne sateeseen tahdo lähteä seisomaan, joten varmasti minulta lapset on sen oppineet jo pieninä, että sadesäällä voidaan keksiä tekemistä sisällä tai lähteä käymään vaikka kahvilassa.
Tosin lapset saavat leikkiä pihalla sateessa, ja tahtovatkin välillä. Sadetta isompi suosikki meillä on sateen jälkeinen kurakeli.

Vierailija
5/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lapsena leikkinyt ulkona sateella, vaan silloin juuri oli parasta olla sisällö ja pelata lautapelejä ja korttia tai leikkiä jotain sisäleikkejä. Kyllä siellä ulkona on paljon kivempaa aurinkoisella säällä tai talvella pikkupakkasessa. En näe mitään järkevää syytä, miksi lapsi pitäisi pakottaa sateella ulos.

Vierailija
6/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa toisten kyyläys

Vierailija
7/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei huvita ulkoilu sateella. Kun lapsi on isompi ja ulkoilee itse, saa toki ulkoilla sateella, mutta mä en halua mennä ulos sateella. Tihku ei haittaa, mutta kunnon sade kyllä. Paitsi kesällä!

Vierailija
8/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Kyllä ulkoilla voi sateellakin. Huvittaa yks tuttu mamma, joka ei ulkoile muutenkaan 1.5veensä kanssa (kaupassa käyntiä ei mielestäni lasketa...), niin sadesäällä hän postailee some-kuvia joissa ihmettelee "kuka hullu tällä kelillä ulkoilee, ei me ainakaan"... -Niin, kun et sä ulkoile muutenkaan koskaan :D

Vierailija
9/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ulkoillaan :) lapsi rakastaa lätäkköleikkejä.

Vierailija
10/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä teillä on niin erilaiset aikataulut kuin muilla? Meillä ainakin nyt klo 10:35 ollaan vielä sisällä, eikä olla edes aamupalaa syöty. Viikonloppuisin emme jaksa aikatauluttaa päivää jos ei ole pakko ja menemme ulos kun menemme jos menemme.

Vierailija
11/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt mennään ulos melkein vuoden ikäisen kanssa. Menemme vaikka sataa kaatamalla. Ihana sää. Pihassa asuu ainakin 10 äitiä jotka nurisee kotona säästä joten olemme ainoat hiekkiksellä!  

Vanhemmat opettavat asenteen lapsilleen toteamalla ikkunaan "hyi mikä sää, yäääks"

Vierailija
12/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei ole tehty sokerista vaan perheet ovat erilaisia :) Jokainen tyylillään. Tähän liittyen: päiväkodissa toivoisin että menevät yhdessä ulos sateella- vaikuttaa ratkaisevasti siihen miten ilta sujuu kotona. Jos on pitkä päivä ja pääsen vasta 17:30 hakemaan lapsen, on harmi jos ovat olleet sisällä koko iltapäivän.

Näissäkin on eri käytäntöjä, aiemmassa päiväkodissa menivät aina ulos samaan aikaan joka päivä, tässä nykyisessä ovat sisällä jos sataa.

Kotona viemme koiran ulos sateella, mutta emme mene puistoon tms.

Vierailija
13/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on juurikin niin että lasta ei sade haittaa mutta minä (äiti) en todellakaan seiso tuolla kylmässä vesisateessa. Ei isänsäkään suostuisi, joten yksinään minua tästä ei voi syyllistää. Ja mitä se ylipäänsä kellekään kuuluu miten meidän perheessä toimitaan.

Vierailija
14/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:55"]

Asia on juurikin niin että lasta ei sade haittaa mutta minä (äiti) en todellakaan seiso tuolla kylmässä vesisateessa. Ei isänsäkään suostuisi, joten yksinään minua tästä ei voi syyllistää. Ja mitä se ylipäänsä kellekään kuuluu miten meidän perheessä toimitaan.

[/quote]

Ei ehkä kuulu, mutta näkyy. Miksi sitten edes vastasit tähän ketjuun, jos se ei kuulu kenellekään?

Vierailija
15/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä huvita mennä sateeseen. Hyvät leikit on kuitenkin ollut koko päivän isosiskolla ja pikkuveljellä yhdessä, ei tee pahaa sekään.

Vierailija
16/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:55"]

[/quote]

Ei ehkä kuulu, mutta näkyy. Miksi sitten edes vastasit tähän ketjuun, jos se ei kuulu kenellekään?
[/quote]

Siis miten niin näkyy? Vastasin ketjuun todennäköisesti samasta syystä kuin sinäkin.

Vierailija
17/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on ollut jo kahdesti ulkona tänään, kolme-neljä tuntia yhteensä. Kahdet kamppeet on saunassa kuivumassa. Ulkoilun mukavuus on varusteista kiinni!

Ulkona tihuuttaa vettä ja lumi on märkää, mutta lapsi haluaa ulos, mökillä kun ollaan. Ei tarvi pakottaa eikä kannustaa, saa vapaasti päättää mitä tekee.

Itse viihdyn koko päivän yöpuvussa takkatulen ääressä.

Vierailija
18/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla ulkona kerkeää olla muulloinkin kun sateella. Tai sitten oon vaan laiska kun en viitsi lähteä ulos kolmen lapsen ja pitkäkarvaisen koiran kanssa just sillon kun sataa. Tai eihän siinä mitään mutta se kun kaikki tullaan läpimärkinä sisälle, ei kiitos.

Vierailija
19/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:40"]

Kyllä meillä ulkoillaan :) lapsi rakastaa lätäkköleikkejä.

[/quote]

Meidän 1,5v. rakastaa myös lätäköistä, mutta ei tykkää kun sataa.

Mulle riittää että ne päiväkodissa ulkoilee joka säällä. Jos ollaan kotona ja monta päivää on huono keli, niin kyllä jossain vaiheessa käydään ulkona, mutta vain todetaksemme ettei meistä kukaan halua siellä olla. Miksi pitäisi? Jos lapsi on sen verran iso että osaa itse ulkoilla, niin sinne vaan sitten.

Ihan kuin mukavuudenhalu olisi suurikin synti. Mikä ihme siinä on, että aina pitäisi olla niin tarmokas ja touhukas, olosuhteista viis.

Vierailija
20/78 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:29"]

Lapset eivät ole sokerista, vaan heidän vanhempansa ovat olleet silloin, kun lapset olivat pieniä ja heitä olisi pitänyt ulkoiluttaa säällä kuin säällä. Niinpä nuo lapset isompina luulevat, että sadesäällä ei voi ulkoilla, mikä on sääli sinänsä.

[/quote]

Meillä ulkoiltiin lapsena säällä kun säällä ja ulkona oli aina pakko käydä. Vihasin sitä jo lapsena ja vihaan nytkin. Kaatosade kesällä on ihanaa, mutta ei kuravaatteet päällä. Lapseni kyllä yritän laittaa ulos sateellakin, mutten pakota. Ei kaikki tykkää ulkoilla. Omassa lapsuudessa oltiin muutenkin tosi paljon metsässä, vuorilla kiipeilemässä yms. Silti en aikuisena kauheasti välitä sellaisesta.