Ah, tulee olemaan helppoa täyttämään työttömänä merkanttina tulevat työnhakuvelvoitteet
Kyllä minä voin hakea esim kauppatieteidenmaisterien tutkintoa vaativia työpaikkoja, sosionomin hommia, lähihoitajien töitä, sairaanhoitajien töitä, lääkärien töitä, siivousteknikoiden töitä, kaupungin ja kunnan johtajien töitä yms.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mulle kiukutteli jo 1990-luvun puolivälissä työkkärin muija kun en ollut hakenut jotain ihan utopistista työpaikkaa. Yritin sanoa ettei nuo tehtävät kuulu "osaamiseeni" mutta ei tuntunut tajuavan.
Mikähän koulutus hänellä sitten mahtoi itsellään olla ja miten oli saanut paikan työkkärissä... :D
Löysin onneksi ihan itse sopivan paikan itselleni ja heitin hyvästit työkkärille.
Työkkärin muijalle on asetettu TE-hallinnosta kovat tulos- ja suorituspaineet. Se on vähän niikun pakko työllistää tietty tavoitemäärä työttömiä, tai...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntarekryssä on helppo tehtailla paljonkin hakemuksia. Copy+paste laulamaan vaan, niin johan syntyy tulosta! Sitten voi kehua työkkärille, että olen tässäkin kuussa hakenut jo 166 työpaikkaa.
Luulisi sinunkin tavoitteena olevan työllistyä, eikä vitsailla lähetettyjen hakemusten numeraalisella määrällä. Kasvaisit aikuiseksi.
Korvaavatko 162 lähetettyä hakemusta tulevien n. 40 kuukauden hakumäärät?
Miksi lähihoitajille on usein kaupungin tai kunnan puolesta auto eri paikkoihin siirtymistä varten, mutta samaa etuutta ei ole opettajille, jotka joutuvat kulkemaan kahden tai useammankin eri koulun väliä?
Vierailija kirjoitti:
Saammeko nähdä erinäisten rekrytoinnista vastaavien henkilöiden izari- ja irtisanoutumisaallon?
Saamme.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähihoitajille on usein kaupungin tai kunnan puolesta auto eri paikkoihin siirtymistä varten, mutta samaa etuutta ei ole opettajille, jotka joutuvat kulkemaan kahden tai useammankin eri koulun väliä?
Lähihoitajan palkalla ei varaa edes julkisen kuukausikorttiin.
Mä palaan sitten takaisin työelämään kun työkulttuurimme laadussa tapahtuu merkittävää parannusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vittumaista, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vittumaista, eikö?
Kyllä.
Siksi näihin orjatöihin ei enää kantasuomalaisia saadakkaan kusetettua.
Haha haastattelevat 2vkon välein, tutkivat ovatko kaikki lähettäneet sen 4 hakemusta. Ja millähän resursseilla?
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömät käyttäisi edes osan työnvälttelyenergiastaan oman osaamisensa kehittämiseen, olisi meillä maailman korkein koulutustaso. Mutta ei, tärkeintä on saada rahaa keskiluokkaisen elämäntyylin elämiseen tekemättä yhtään mitään.
En ole työttömänä koskaan itse ollut mutta käsittääkseni työtön ei voi hakeutua mihin tahansa koulutukseen johon haluaa. Kaikki pitää hyväksyttää työkkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Haha haastattelevat 2vkon välein, tutkivat ovatko kaikki lähettäneet sen 4 hakemusta. Ja millähän resursseilla?
Entäs jos sulkee sähköpostiosoitteen ja luopuu kännykästä.
Miten tieto kulkisi? Postin kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömät käyttäisi edes osan työnvälttelyenergiastaan oman osaamisensa kehittämiseen, olisi meillä maailman korkein koulutustaso. Mutta ei, tärkeintä on saada rahaa keskiluokkaisen elämäntyylin elämiseen tekemättä yhtään mitään.
En ole työttömänä koskaan itse ollut mutta käsittääkseni työtön ei voi hakeutua mihin tahansa koulutukseen johon haluaa. Kaikki pitää hyväksyttää työkkärissä.
Näin se menee. Ja ikä vaikuttaa pääsetkö. Varmaan lähihoitajaksi pääsisi kouluttautumaan vanhanakin.
Entä jos ei tykkää ihmisistä ja pakotetaan johonkin lähihoitajakouluun.
Jos olet työtön niin kannattaa hakea töitä eduskunnasta 4 hakemusta sinne vaan joka kuukausi, jos vaikka 5000-10.000 työtöntä tekisi näin niin ainakin saisivat mukavasti postia.
Milloinkas nämä uudettyönhakuvelvoitteet muka tulevat voimaan?
Täällä on aiemminkin vouhotettu joistain uusista työkkärin vaatimuksista, mutta mitkään niistä eivät ole koskaan toteutuneet.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkas nämä uudettyönhakuvelvoitteet muka tulevat voimaan?
Täällä on aiemminkin vouhotettu joistain uusista työkkärin vaatimuksista, mutta mitkään niistä eivät ole koskaan toteutuneet.
Ensi toukokuulle on suunnitteilla.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa huviksesi, tuleeko se selvari toisesta vai kolmannesta hupihausta.
Jos jollain on rajaton itseluottamus, niin siitäkö häntä pitää sitten rangaista?
Voi sinua työtön merkantti, käy te-toimistossa vaikka viikon välein, jos se virkailija niin päättää. Ja miksei päättäisi, keskustelette niistä kunnanjohtajanpaikoista ja osaamisestasi.