Ah, tulee olemaan helppoa täyttämään työttömänä merkanttina tulevat työnhakuvelvoitteet
Kyllä minä voin hakea esim kauppatieteidenmaisterien tutkintoa vaativia työpaikkoja, sosionomin hommia, lähihoitajien töitä, sairaanhoitajien töitä, lääkärien töitä, siivousteknikoiden töitä, kaupungin ja kunnan johtajien töitä yms.
Kommentit (38)
Ap, tässä lisää haettavaa jo nyt, jos kiinnostaa: data-analytiikan asiantuntija, henkilöstöjohtaja, LVI-projektipäällikkö, ICT-erityisasiantuntija, aluemyyntipäällikkö, koulutussuunnittelija ja Battery Systems Functional Safety Engineer.
En tykkää tästä kehityssuunnasta ollenkaan.
Ajattele jos sut valitaankin esim. kunnanjohtajaksi, mitäs sitten teet?
Mulle kiukutteli jo 1990-luvun puolivälissä työkkärin muija kun en ollut hakenut jotain ihan utopistista työpaikkaa. Yritin sanoa ettei nuo tehtävät kuulu "osaamiseeni" mutta ei tuntunut tajuavan.
Mikähän koulutus hänellä sitten mahtoi itsellään olla ja miten oli saanut paikan työkkärissä... :D
Löysin onneksi ihan itse sopivan paikan itselleni ja heitin hyvästit työkkärille.
Edelleen voi elellä etelän lämmössä ja lähetellä hakemuksia. Ei se hakeminen vie viikossa kuin reilun minuutin ja loput ajasta voi nauttia virvokkeita uima-altaalla.
Kuntarekryssä on helppo tehtailla paljonkin hakemuksia. Copy+paste laulamaan vaan, niin johan syntyy tulosta! Sitten voi kehua työkkärille, että olen tässäkin kuussa hakenut jo 166 työpaikkaa.
Siinä se taas nähdään: poliitikoille määrä on hauissa laatua tärkeämpää. Tampiot!
Hain Ässään töihin pelkällä peruskoulun tutkinnolla. En päässyt, olisi pitänyt olla kaupan alan tutkinto. Kuitenkin eräs tuttavani pääsi samaan lafkaan vakitöihin vuonna 1968 kansakoulun papereilla.
Miksi Olavi Virta ja Laila Kinnunen pääsivät laulajiksi kansakoulupohjalta?
"Arvoisa työnantaja, olen merkantti ja haen tätä kunnanjohtajan avointa työpaikkaa. Olen hyvä ihminen."
Saammeko nähdä erinäisten rekrytoinnista vastaavien henkilöiden izari- ja irtisanoutumisaallon?
Kokeilepa huviksesi, tuleeko se selvari toisesta vai kolmannesta hupihausta.
Voi olla aikamoinen tunku halutuimpiin paikkoihin, kun velvoitehakijat tukkivat rekryn hakemalla niihin, jottei vahingossakaan valita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Olavi Virta ja Laila Kinnunen pääsivät laulajiksi kansakoulupohjalta?
No, heillä oli oikeasti taitoja, joita hyvältä laulajalta edellytetään. Sitä paitsi kumpikin toimi pääasiassa freelancereina. Että näin.
Vierailija kirjoitti:
"Arvoisa työnantaja, olen merkantti ja haen tätä kunnanjohtajan avointa työpaikkaa. Olen hyvä ihminen."
"Harrastan. Käyn kaupassa päivittäin ja hoidan viittä lemmikkikissaani. Minulla ei ole kunnanjohtaja kokemusta, mutta olen varmasti paras tähän tehtävään."
Ja sitten odottamaan haastattelukutsua...
Ja toimittamaan tositteita te-keskukseen kuinka taas tänäänkin hain töitä, koska mun on nyt uuden aktiivimallin takia pakko.
Näin se Suomen työttömyysongelma ratkeaa.
On ihmeelistä puhe työvoimapulasta kun koulutetaan jakuvasti aloille joissa ei ole töitä ollut vuosiin. Varmaankin suojatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuntarekryssä on helppo tehtailla paljonkin hakemuksia. Copy+paste laulamaan vaan, niin johan syntyy tulosta! Sitten voi kehua työkkärille, että olen tässäkin kuussa hakenut jo 166 työpaikkaa.
Luulisi sinunkin tavoitteena olevan työllistyä, eikä vitsailla lähetettyjen hakemusten numeraalisella määrällä. Kasvaisit aikuiseksi.
Jos työttömät käyttäisi edes osan työnvälttelyenergiastaan oman osaamisensa kehittämiseen, olisi meillä maailman korkein koulutustaso. Mutta ei, tärkeintä on saada rahaa keskiluokkaisen elämäntyylin elämiseen tekemättä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele jos sut valitaankin esim. kunnanjohtajaksi, mitäs sitten teet?
No, minäpä ajattelen.
Ööööö...
Ei mua valittu, kun en kuulu hyväveli -verkostoon.
Työt robotiikan parissa?