Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin muuttaa näistä: Tampere, Kuopio, Mikkeli, Joensuu, Lappeenranta, Kajaani?

Vierailija
10.10.2021 |

Nelikymppinen korkeasti koulutettu + duunariammarissa oleva puoliso sekä pieni lapsi. Nyt asutaan Helsingissä mutta ei jaksaisi enää. Suku asuu täällä eli ei siteitä minnekään noista kaupungeista mutta missä niistä on paras asua?

Kommentit (197)

Vierailija
1/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Kajaani. Sisäsiittoinen, ahdasmielinen pikkukylä!

Vierailija
2/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle tai Joensuuhun. Karjalaiset on kyllä mukavaa porukkaa mielestäni. Aika rentoja, mutta vähän vänkiä. Pitää osata puljata niiden kanssa niin kuin savolaistenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa asuin valmistuttani vuoden. Sieltä muutin Joensuuhun ja viihtynyt täällä paljon, paljon paremmin.

Muihin en osaa ottaa kantaa kun en ole asunut. Mikkeliin yritimme muuttaa valmistumisen jälkeen mutta työkuviot meni siellä keturalleen jo ennen aloitusta. Onneksi ei oltu asuntoa ehditty ostaa.

Vierailija
4/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Savonlinna?

Vierailija
5/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutatte sinne missä parhaat koulutusmahdollisuudet lapsen tulevaisuutta ajatellen ja mistä te aikuiset löydätte työpaikat. Myös mielekäs asuinmuoto täytyy löytää joka sopii teidän perheellenne. Itse myös arvostan palveluita, että niitä löytyy kaikenlaisiin tarpeisiin läheltä.

Kajaani ei ainakaan tule tässä kysymykseen, ei ole kunnon koulutus/työ mahdollisuuksia.

Vierailija
6/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimpänä pkseutua on noista kai Tampere (?).

Itse en ole koskaan käynyt Lahtea pohjoisempana ja sielläkin vain kerran, niin en osaa sanoa.

Vierailija
7/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs Savonlinna?

Joo sitä mietin aluksi että olisi kiva, mutta katselin vähän niin ei näytä olevan oikein mitään töitä siellä tarjolla ja kuulemma ei yhdessäkään lääkärikeskuksessa edes yhtään lastenlääkäriä, mietin siis että onko liian kuoleva kaupunki vaikka kaunis on kyllä. Ap

Vierailija
8/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muuttaisin jonnekin länsirannikon kaupunkiin, mutta olen yleensäkin länsiorientautunut. Lähempänä Ruotsia on helpompi hengittää.

Vierailija
9/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mistä molemmat saavat töitä, tai on edes mahdollisuus siihen.

Vierailija
10/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuu ei työllistä. Valitsisin Tampereen tai Kuopion.

Vierailija
11/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutatte sinne missä parhaat koulutusmahdollisuudet lapsen tulevaisuutta ajatellen ja mistä te aikuiset löydätte työpaikat. Myös mielekäs asuinmuoto täytyy löytää joka sopii teidän perheellenne. Itse myös arvostan palveluita, että niitä löytyy kaikenlaisiin tarpeisiin läheltä.

Kajaani ei ainakaan tule tässä kysymykseen, ei ole kunnon koulutus/työ mahdollisuuksia.

Lapsi on neljä vasta, ehtii koulutusmahdollisuudet muuttua moneen kertaan ennen kuin täyttää 16. Ei ole ollenkaan selvää että me aikuiset saataisiin heti molemmat töitä, nytkin toinen meistä on työtön. Minäkin arvostan palveluita, ne pitää kyllä olla kunnossa. Osaako joku sanoa missä noissa sitten ei lle? Ap

Vierailija
12/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista Lappeenranta tai Kajaani, muuten Lahti.

Vierailija
13/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere ainoa.

Vierailija
14/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisesta sen verran, että meille kävisi vaikka joku alle sadan neliön rivari, luulen että sellainen olisi mahdollinen kaikissa noissa ja varmaan halvempi kuin nykyinen 85 neliön kerrostaloasunto täällä Helsingissä (asutaan vuokralla tällä hetkellä). Ap

Vierailija
15/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan mitä odottaa elämältä. Työpaikka on varmaankin sieltä tärkeimmästä päästä. Itse äänestäisin Tamperetta tai Kuopiota. Tampereella on omat ongelmansa ja muistuttaa eniten Helsinkiä noista vaihtoehdoista joten jos haluaa muutosta niin se on varmaan miinuspuoli siellä. Kuopiosta työnsaanti on myös hankalaa mutta ei ole kyllä Helsinkimäinen kaupunki ollenkaan.

Vierailija
16/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh?! Työllisyys riippuu tietty koulutuksesta ja mitä isompi paikkakunta sen enemmän mahdollisuuksia.

Jyväskylää miettisin kanssa

Vierailija
17/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumisesta sen verran, että meille kävisi vaikka joku alle sadan neliön rivari, luulen että sellainen olisi mahdollinen kaikissa noissa ja varmaan halvempi kuin nykyinen 85 neliön kerrostaloasunto täällä Helsingissä (asutaan vuokralla tällä hetkellä). Ap

Puoleen hintaan saatte varmasti tuon rivarin verrattuna Helsingin asuntoonne.

Vierailija
18/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere ehdottomasti. Muut tuppukyliä.

Vierailija
19/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh?! Työllisyys riippuu tietty koulutuksesta ja mitä isompi paikkakunta sen enemmän mahdollisuuksia.

Jyväskylää miettisin kanssa

Joensuussa taitaa olla vain sossujen ja hoitajien paikkoja auki.

Vierailija
20/197 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähimpänä pkseutua on noista kai Tampere (?).

Itse en ole koskaan käynyt Lahtea pohjoisempana ja sielläkin vain kerran, niin en osaa sanoa.

Lahti on keskellä Suomea. Se vois olla hyvä kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän