Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen miehen raivokohtauksille?

Vierailija
10.10.2021 |

Tätä ei uskoisi kukaan läheisemme, mutta muuten rauhallinen mieheni saa ajoittain raivokohtauksia. Hän korottaa ääntään, silmät kiiluvat, ja suuttuu ihan ihme asioista. Asiat ovat sellaisia, joista normaali ihminen keskustelisi rauhallisesti. Esim. viimeinen kohtaus tapahtui, kun häntä ärsytti, että "puutuin hänen siivoamiseensa". Hän siis oli laittamassa minulle rakkaita tavaroita ihan rutussa laatikkoon. Olin aiemmin pyytänyt, ettei hän ruttaisi esineitä ja siis otin ne laatikosta pois. Hän alkoi huutaa, että tämä on minussa tosi ärsyttävää, kun "puutun hänen siivoamiseensa". Ja kuulemma teen sitä jatkuvasti. Minun mielestäni taas olisi outoa, jos en saisi "pelastaa" omia tavaroitani menemästä ruttuun.

Nyt viimeksi hän jopa työnsi minua rintakehästä pois huoneesta, kun yritin sanoa, että voidaanko nyt vain puhua tämä siivousgate läpi. Se huolestuttaa, sillä työntäminen on jo aika aggressiivinen teko, vaikka se ei sattuisi. Onko suhteemme menossa siis johonkin väkivaltaan? Olen yrittänyt puhua miehelle tästä raivoamisesta ja hän pistää sen stressin piikkiin. Tuntuu kuitenkin ihan kamalalta. Ei tämä ollut ennen tällaista. Nyt 7 vuotta oltu yhdessä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaista ei ole ennen ollut, niin jostain se kertoo. Onko miehellesi tapahtunut jotain ikävää tai onko mielenterveys alkanut yksinkertaisesti pettää.

Vierailija
42/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy itseltäsi ap, kohtelisitko itse rakastamaasi ihmistä siten kuin miehesi nyt kohtelee sinua?

Kun seuraava kohtaus tulee, sano miehelle kuuluvasti, että hänen riehumisensa on vallankäyttöä ja henkistä väkivaltaa, ja kerro, että jos se jatkuu, soitat poliisit. Varmista selustasi kun teet tämän, ettei hän pääse esim. tönäisemään sinua nurin tai ahdistamaan nurkkaan. Mutta on parempi, että kärjistät tilanteen tarkoituksella, kuin että jäät odottamaan, että se kärjistyy itsestään joku kerta, kun olet väsynyt, sairaana tms.

Näet miehen todellisen luonteen vasta, kun lakkaat myötäilemästä häntä.

Sinulla on oikeus elää rauhassa omassa kodissasi. Muista se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän