Mitä teen miehen raivokohtauksille?
Tätä ei uskoisi kukaan läheisemme, mutta muuten rauhallinen mieheni saa ajoittain raivokohtauksia. Hän korottaa ääntään, silmät kiiluvat, ja suuttuu ihan ihme asioista. Asiat ovat sellaisia, joista normaali ihminen keskustelisi rauhallisesti. Esim. viimeinen kohtaus tapahtui, kun häntä ärsytti, että "puutuin hänen siivoamiseensa". Hän siis oli laittamassa minulle rakkaita tavaroita ihan rutussa laatikkoon. Olin aiemmin pyytänyt, ettei hän ruttaisi esineitä ja siis otin ne laatikosta pois. Hän alkoi huutaa, että tämä on minussa tosi ärsyttävää, kun "puutun hänen siivoamiseensa". Ja kuulemma teen sitä jatkuvasti. Minun mielestäni taas olisi outoa, jos en saisi "pelastaa" omia tavaroitani menemästä ruttuun.
Nyt viimeksi hän jopa työnsi minua rintakehästä pois huoneesta, kun yritin sanoa, että voidaanko nyt vain puhua tämä siivousgate läpi. Se huolestuttaa, sillä työntäminen on jo aika aggressiivinen teko, vaikka se ei sattuisi. Onko suhteemme menossa siis johonkin väkivaltaan? Olen yrittänyt puhua miehelle tästä raivoamisesta ja hän pistää sen stressin piikkiin. Tuntuu kuitenkin ihan kamalalta. Ei tämä ollut ennen tällaista. Nyt 7 vuotta oltu yhdessä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olet SINÄ jonka niille pitää jotain tehdä? Mieti nyt tämä asia ihan tarkkaan. Mistä syystä sinä koet olevasi sellaisessa asemassa, että miehen raivokohtausten hallinta on sinun vastuullasi?
Olet ehkä poliisi tai psykologi ja koet, että nyt on tullut työmaa kotiin. Mutta ei se niin mene. Ei asianajajan kannata olla omassa asiassaan asiamiehenä, ja sama homma sinulla.
Raivoaa sinulle varsinkin viikonloppuisin, kun sinä haluaisit vain rentoutua. Liityykö siihen "rentoutumiseen" alkoholi, joka saa teistä molemmista huonoimmat puolet esiin?
Onko siihen joku syy, että sinä et itse pakkaa tavaroitasi vaan jätät ne miehen siivottavaksi? Ehkä sinä olet eräs vanha ystävämme, jolla on toinen toistaan kummallisempia ongelmia miehensä kanssa eikä koskaan mitään ratkaisua ongelmiin.
Ei olla ystäviänne, sillä en ole pihahtanutkaan tästä kellekään..
ap
Vierailija kirjoitti:
Narsismin ensi merkit ilmassa. Alkuhuuma loppunut ja todellinen persoona alkaa tulla esiin. Älä vaan tee lapsia.
T. Narsistin lapsi ja isä hakkasi koko perhettä
Minulla on yksi narsku-ex, jonka tosivärit paljastuivat kyllä hyvin pian. Sanotaanko muutamassa kuukaudessa. Voiko tosiaan 7 vuotta piilotella luonnettaan?
ap
Hyi v en kattelis hetkeäkään tollasta keskenkasvuista miestä. Vai olisiko jopa kehitysvammainen?
Se ei tykkää susta enää. Muuta erilleen.
Toistuvat raivokohtaukset
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00522
Ystäväni mies on tuollainen. Hän saa järjettömiä raivokohtauksia milloin mistäkin ja mm. hakkasi polkupyörällä ystävän kukkapenkin tohjoksi.
Vierailija kirjoitti:
Syökö hormoneita?
Naishormoneita olen hänelle salaa tarjonnut, koska niiden pitäisi rauhoittaa. -ap
Rahemies vol. 1067 Vauvalla.
Miksi mies siivoilee sinun tavaroitasi ylipäänsä? Ei kuulosta kovin uskottavalta.
Seuraavaksi mies vetää sua lättyyn, ei kannata jäädä odottelemaan sitä.
Stressi saa ihmisen raivohulluksi, etenkin, jos hän kokee, että hänellä itsellään ei ole ketään itseään vahvempaa, johon voisi turvautua vaan hän joutuu aina olemaan se, joka on vetovastuussa. Mielestäni mistään tämän kummemmasta ei ole kyse. Mitä mies tekee työkseen?
Miten seksi sujuu? Entä muu läheisyys?
Syötä sille ehkäisypillereitä salaa.
Sinä et voi tehdä miehen suuttumisongelmalle mitään. Voit tehdä vain johtopäätöksiä ja toimia sen mukaisesti.
Stressi saa ihmisistä huonoja puolia esiin, mutta onko mies ollut pahoillaan tapahtunutta? Onko myöntänyt, että oli väärin töniä pois huoneesta? Vai oikeuttaako tekoaan stressillä?
Jos mies ei näe omassa käytöksessään mitään väärää (ihan sama, onko siihen syynä toinen nainen vai stressi), niin sinulla ei ole hirveästi vaihtoehtoja. Siihen suhteeseen ei silloin kannata jäädä.
En usko, että narsisti sinnittelee ja leikkii kivaa jopa 7 vuotta, kyse on nyt jostain muusta.
Mies on parisuhdeväkivaltainen. Raivoaminen, huuto ja syyttely on henkistä väkivaltaa. Se kehittyy fyysiseksi ajan kuluessa. Itse asiassa se töniminen oli jo fyysistä väkivaltaa.
Tiedät varmaan, että kannattaisi erota.
Tuo käytös voi olla narsistista tai sitten ihan vaan tavallista parisuhdeväkivaltaa. Niillä ei ole muuta eroa kuin se, että narsisti on k-pää kaikille, myös työpaikalla. Parisuhdeväkivaltainen on k-pää vain puolisolle. Johtopäätös on sama eli ero.
Vierailija kirjoitti:
Stressi saa ihmisen raivohulluksi, etenkin, jos hän kokee, että hänellä itsellään ei ole ketään itseään vahvempaa, johon voisi turvautua vaan hän joutuu aina olemaan se, joka on vetovastuussa. Mielestäni mistään tämän kummemmasta ei ole kyse. Mitä mies tekee työkseen?
Yrittäjä on ammatti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miten seksi sujuu? Entä muu läheisyys?
Näiden raivoamisten jälkeen olen ollut jonkin aikaa omissa oloissani, eli en halua läheisyyttä. Mutta sitten aina jossain vaiheessa palaamme ihan normaaliin läheisyyteen. Täytyy myöntää, että ennen mies halaili enemmän minua kuin nykyään. Mutta olen ajatellut, että se liittyy pitkään suhteeseen. Minulle halaus on tärkein läheisyyden osoitus.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä et voi tehdä miehen suuttumisongelmalle mitään. Voit tehdä vain johtopäätöksiä ja toimia sen mukaisesti.
Stressi saa ihmisistä huonoja puolia esiin, mutta onko mies ollut pahoillaan tapahtunutta? Onko myöntänyt, että oli väärin töniä pois huoneesta? Vai oikeuttaako tekoaan stressillä?
Jos mies ei näe omassa käytöksessään mitään väärää (ihan sama, onko siihen syynä toinen nainen vai stressi), niin sinulla ei ole hirveästi vaihtoehtoja. Siihen suhteeseen ei silloin kannata jäädä.
En usko, että narsisti sinnittelee ja leikkii kivaa jopa 7 vuotta, kyse on nyt jostain muusta.
Sanoin hänelle, että ei ollut nyt ihan asiallista käytöstä häneltä, ja hän myönsi sen. Pyysi viereen sohvalle, mutta eipä minua kiinnosta. Annan aina liian nopeasti asioiden unohtua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Narsismin ensi merkit ilmassa. Alkuhuuma loppunut ja todellinen persoona alkaa tulla esiin. Älä vaan tee lapsia.
T. Narsistin lapsi ja isä hakkasi koko perhettä
Tätä minäkin tulin sanomaan. Narsistit saa ihan mitättömästä pikkuasiasta valtavan raivarin. Siinä ei tarvi olla edes asiaa , pääasia että saa raivota . Terveisin diagnosoidun narsistiperhesurmaajan raivareita kokenut Lähde vielä kun voit!
Kusipää tuo on.