Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla niin että äitiä pahoinpidellyt isä saa lasten huoltajuuden?

Vierailija
10.10.2021 |

Olen nyt tutustunut uuteen ihmiseen, joka avautui minulle tästä aiheesta. On ollut jopa turvakodissa miehen pahoinpitelyn vuoksi, mutta huoltajuuskiistassa ei saanut lapsia itselleen, vaan mies sai pienten lasten yksinhuoltajuuden. Kuulemma entinen mies on vain niin hyvä puhumaan, että onnistui tällä tavalla saamaan asioista päättävät puolelleen. Ja lisäksi miehellä on uusi parisuhde, kun taas tämä tuttavuus on sinkku. Parisuhde puolsi huoltajuutta miehelle.

Kuinka tällainen voi olla mahdollista ja tiedättekö vastaavia tapauksia? En ole tuntenut kauaa tätä ihmistä, mutta nyt äkkiä vaikuttaa hirveän mukavalta ja ihanalta ihmiseltä ja tunnen itseni hirviöksi kun epäilen hänen tarinaansa. En tiedä huoltajuuden koukeroista mitään, mutta jotenkin olen luullut että äiti saa lähes aina huoltajuuden.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tällaisia tapauksia. Isien oikeudet hallitsee huoltajuusoikeudenkäynneissä. Ihan hirveitä kohtaloita naisilla ja lapsilla.

Vierailija
42/44 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntokin voi vaikuttaa. Meillä väkivaltainen eksä ei halunnut erota, joten minä lähdin. Ja kun hän panttasi ositusta, ja minä lähdin pienipalkkaisena tyhjään vuokrakaksioon, niin eihän ne lapset siellä kunnolla viihtyneet, versus lapsuudenkoti, kaverit, iso rivari kaikilla herkuilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko äidiltä tosiaan otettu huoltajuus pois vai onko lapset vain päätetty antaa isän hoiviin? Huoltajuutta ei helpolla viedä keneltäkään.

Sain sellaisen käsityksen että kummatkin hakivat yksinhuoltajuutta, mutta lapset määrättiin isälle. Tuttavani hakee uudestaan huoltajuutta, kun on löytänyt uuden miehen ja ajattelee että on samassa asemassa ex miehensä kanssa.

Ex-mies on kuulemma myös työtön ja tuttavani töissä. Tämä myös ihmetyttää tässä keississä.

No ööö.. Eikö sulla raksuta yhtään edes tuossa kohtaa kun toinen kertoo tarvitsevansa uuden miehen ensin ennen kuin voi hakea huoltajuutta, vai keksitkö koko tarinan itse? 

Vierailija
44/44 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen. Narsistimies vei yksinkertaisesti kaiken, lasten lisäksi myös yhdessä maksetun asunnon, vaikka äiti oli pääosin hoitanut lapset pienistä asti ja maksanut asunnosta osansa. Äiti oli täysin uupunut vuosien alistamisesta eikä hänellä ollut siinä vaiheessa voimavaroja pitää puoliaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi