Kun tuosta kristillisestä avioliitosta
puhutaan ja vedotaan sen pyhyyteen. Ja sillä varjolla homot eivät saisi avioitua. Niin eikö minun avioliittoni ole oikea, kun se ei ole pyhä ja se on solmittu maistraatissa?
Kommentit (9)
Eniten näissä kiihkouskovissa tasa-arvon vastustajissa ärsyttää se, että he haluavat kieltää avioliiton MUILTA ihmisiltä. Itse saavat mennä vaikka Vatikaanissa naimisiin, mutta jättäkää meidät muut ja varsinkin homot rauhaan. Kiitos.
No mun avioliittoni ei ainakaan liity uskontoon millään tavalla.
"3. Ja Joonatan teki liiton Daavidin kanssa, sillä hän rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa.
4. Ja Joonatan riisui viitan, joka hänellä oli yllänsä, ja antoi sen Daavidille, ja samoin takkinsa, vieläpä miekkansa, jousensa ja vyönsä. "
1.Sam.18:3-4 Raamattu, 1933,38 käännös
Ja ennekuin joku alkaa kitisemään liiton luonteesta, olen asiaa tutkinut. Alkukieliset termit viittaavat nimenomaan romanttiseen ja varsin eroottiseen suhteeseen. Samoja termejä, joita käytetään Daavidin ja Joonatanin suhteesta, käytetään mm. Laulujen Laulussa, eli Salomonin Korkeassa Veisussa, jossa ollaan paikoin kovin kiihkeitä.
Olen todennut suurella hämmästyksellä, että edelleen jotkut kuvittelevat avioliiton tarkoittavan vain kirkollista vihkimistä.
Tästä on jo ketju.
Katso sieltä vastauksia.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4296055/ketju/mita_uskovaiset_ajattelee_siviilivihkimisesta
Vastaisiko joku avioliiton pyhyydestä ja niin poispäin paasaava.
Pyyhin pyhyydellä paskaisen perseeni perjantaina pipipäitä pilkaten pimpelipom!