Koirasta 15€ vesimaksu, onko yleistä
Muutin uuteen vuokra-asuntoon. Sen tiesin että vesimaksu on 15€/kk, mutta sitä en tienyt että koirasta myös peritään 15€:n vesimaksu.
Taisi jäädä vuoteen tämä vuokrasuhde.
Kommentit (552)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kusetukselta. Lemmikki ei lisää vedenkulutusta juurikaan ja muutenkin kuuluu ihan normaaliin vesimaksuun kuuluvaan vedenkulutukseen. Lähtisin kyllä viemään asiaa eteenpäin.
No kyllähän se lisää. Itselläni 2 isoa koiraa ja pelkästään juomavesien vaihtoon ja menee litratolkulla kylmää vettä monta kertaa päivässä. Kyllä se kuukaudessa vedenkulutuksessa jo näkyy. Eikö vesimittarit tulleet jo pakollisiksi? Jokainen maksakoon kulutuksensa mukaan.
-
Jos on vesimittari, silloin ei tietenkään ole mitää kaikille yhteistä ja kinteää vesimaksua....
-
Kertomasi mukaan siis koiraa kohden kuluu noin 1/100 siitä vesimäärästä mitä ihminen kuluttaa. Koirran vesimaksuksi siis pitää määrätä 20 senttiä kuukaudessa.
(hiukan nyt valoja päälle siellä Laihialla)
Vierailija kirjoitti:
Ihan miten taloyhtiössä on päätetty. Meillä koiran ja kissan vesimaksu oli 10 e/kk. On väärin, että muut talon asukkaat joutuvat maksamaan muiden lemmikeistä.
Sitten tuli vesimitarit ja koiran omistava naapuri valitti, että heillä mittari on rikki, perheen entinen 85 e/kk vesimaksu vaihtui 130 e/kk maksuun. Joku sitä vettä siis kulutti. Meillä perheen vesimaksu pieneni.
KISSAN vesimaksu?!
Useimpia kissoja ei pestä koskaan, eikä viedä ulos. Kissa pesee itse itsensä. Jos joskus harvoin pitää vaikka pylly pyyhkiä, teen senkin kosteuspyyhkeellä enkä vedellä.
KIssa juo vettä ehkä pari desiä päivässä, joten on todella härskiä vaatia kissalta joku vesimaksu.
Oman kokemukseni mukaan vau omista ja teineistä pitäisi mennä lisävesimaksu.
T. Teinin äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan miten taloyhtiössä on päätetty. Meillä koiran ja kissan vesimaksu oli 10 e/kk. On väärin, että muut talon asukkaat joutuvat maksamaan muiden lemmikeistä.
Sitten tuli vesimitarit ja koiran omistava naapuri valitti, että heillä mittari on rikki, perheen entinen 85 e/kk vesimaksu vaihtui 130 e/kk maksuun. Joku sitä vettä siis kulutti. Meillä perheen vesimaksu pieneni.
KISSAN vesimaksu?!
Useimpia kissoja ei pestä koskaan, eikä viedä ulos. Kissa pesee itse itsensä. Jos joskus harvoin pitää vaikka pylly pyyhkiä, teen senkin kosteuspyyhkeellä enkä vedellä.KIssa juo vettä ehkä pari desiä päivässä, joten on todella härskiä vaatia kissalta joku vesimaksu.
Itse pesin kissan vessan ja kuppeja usein. Keitin myös ruokaa niille eläinlääkärin ohjeiden mukaan. Kyllä niihin meni vettä enemmän, kuin pari desiä. En silti laittaisi niille vesimaksua.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan vau omista ja teineistä pitäisi mennä lisävesimaksu.
T. Teinin äiti.
Korjaus: vauvoista ja teineistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KISSAN vesimaksu?!
Useimpia kissoja ei pestä koskaan, eikä viedä ulos. Kissa pesee itse itsensä. Jos joskus harvoin pitää vaikka pylly pyyhkiä, teen senkin kosteuspyyhkeellä enkä vedellä.KIssa juo vettä ehkä pari desiä päivässä, joten on todella härskiä vaatia kissalta joku vesimaksu.
Itse pesin kissan vessan ja kuppeja usein. Keitin myös ruokaa niille eläinlääkärin ohjeiden mukaan. Kyllä niihin meni vettä enemmän, kuin pari desiä. En silti laittaisi niille vesimaksua.
No sehän on oma valinta, jos haluat keittää kissan ruoan. Itse ruokin tölkistä ja tölkin huuhtelen pikaisesti hanan alla.
Kissanruokakulhot pestään meillä samassa tiskikoneessa kuin muutkin astiat, joten niistä ei tule ylimääräistä vedenkulutusta. Hiekkalaatikon pesen noin kerran viikossa, mutta ei siihen niin kauheasti mene vettä. Huomattavasti enemmän kulutan vettä kodin siivoamiseen, ruoanlaittoon ja juomiseen. Se kissan vesikulutus on siihen nähden todella pieni. Koirasta ymmärtäisin, koska niitä kuitenkin pestään usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KISSAN vesimaksu?!
No sehän on oma valinta, jos haluat keittää kissan ruoan. Itse ruokin tölkistä ja tölkin huuhtelen pikaisesti hanan alla.
Kissanruokakulhot pestään meillä samassa tiskikoneessa kuin muutkin astiat, joten niistä ei tule ylimääräistä vedenkulutusta. Hiekkalaatikon pesen noin kerran viikossa, mutta ei siihen niin kauheasti mene vettä. Huomattavasti enemmän kulutan vettä kodin siivoamiseen, ruoanlaittoon ja juomiseen. Se kissan vesikulutus on siihen nähden todella pieni. Koirasta ymmärtäisin, koska niitä kuitenkin pestään usein.
-
0/5 + YÖK!
Meillä vesimaksu 25 e/ marsuista. Kalliiksi tulee. Lapsi haluaisi hamsterin mutta ei vesimaksun takia oteta. Naapurilla on 4 kissaa ja niistä vesimaksut 100 ekk. Kissat kuitenkin pesevät itse itsensä eivätkä siedä vettä. Voisiko tuota eritellä jotenkin eläimen lajin perusteella,,esim papukaijalta 0 e, gerbiililtä 0 e, iso noutaja joka tykkää vedestä 25 e jne...miten sitten kalat ja akvaario? Meneekö kalojen lukumäärän mukaan vai yksi akvaario ja yksi maksu? Kalat kuitenkin ovat vedessä koko ajan joten maksun pitäisi olla mielestäni jopa suurempi kuin ihmiseltä.
kai pph joutuu maksaa ylimääräistä koska 5x vk ylimmäräisiä pesuja
Ei herranjumala, jos kerta näin vaikeeta on ja kaikesta pitää nillittää niin SELVÄ! Laitetaan se 15e vuokraan suoraan oli koiraa tai ei. Ttu soikoon kun sitä yrittää tehdä kuluja näkyväksi niin ei kelpaa sekään!? Ymmärräthän että jos luopuu koirasta niin se kuukausittainen maksu laskee 15e.
Täysin perusteltu korvaus esim. kerrostalossa. Eläintä kuljetetaan monesti/ vrk portaikossa ja hississä. Karvat, hilse, koipien lika ja rapa aiheuttavat ylimääräistä siivousta.
Kelakaan ei taida myöntää tukea lemmikeistä maksettaviin vesimaksuihin. Sekö tässä nyt on se alkuperäinen ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KISSAN vesimaksu?!
Ei kaikkia koiria pestä. Meillä oli 14-vuotiaaksi elänyt koira, jota ei pesty koskaan kokonaan - koska ei tarvinnut. Kurakelillä joskus tassut, ja ripulin yllättäessä pylly, mutta siis harvoin. Kesällä koira ui järvessä ja talvella piehtaroi lumessa, se riitti.
Se on hyvin rotukohtaista, onko tarpeen pestä. Turhaa pesua tulee välttää.
Vierailija kirjoitti:
Kelakaan ei taida myöntää tukea lemmikeistä maksettaviin vesimaksuihin. Sekö tässä nyt on se alkuperäinen ongelma?
No onhan tuo nyt aivan naurettavaa, että esim. nelikiloisesta lemmikistä menee sama vesimaksu kuin aikuisesta ihmisestä. Vettä kuluu korkeintaan pari desiä päivässä. Vähemmän kuin löylyvettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksatko vesimaksua myös jääkaapista tai sohvasta? Koira on esine ja sellaisista ei yleensä peritä vesimaksua. Jonkin paljun perusteella voisi ehkä jo periä lisämaksua, jos ei kulutuksen mukaan voisi laskuttaa?
Haistappa nyt hevonvee, jääkaappia ei pestä, meillä kahta mäyristä pestään usein.
No haisepa sille hevonpeelle pesemättömän jääkaappis kanssa.. Kyllä meilläpäin ainakin jääkaapin pesu kuuluu viikkosiivoukseen. Et koskaan elintarvikehygieniasta ole kuullut? Hyhheijaa.
Meneekö ylimääräinen vesimaksu, jos on oma pesukone eikä pese taloyhtiön maksullisilla koneilla?
Vuokralle mennessä ei kannata sanoa että on koira.
Sitten jos joku alkaa urputtaa koirasta, sanoo että se on äidin/siskon/kaverin koira ja täällä vain hoidossa.
Ap, soita nyt ihmeessä isännöitsijälle tai kiinteistösihteerille ja sen jälkeen valaise meitä muitakin. Oudolta tosiaan kuulostaa.
Pyytäisin nähtäväksi yhtiöjärjestyksen ja jos siellä ei sitä koiravesimaksua ole, niin en suostuisi maksamaan. Jos on, niin sittenhän sille ei oikein mitään mahda. Mutta on kyllä mielestäni törkeä juttu. Koiraan ei niin paljon yleensä vettä mene, että olisi mitenkään perusteltua joutua maksamaan siitä ylimääräistä. Sanon näin vaikka itsellä on jopa vähän tiheämmin pestävää rotua olevia koiria, mutta omakotitalossa tiedän tasantarkkaan paljonko vettä menee, ja kyllä mittarittomassa yhtiössä olen vain hävinnyt koiristani huolimatta. Vedenkäyttö on niin erilaista eri ihmisillä, että oikeasti aina pitäisi olla asuntokohtaiset mittarit.