Helvetillinen närästys
Mulla on alkanut neljä kuukautta sitten aivan puskista jatkuva närästys! Siis päivittäinen ja kohtausmainen (oikeasti luulen aina olevani sydärissä). Mistä helkkarista tää voi johtua? Ja mitä HYVIÄ vinkkejä on helpottamaan tuskaa ruokavaliofiksauksen, gavisconin, sängyn kohotuksen[ kokeiltu, ei hitto auta!) lisäksi!
Vittumainen vaiva!
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:46"]
Mun isällä oli samanlaisia oireita, meni lääkäriin ja sieltä annettiin närästyslääkettä. Viikon kuluttua sai pahan sydänkohtauksen.
[/quote]
Oliko sillä ollut monta kuukautta ne vaivat? Ja ikääkin varmaan jo jonkun verran?
Jos ap. on nuori/nuorehko eikä esim. rasitus pahenna oiretta, niin en lähtisi ensimmäisenä sydäntä epäileen.
Mun piti ruokavaliota kokonaan muuttaa. Mutta edelleen sillon tällön syön kyllä tulista, mausteista ja harvoin rasvaista ruokaa. Silloin pukkaa närästys ja ensiavuksi juon lasillisen vettä, johon sekoitan tl ruokasoodaa. Nykyään menee ihan tällä ohi. Ennen söin nexiumia, vei kaikki oireet ja närästyksen. Reseptillä sain, joten neuvon menemään lääkäriin, reseptilääke, ruokavalion muutos ja hyvää loppuelämää sen jälkeen.
Apteekista (saa nykyään ilman reseptiä) Esomepratsol 40g 1tbl aamuisin 2 viikon ajan. Jos ei auta, niin sitten lääkäriin. Ja nimenomaan tuo Esomepratsol, onhan niitä muitakin pratsoleja mutta tuo on tehokkain.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:29"]
Tervemenoa gastroskopiaan! "Voiko ihanammin päivä enää alkaa, trallallaa"
Ei sitä enää heti automaattisesti tehdä.
Juu ei heti mutta muutaman närästyslääkekuurin jälkeen ..
Ihanko noin olis ollut joskus?
https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2010121712881429
Vierailija kirjoitti:
Apteekista (saa nykyään ilman reseptiä) Esomepratsol 40g 1tbl aamuisin 2 viikon ajan. Jos ei auta, niin sitten lääkäriin. Ja nimenomaan tuo Esomepratsol, onhan niitä muitakin pratsoleja mutta tuo on tehokkain.
En usko enää mihinkään. Itselläni ei ole mitään kokemusta noista mut kai niitä apuaineita vois vertailla? Osa on lisäaineitakin, ja monet on tehty puuvillasellusta, jolloin niissä on pestisidijäämiä:
https://www.bbc.co.uk/search?q=aldicarb
Vierailija kirjoitti:
En usko enää mihinkään. Itselläni ei ole mitään kokemusta noista mut kai niitä apuaineita vois vertailla? Osa on lisäaineitakin, ja monet on tehty puuvillasellusta, jolloin niissä on pestisidijäämiä:
https://www.bbc.co.uk/search?q=aldicarb
Puoli teelusikkaa soodaa, 2 dl vettä, juo, helpottaa jos kyseessä on närästys.
Suomessa ihmisiä tykätään kiduttaa tähystyksellä niin, ettei saa nukutusta, vaikka tulisi pakokauhuinen olo.. Siksi omakaan mies ei suostu menemään, syönyt vuosia lääkärin määräyksellä vahvaa somacia..
Kyllä se humausnukutuksen voi varmasti jostain saada, joku eri asemien lääkäreistä suostuu, kun tiedustelee etukäteen. Kela korvaa osan, mutta jos on varaa, niin tähän haluaa varmasti panostaa.
Ruokaöljy on kyllä sellainen, ja yhdistettynä vielä suolaan, että jätän mielellään väliin.
Närästys lähtee kuin kuppa Töölöstä!
Mun isällä oli samanlaisia oireita, meni lääkäriin ja sieltä annettiin närästyslääkettä. Viikon kuluttua sai pahan sydänkohtauksen.