Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkien pitäisi pysyä alle kolmikymppisinä, että työpaikoilla olisi hauskaa ja innostavaa

Vierailija
10.10.2021 |

Meillä ei arvosteta vanhenevia ihmisiä. Kaikkien pitäisi pysyä alle kolmikymppisinä, että työpaikoilla olisi hauskaa ja innostavaa. Se on kuitenkin mahdottomuus, joten nyt pitäisi ruveta ajattelemaan aikuisen oikeasti ja antaa arvostus iän tuomalle kokemukselle, vaikka ihminen ei enää taivu joka mutkalle, kuten nuorena. Aivot useimmilla toimivat vielä hyvinkin vanhoina ja nykyisin vanhuksetkin ovat hyvin vanhoiksi erittäin hyvä kuntoisia, jos ovat saaneet olla suhteellisen terveinä. Monet ovat myös valmiita tekemään työtä ainakin muutamia päiviä viikossa, jos heille annetaan siihen vain mahdollisuus.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on myös työpaikkojen vanhuksilla peiliinkatsomisen paikka. Jos asenne on sellainen kuin meidän työpaikan 50-60-vuotiailla niin en ihmettele jos työantaja katsoo nuorempia.

Vierailija
2/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ainakin yli kymmenen vuotta jäljellä alati kauemmas pakenevaan eläkeikään. Alle kolmekymppiset on korkeakoulututkinnon vaativissa tehtävissä suorastaan vähemmistönä. N52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kolmekymppisten kanssa EI OLE hauskaa ja innostavaa. Eivät ota mitään kontaktia tai puhu, vaan tuijottavat luurejaan kuulokkeet korvilla.

T. Täti

Vierailija
4/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on myös työpaikkojen vanhuksilla peiliinkatsomisen paikka. Jos asenne on sellainen kuin meidän työpaikan 50-60-vuotiailla niin en ihmettele jos työantaja katsoo nuorempia.

Meillä nuo kokeneimmat on ihan todella arvostettuja. Jotkut tekniset sovellukset on nopeammin nuorison hallussa, mutta ei meillä kyllä kukaan ole ikänsä vuoksi tippunut kelkasta.

Vierailija
5/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä nuo kokeneimmat on ihan todella arvostettuja. Jotkut tekniset sovellukset on nopeammin nuorison hallussa, mutta ei meillä kyllä kukaan ole ikänsä vuoksi tippunut kelkasta.

Meillä ovat tippuneet, tai pikemminkin tiputtautuneet kelkasta itse, selitellen osaamattomuuttaan iällään.

Vierailija
6/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle kolmekymppisten kanssa EI OLE hauskaa ja innostavaa. Eivät ota mitään kontaktia tai puhu, vaan tuijottavat luurejaan kuulokkeet korvilla.

T. Täti

Jep. Lisäksi noilla kolmekymppisillä - alle kolmekymppisillä on todella huono ilmapiiri keskenään. Ihme kyräilyä, kadehtimista ja paskan puhumista selän takana. Kaikki on aina pahasti, työhön ei olla tyytyväisiä, mihinkään ei olla tyytyväisiä. Raahustavat väsyneinä ja innottomina. Ja tähän väsymykseen ei vaikuta onko lapsia vai ei. Suurimmalla osalla omalla työpaikallani ei ole.

T. toinen täti

Vierailija
7/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä tilanne ettei asiantuntijat joutaneet käymään tekemässä kenttätöitä. Palkattiin sitten lisää asiantuntijoita, nuoria alle kolmekymppisiä ja perehdytettiin muutama vuosi että pystyvät itsenäisesti tekemään hommia kentällä. Vanhat parrat sitten voitiin keskittyä siihen järjestelmien ylläpitoon ja kehitykseen. Nyt nämä "nuoret" sitten ovat alkaneet vaatia että meidän 50 vuotiaiden pitäisi myös hypätä kentällä tekemässä samoja hommia. Ovat oikein valittaneet tästä johtotasolle asti kun on sama titteli. Esimies tuli kyselemään että miksi en tee töitäni kun on tullut valituksia. Piti sitten kertoa niistä järjestelmistä joita ylläpidän ja kehitän, joita nämä uudet eivät osaa tehdä.

Minäkin 10-20 vuotta sitten tein juuri noita kenttähommia, mutta kun alkaa olemaan viisikymppinen niin eipä ne enää samalla tavalla onnistu, mutta ei kyllä onnistu nämä ylläpito hommat kolmekymppisiltäkään. Ilmeisesti haluavat edetä nopeasti uralla ja haluaisivat nämä minun hommat, mutta ei vielä taidot riitä ja joutuvat odottelemaan 10-20 vuotta että minä olen eläkkeellä ja ovat itse viisikymppisiä. Näin se vain menee ja niin jouduin minäkin tekemään. Kun toisesta päästä jää osaajia eläkkeelle niin toisestä päästä tulee nuoria oppimaan perusasioita.

Vierailija
8/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorethan ne vasta usein tiukkapipoja ovat ja se valtava pätemisen tarve, huh. 🙄😂 Itse on ollut aikoinaan ihan samanlainen, mutta työkokemuksen kertyessä ei enää tarvitse päteä, koska on varma osaamisestaan. Samalla työhön tulee rentous.

Itse olen sitä mieltä, että työpaikoille tarvitaan kaiken ikäisiä. Tykkään siitä, että nuoret ovat innokkaita ja haastavat vanhoja tapoja työpaikoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan