Olisiko sopimatonta jättää perhe keskenään jouluksi?
Vanha äitini on vakavasti sairas ja näyttää siltä, että tämä on hänen viimeinen joulunsa. Hän on vuoroin sairaalassa, vuoroin kotona, johon hän saa ateriapalvelua ja kotisairaanhoitoa.
Olen alkanut miettiä joulun viettämistä hänen luonaan. Lapsemme ovat jo isoja. Miehen mielestä asia olisi ihan ok. Äiti on liian hauras vietäväksi monta sataa kilometriä autolla meille, joten minä menisin hänen luokseen. Hänen asuntoonsa taas ei mahdu perheemme mitenkään ja luulen, että siinä olisi muutenkin liikaa hässäkkää äidille.
Onko ajatus teistä jotenkin sopimaton, että jättäisin oman perheeni yksin jouluna ja menisin äitini luo?
Kommentit (6)
Kuinka "isoja" lapset on? Mene äitisi luokse. Jäisi ehkä hieman syyllinen olo antaa toisen viettää viimeisen joulunsa yksin.
Todellakin voi jättää. Äidillesi se olisi varmasti paras joulu mitä voi kuvitella, perheesi kanssa voit viettää vielä monta joulua. Varmasti lapsetkin ymmärtäisivät.
Luin otsikon ja olin tulossa sanomaan että on sopimatonta. Luin tekstin ja tottakai menet äitisi luokse <3
Sinulla on todennäköisesti mahdollisuus viettää vielä monta joulua perheesi kanssa, äitisi joulu voi kertomasi mukaan olla viimeinen. Mielestäni sinun kannattaa olla joulu äitisi luona. Puolisosi tuntuu ymmärtävän asian ja uskon, että lapsetkin kunnioittavat päätöstäsi, kun sen heille kerrot.
Vietä joulu äitisi kanssa