Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat painostavat hakeen yliopistoon tai ammattikorkeeseen

Vierailija
05.12.2014 |

Itse haluaisin suoraan töihin ja ajattelin hakea vain ammattikorkeaan vain varavaihtoehtona, jos en saisikaan töitä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku ammatti jo, vai ootko vain lukion käynyt?

Jos sulla on ammatti, voit hyvin mennä töihin ja miettiä sitä amkia sit joskus myöhemmin. Jollei ole ammattia, hanki ihmeessä edes joku, koska muuten ne työt jää lyhytikäisiksi!

Vierailija
2/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin halusin suoraan töihin kun pakolliset koulut oli käyty... se valinta alko kaduttaa siinä vähän päälle parikymppisenä ja pienituloisena. Nyt todennäköisesti valmistun korkeakoulusta vasta kolmekymppisenä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:51"]Onko sulla joku ammatti jo, vai ootko vain lukion käynyt?

Jos sulla on ammatti, voit hyvin mennä töihin ja miettiä sitä amkia sit joskus myöhemmin. Jollei ole ammattia, hanki ihmeessä edes joku, koska muuten ne työt jää lyhytikäisiksi!
[/quote]
valmistun toukokuussa ammattikoulusta.

Vierailija
4/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit ei mikään pakko hakea heti uuteen koulutukseen jos ammatillinen alasi on sellainen joka on sulle mieleinen ja josta löytyy töitä. Mut jos mietit kuitenkin jatkavasi jossain vaiheessa jatkokoulutukseen, niin ehdottomasti kannattaa hakea sinne kuitenkin parin vuoden sisällä amiksesta/lukiosta valmistumisen jälkeen. T. toinen joka valmistuu yliopistosta vasta kolmekymppisenä :(

Vierailija
5/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään tutkinto ei ole suora tie autuuteen. Suosittelen miettimään tarkkaan minkälaisesta työstä saa kicksit ja hakeutumaan sinne.

Vierailija
6/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tuolla kirjoitustaidolla edes yrittäisi.

Vierailija
7/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:58"]Sit ei mikään pakko hakea heti uuteen koulutukseen jos ammatillinen alasi on sellainen joka on sulle mieleinen ja josta löytyy töitä. Mut jos mietit kuitenkin jatkavasi jossain vaiheessa jatkokoulutukseen, niin ehdottomasti kannattaa hakea sinne kuitenkin parin vuoden sisällä amiksesta/lukiosta valmistumisen jälkeen. T. toinen joka valmistuu yliopistosta vasta kolmekymppisenä :(
[/quote]
no mä oon 24 kun valmistun amiksesta. Vaikean masennuksen takia opinnot siirtyivät ja olisin tosiaan joku 30-vuotias kun valmistuisin amkista tai yliopistosta. Tosin mua ei kyllä kiinnostaisi yhtään insinööriopinnot, vaan tykkään tästä duunarihommasta.

Vierailija
8/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:00"]En kyllä tuolla kirjoitustaidolla edes yrittäisi.
[/quote]
No anteeksi, kun en kirjoita kirjakielellä foorumeille.

Vierailija
9/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vuotta töitä ja hae sitten amkiin voit perustella vanhemmillesi että haet monimuotopuolelle josta saa hyvin ammatillisen osaamisen tunnistamista ja opintoaika lyhenee. yliopistoon kannattaa jos tykkää todella lukea ja kirjoittaa + se sujuu ;) 

Vierailija
10/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki vaan nyt heti se korkeakoulututkinto. Ehdit tekee töitä lopun elämääsi. 

Vierailija
11/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:58"]Sit ei mikään pakko hakea heti uuteen koulutukseen jos ammatillinen alasi on sellainen joka on sulle mieleinen ja josta löytyy töitä. Mut jos mietit kuitenkin jatkavasi jossain vaiheessa jatkokoulutukseen, niin ehdottomasti kannattaa hakea sinne kuitenkin parin vuoden sisällä amiksesta/lukiosta valmistumisen jälkeen. T. toinen joka valmistuu yliopistosta vasta kolmekymppisenä :( [/quote] no mä oon 24 kun valmistun amiksesta. Vaikean masennuksen takia opinnot siirtyivät ja olisin tosiaan joku 30-vuotias kun valmistuisin amkista tai yliopistosta. Tosin mua ei kyllä kiinnostaisi yhtään insinööriopinnot, vaan tykkään tästä duunarihommasta.

[/quote]

amk:sta selviää 4 ja yliopistosta 5 vuodessa. 

Mites liksa duunaripuolella? 

Vierailija
12/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:58"]Sit ei mikään pakko hakea heti uuteen koulutukseen jos ammatillinen alasi on sellainen joka on sulle mieleinen ja josta löytyy töitä. Mut jos mietit kuitenkin jatkavasi jossain vaiheessa jatkokoulutukseen, niin ehdottomasti kannattaa hakea sinne kuitenkin parin vuoden sisällä amiksesta/lukiosta valmistumisen jälkeen. T. toinen joka valmistuu yliopistosta vasta kolmekymppisenä :( [/quote] no mä oon 24 kun valmistun amiksesta. Vaikean masennuksen takia opinnot siirtyivät ja olisin tosiaan joku 30-vuotias kun valmistuisin amkista tai yliopistosta. Tosin mua ei kyllä kiinnostaisi yhtään insinööriopinnot, vaan tykkään tästä duunarihommasta.

[/quote]

amk:sta selviää 4 ja yliopistosta 5 vuodessa. 

Mites liksa duunaripuolella? 
[/quote]
tessin mukaan tuntipalkka olisi vasta valmistuneella 12,39e.

Vierailija
13/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulutuksen hankkimisessa myöhemmin oo mitään vikaa. Luultavasti myöhemmin tiedät paremmin mikä kiinnostaa. Eiköhän tulevaisuudessa ihmiset joudu enemmän ja enemmän vaihtamaan uransa suuntaa useita kertoja elämänsä aikana..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi