Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

itsearviointi / reflektointi

Vierailija
05.12.2014 |

Onko viisaita paikalla :D Onko reflektointi sama kuin itsearviointi? Voiko joku vääntää mulle rautalangasta? Kiitos!

t. tumpelo

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan asiayhteydestä. Kyllä ne voi aikalailla samaakin tarkoittaa, esim. jos on kyse jostain työharjoittelusta vaikka jota pitäisi reflektoida tai itsearvioida. Toki itsearviointiin liittyy enemmän sellainen sävy että pitää nimenomaan reflektoida sitä omaa suoriutumisen tasoaan, kuin yleisemmin. 

Vierailija
2/8 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutehtävästä kyse... voiko kirjoittaa että oppimisen ja kasvun mittarina on itsearviointi ja reflektointi... vai onko se tosiaan sama asia? :D

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ehkä mä en voi noin kirjottaa kun en itekään tajuu :D

t.Ap vielä

Vierailija
4/8 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:27"]

koulutehtävästä kyse... voiko kirjoittaa että oppimisen ja kasvun mittarina on itsearviointi ja reflektointi... vai onko se tosiaan sama asia? :D

t.ap

[/quote]

Kyllähän noissa käytetään melkoista sanahelinää paljon, ja usein on tapana toistaa eri termein samoja asioita. Eli tuskin saat mitään sanktiota siitä jos sanot noin :D

Vierailija
5/8 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä laittaisi noita molempia, vaikkei se nyt varsinaisesti väärin olekaan. Laittaisin pelkän itsearvioinnin. Ja jos on jotain muitakin asioita joila sitä oppimista ja kasvua voidaan mitata, niin sitten ehkä niitä siihen itsearvioinnin rinnalle. Esim. itsearviointi ja kyky soveltaa opittua käytäntöön tai itsearviointi ja koetulokset tms, riippuen mistä puhutaan.

Vierailija
6/8 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eikös reflektointi oleenemmän oman toiminnan vertaamista teoriaan...

Vierailija
7/8 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Etenkin nro 6 :)

t.Ap

Vierailija
8/8 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelisin, että itsearviointi on "pinnallisempaa" kuin itsereflektio. Esim. Kerrot, miten toimit jossain tilanteessa ja millaiset seuraukset sillä oli -> itsearviointi, mutta jos pohdit, miksi toimit niin (yhdistit teoriaosaamista käytännön tietoon, tuntui luontevalta, olit aiemmin toiminut niin) ja millaisia vaikutuksia esim omalla taustallasi on, se on reflektointia. Toivottavasti selvensi :)