Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hemmetin raskausarvet :(

Vierailija
05.12.2014 |

Olen rv 31 ja kuukauden ajan rintoihin ilmestynyt asteittain tummempia ja syvempiä raskausarpia. Osa varmaan vanhoja teinivuosien arpia, jotka ovat tulleet näkyviin syvinä urina, osa matalampia ja punaisia. Turhamaistahan tämä on, mutta harmittaa hirveästi. Odottelen milloin mahanahkakin ratkeaa ja maidonnousu varmaan pahentaa rintojenkin tilannetta. 

En kuollaksenikaan muista, ovatko arvet silloin aikoinaan tullessaan teini-iässä näyttäneet aluksi yhtä hirveiltä: tietyssä valossa näyttää kuin olisi raadeltu, arvet ovat "kuopallaan". Koska myöhemmin arvet muuttuivat lähes huomaamattomiksi. Eli miten nuo arvet paranevat yleensä? Muuttuvatko vain vaaleiksi, vai tasoittuuko iho? 

Ja tiedän, että keho muuttuu ja kaikki on vauvan arvoista, mutta pieni turhamaisuus täällä taas nostelee päätään :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho ei tasoitu, mutta punaisuus häviää. Arvet jäävät kuopalle ja iho jää näissä kohdissa normaalia hieman vaaleammaksi. Iho ei arpien kohdalta sitten rusketu lainkaa, joten rusketus saa jäljet näkymään selkeämmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:53"]

Iho ei tasoitu, mutta punaisuus häviää. Arvet jäävät kuopalle ja iho jää näissä kohdissa normaalia hieman vaaleammaksi. Iho ei arpien kohdalta sitten rusketu lainkaa, joten rusketus saa jäljet näkymään selkeämmin.

[/quote]

Kyllä mulla on ruskettunut tähän asti, vaikka rinnat, lantio ja pakarat sai kivan raitakuosin silloin nuorena. Nykyään ne arvet ovat ihon värisiä, hieman vaaleampia ja iho tasainen. Mutta en kyllä ihmettele, jos nyt tilanne toinen. Noi arvet on aika hirveät. Aina sitä kuvittelee, ettei omalle kohdalle satu tällaiset :D Taas muuten huomattiin, että rasvailut ym. on yhtä tyhjän kanssa :(

ap

Vierailija
4/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on tiikeli :D

Vierailija
5/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tullut rintoihin arpia raskauden aikana, mutta maha oli aivan järkky. On muuten vieläkin aika paha, vaikka kuopus täyttää kohta 9 v... Kaikkeen tottuu, ja on ihan hyvä muistaa, että kauneus on katoavaista ja pelkkää pintaa. Panosta sisimpääsi :)

Vierailija
6/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:00"]

Mulla ei tullut rintoihin arpia raskauden aikana, mutta maha oli aivan järkky. On muuten vieläkin aika paha, vaikka kuopus täyttää kohta 9 v... Kaikkeen tottuu, ja on ihan hyvä muistaa, että kauneus on katoavaista ja pelkkää pintaa. Panosta sisimpääsi :)

[/quote]

Tätä se mieskin jaksaa sanoa, että "aika parantaa ja jos ne kovin pahaksi sun mielestä jää, niin eihän niitä muut näe kuin minä ja mulle sä kelpaat tuollaisena". Kaunis ajatus, mutta kyllähän se harmittaa että enää pitää sitten vain kelvata ja näyttää rumalta. Anteeksi jos tästä nyt joku loukkaantui. Tottakai ne arvotkin varmasti muuttuu kun lapsi on maailmassa, eikä ulkonäkö nyt ole tärkeintä. Mutta olisi se kiva, jos ei joutuisi häpeämään vartaloaan.

ap

Vierailija
7/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:00"]

[/quote]

Tätä se mieskin jaksaa sanoa, että "aika parantaa ja jos ne kovin pahaksi sun mielestä jää, niin eihän niitä muut näe kuin minä ja mulle sä kelpaat tuollaisena". Kaunis ajatus, mutta kyllähän se harmittaa että enää pitää sitten vain kelvata ja näyttää rumalta. Anteeksi jos tästä nyt joku loukkaantui. Tottakai ne arvotkin varmasti muuttuu kun lapsi on maailmassa, eikä ulkonäkö nyt ole tärkeintä. Mutta olisi se kiva, jos ei joutuisi häpeämään vartaloaan.

ap

[/quote]

Ei sun pidä hävetä kultapieni! Mieti nyt järjellä ja sitten pohdi onko harmituksesi taustalla oikeastaan pelkkä turhamaisuus ja ehkä huono itsetunto. Ei raskausarvet muuta sinua ihmisenä miksikään! Korkeintaan ne kasvattavat sinut ja ehkä miehesikin tajuamaan, että kauneus on sisäistä. Sitä paitsi sitä mukaa kun alat välittää vähemmän, ne myös vaalenevat.. :)

Vierailija
8/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:58"]

Äiti on tiikeli :D

[/quote]

Yök.

Vierailija
9/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällötti hirveesti ekat pari viikkoa synnytyksen jälkeen ne arvet ja ostin jotain hlvetin kallista öljyäkin niihin arpiin. Sit mun ihana mies vain sanoi että ne on vauvaviivoja joista mun pitäis olla ylpeä, kun kestin synnytyksen ja raskauden. Joo kuulostaahan se ehkä näin kirjoitettuna vähän ällölällylle, mutta nykyisin jos peilistä katson arpia niin ei ne mua haittaa. Silloin ajattelen vain kaikkia ihania hetkiä mitä on noiden arpien aikana on tullut.

Vierailija
10/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei onneksi tullut vatsaan lainkaan, mutta takamuksen sivuihin ja rintoihin kyllä vaikka paino ei noussut kuin 8kg raskausaikana (ennen raskautta painoin 50kg). Valiettavasti ainakin minulla arvet näkyvät edelleen vaaleina urina joita ei piiloon saa (raskauksista yli 10v). Ei auta kuin koittaa kosteuttaa ihoa ja kesällä käytän asteittain päivettävää vasrtalovoidetta, sillä arvet eivät todellakaan rusketu enkä halua näyttää seepralta. Tälläistä tämä naisen elämä on....

Vierailija
11/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan saaminen on ihan eri asia kuin olla tyytyväinen kehoonsa... itselle on hyvin vaikea hyväksyä löysä nahkapussi ja arvet mahassa... 

Vierailija
12/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut koskaan raskaana, mutta teininä reidet ja rinnat pamahtivat täyteen arpia. Ovat nykyään vaaleita, mutta sellaisia todella syviä. Mulla on auttanut itseruskettava! Se peittää nuo :)