Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei pääse karanteeniin, jos on altistunut työpaikalla :'(

Näin Oulussa toimitaan
09.10.2021 |

Aivan ihme touhua.

https://www.ouka.fi/tiedotteet-korona/-/asset_publisher/6OeF4RuRnhAZ/co…

Karanteeniin ei enää määrätä, jos altistuminen koronalle on tapahtunut esimerkiksi koulussa, päiväkodissa tai ulkona
JULKAISTU 8.10.2021

Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri on linjannut 5.10.2021, että karanteeniin johtavaa altistumista ei katsota tapahtuneeksi, jos altistuminen on tapahtunut:

ulkotiloissa

koulussa ja muissa opinnoissa

päiväkodeissa

joukkueharrastuksissa, jos ei muuta altistustilannetta

pääosassa työpaikka-altistuksia

Jos edellä mainituissa paikoissa tapahtuu altistuminen koronavirukselle, altistuneita ohjeistetaan hakeutumaan näytteenottoon, jos heillä tulee koronavirustartuntaan viittavia oireita.

Linjauksen taustalla on THL:n seurannan johtopäätökset, joiden mukaan vain pieni osa karanteeniin asetetuista koululaisista lopulta sairastuu koronaan. Lapsilla koronaviruksen aiheuttama tauti on yleensä myös lieväoireinen. Koronavirusinfektio vie lapsia sairaalahoitoon äärimmäisen harvoin.

Uutta linjausta perustellaan myös iäkkäiden ja riskiryhmien hyvällä rokotuskattavuudella Oulussa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on maailman suurin ihme.

Vierailija
2/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartunnat tykkäävät, kun eivät joudu karentteeniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ristiriitaiset fiilikset. Totta että ei ole levinnyt mitenkään valtavasti kouluissa esim. Silti tuntuu että alkaako nyt sitten levitä. Jännä että tossa ei eritellä mitenkään rokotettuja tai rokottamattomia altistuneita. Vaikka ehkä silläkään ei ole lopulta merkitystä tai suurta eroa.

Olen tykännyt siitä Rovaniemen lääkäristä joka kommentoi pohjoisen koronauutisoinnissa. Tuntunut realistisemmalta kuin etelän vastaavat. Pikatestit esimerkkinä tästä. Ja ehkä nyt sitten tämä päätös?

Vierailija
4/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ristiriitaiset fiilikset. Totta että ei ole levinnyt mitenkään valtavasti kouluissa esim. Silti tuntuu että alkaako nyt sitten levitä. Jännä että tossa ei eritellä mitenkään rokotettuja tai rokottamattomia altistuneita. Vaikka ehkä silläkään ei ole lopulta merkitystä tai suurta eroa.

Olen tykännyt siitä Rovaniemen lääkäristä joka kommentoi pohjoisen koronauutisoinnissa. Tuntunut realistisemmalta kuin etelän vastaavat. Pikatestit esimerkkinä tästä. Ja ehkä nyt sitten tämä päätös?

Tuo päätös ei lupaa hyvää, lopputuloksena on runsaasti uusia tartuntoja.

Vierailija
5/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jossain vaiheessahan on vaan palattava normaaliin, korona ei poistu rokottamalla eikä tautia voida tukahduttaa. Oireiset jäävät kotiin sairastamaan kuten muissakin tartuntataudeissa.

Vierailija
6/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin jossain vaiheessahan on vaan palattava normaaliin, korona ei poistu rokottamalla eikä tautia voida tukahduttaa. Oireiset jäävät kotiin sairastamaan kuten muissakin tartuntataudeissa.

Se mihin palataan, ei ole mikään hyvä vaihtoehto, vaan elämme sitten sellaisessa tulevaisuudessa, jossa ihmiset kuolevat meidän ympäriltämme aikaisempaa helpommin ja elävät lyhyemmän elämän, senkin monet sairaana.

Vain hyvät uudet rokotteet, voivat antaa paremman tulevaisuuden.

Vierailija
7/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jossain vaiheessa tänäänhan on vaan palattava normaaliin, korona ei poistu rokottamalla eikä tautia voida tukahduttaa. Oireiset jäävät kotiin sairastamaan kuten muissakin tartuntataudeissa.

Se mihin palataan, ei ole mikään hyvä vaihtoehto, vaan elämme sitten sellaisessa tulevaisuudessa, jossa ihmiset kuolevat meidän ympäriltämme aikaisempaa helpommin ja elävät lyhyemmän elämän, senkin monet sairaana.

sellaiset oikeat rokotteet.

Vierailija
8/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta! Perustuu vanhentuneeseen tietoon keväältä 2020. Delta- variantti tarttuu ja leviää erittäin tehokkaasti erityisesti lapsissa. Lapset tartuttavat jo ennen oireiden puhkeamista. Tästä varottavat kaikki kansainväliset mediat!

Vierailija
9/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten vaan maailman väkiluku nousi viime vuonna 80 miljoonaa. Koronan kuolleisuus% on noin 1 %.

Vierailija
10/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu jatkaa omaa sooloiluaan. Onko tämä tartuntatautilain mukaista toimintaa?

Vierailija
11/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut virallisesti karanteenissa kerran, syksyllä 2020. Sen jälkeen olen saanut n. 10 kertaa viestin, että olen oleskellut samassa tilassa koronasairaan kanssa, mene testiin jos tulee oireita. Mutta ei karanteenia. Lisäksi ainakin kaksi kertaa mulla on ollut samassa luokkahuoneessa sairastunut, eikä mulle ole tullut mitään yhteydenottoa.

t. Ope

Vierailija
12/12 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delta leviää oikein hyvin. Lapseni luokalla nyt kolmasosa oppilaista sairastunut. Ei leviä jutut ovat viime talvelta, eivät ajantasaista tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme